Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Pasaulio rinkas lietuviškai aprangai ir tekstilei atveria tarptautinės parodos

„5th Avenue“, „Marks & Spencer“, „s.Oliver“ ar „Hugo Boss“ – tik keli žinomi prekių ženklai, kuriems drabužius siuva Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonės. Kur sudaromi sandoriai su tokiais garsiais vardais? Lietuvių gamintojai vieningai sutaria, kad geriausia vieta tam – tarptautinės parodos.
„Litexpo“ vyksta tarptautinė paroda „Baltijos tekstilė ir oda“.
Tekstilės paroda / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.
Temos: 1 Tekstilė

Klientus randa užsienyje

Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių asociacijai (LATIA) pradėjus įgyvendinti projektą „Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių eksporto skatinimas“, užsienyje vykstančiose parodose lietuvių įmonių ypač padaugėjo.

„Jei tavęs nėra tarptautinėje parodoje, tavęs iš viso nėra“ – sutaria ne kartą užsienyje savo produkciją pristatę sektoriaus gamintojai. Vis daugiau įmonių tokiose parodose pristato ir inovatyvius gaminius, pavyzdžiui, marškinėlius ant kurių galima rašyti kreida, šviesą atspindinčius batų raištelius ar lauko drabužius, kurių gamybai panaudotos nanotechnologijos.

Užsienyje užmegztos pažintys tampa sėkmingomis sutartimis, kurios prisideda prie įmonių eksporto augimo. Viena tokių galimybių – tarptautinė interjero ir dizaino paroda „Maison&Objet“ Paryžiuje, vykstanti dukart per metus. Šiemet joje savo produkciją pristatė kaip niekada didelė Lietuvos įmonių delegacija – net 12 gamintojų. Tai viena daugiausiai užsakymų gamintojams generuojančių parodų – į ją užsakovai suvažiuoja iš visų pasaulio šalių, pradedant Australija, baigiant Azija, būna daug dalyvių iš Europos, Amerikos.

Dar 6-ios Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonės savo produkciją pristatė vienoje populiariausių pasaulyje tekstilės ir audinių parodų „Premiere Vision Paris“. Joje galima rasti nuo drabužių ir odos gaminių, iki austų audinių ir nėrinių.

Aiškėja nauja kryptis

Kasmet įvairiose aprangos ir tekstilės parodose užsienyje su partneriais susitinka tiek aukštos kokybės drabužius garsiems prekių ženklams gaminančios įmonės, tiek sektoriaus naujokai. Tačiau vis daugiau jų į užsienio rinkas žengia su savo prekių ženklais ir sutinka, kad tarptautinės parodos – puiki proga atrasti savo pirkėją debiutuojančioms įmonėms. Juk parodose lankosi įvairių parduotuvių, tiekėjų atstovai, kurie renkasi asortimentą.

Su privačiais prekių ženklais lietuvių įmonės šiemet dalyvavo prestižinėje parodoje „Who's next“, kurioje pristatomos mados naujovės iš viso pasaulio. Šioje parodoje rūbus ir aksesuarus pristatė apie 700 mados kūrėjų iš visos Europos. Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių produkciją įvertino italai, prancūzai, rusai, šveicarai ir net „Vogue“ žurnalo atstovai.

Eksportas – veiklos pagrindas

LATIA duomenimis, aprangos ir tekstilės pramonėje dirba per 28 tūkst. darbuotojų, maždaug 75 proc. produkcijos eksportuojama į daugiau kaip 100 šalių visame pasaulyje. Pastaraisiais metais juntamas eksporto suintensyvėjimas – per 2015-ųjų metų pirmąjį pusmetį šio sektoriaus gamybos apimtys, lyginant su tokiu pačiu 2014-ųjų metų laikotarpiu, didėjo 7,5 procento. Ir tarptautinėse parodose atrasti klientai bei sėkmingi sandoriai buvo viena to priežasčių.

Plėtrą į užsienio rinkas lietuvių įmonėms ypač palengvino Europos Sąjungos priemonė „Naujos galimybės LT“, skirta skatinti labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių dalyvavimą tarptautinėse parodose ir finansuojanti dalį tam reikalingų išlaidų. Pasinaudoję šia priemone, pagal LATIA įgyvendinamą projektą „Lietuvos aprangos ir tekstilės įmonių eksporto skatinimas“ užsienio šalyse savo gaminius jau pristatė dešimtys asociacijos narių.

Ruduo – vienas intensyviausių parodų organizavimo laikotarpių. Neseniai praūžus net kelioms aprangos ir tekstilės parodoms Prancūzijoje, šio sektoriaus atstovai rugsėjo 29 – spalio 1 dienomis ruošiasi dalyvauti didžiausioje mados ir tekstilės parodoje Baltijos šalyse – „Baltic Fashion and Textile Vilnius“.

ESFIVP-I-1

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos