Išsimokėtinai įsigytų ir laisvalaikio bei sveikatos paslaugas
„Citadele“ banko sukurto e.atsiskaitymų sprendimo „Klix“ apklausos duomenimis, pirmuoju pasirinkimu įsigyti prekes internetu mokant dalimis Baltijos šalių gyventojai rinktųsi baldus bei kitus namų įrengimo reikmenis, televizorius ir kitas elektronikos prekes, taip pat kompiuterinę įrangą. Vienas iš dešimties e.pirkėjų „pirk dabar, mokėk vėliau“ paslaugą išnaudotų pirkdamas statybines medžiagas ar net atsiskaitydamas už automobilio remontą. Trečias pagal populiarumą respondentų pasirinkimas – galimybė išsimokėtinai pirkti lėktuvo bilietus, sodo įrangą, papuošalus ir medicinines paslaugas. Atsiskaityti už grožio paslaugas ir bilietus į renginius e.pirkėjai linkę iš karto.
„Jau seniai rinkoje taikoma prekių įsigijimo išsimokėtinai galimybė turi didelę paklausą. Dažnai toks finansavimo sprendimas pasirenkamas perkant didelės piniginės vertės prekes: automobilius, buitinę techniką, kompiuterinę įrangą ar mobiliuosius telefonus. Ši tendencija neabejotinai išliks, tačiau ne tik apklausa, bet ir praktika rodo, kad didėja prekių, kurias pirkėjai norėtų įsigyti mokėdami dalimis, dinamika, – komentuoja Andrius Bolšaitis, „Citadele“ banko skaitmeninių sprendimų plėtros vadovas. – Atsižvelgiant į internetinės prekybos ir e.atsiskaitymo sprendimų patogumą bei prekių įsigijimo greitį, spartesnė „pirk dabar, mokėk vėliau“ paslaugos plėtra e.platformose yra tik laiko klausimas, siekiant pagerinti tiek klientų patirtį, tiek e.parduotuvės konkurencingumą.“
Iš viso „Klix“ apklausoje dalyvavo reprezentatyvi – 2 100 Baltijos šalių gyventojų, kasdien besinaudojančių internetu – imtis. Apklausa atlikta bendradarbiaujant su tyrimų agentūra „Norstat“.
Nauda ne tik pirkėjams
Pasak A.Bolšaičio, prekes ar paslaugas gauti iš karto už jas mokant dalimis ypač vertinga pirkėjams, tačiau taikyti tokią pridėtinę vertę klientui naudinga ir patiems pardavėjams.
„Jei prekybininkas pats gamina internetu parduodamas prekes, gamyba visada prasideda tik gavus mokėjimą, o tai atbaido daugelį klientų, nes, priklausomai nuo produkto ar paslaugos, pirkėjas ne visada galės sumokėti visą sumą už pirkinį iš karto. Pavyzdžiui, jei klientas užsisako naują virtuvės baldų komplektą arba remontuoja būstą, kad pagerintų jo energinį efektyvumą, meistrai pradės darbą tik gavę dalį užmokesčio ar net visą, todėl bus atidėti tiek pirkėjo, tiek pardavėjo planai, – kalba jis. – Būtent dėl to ir buvo sukurtas atsiskaitymo dalimis sprendimas „Klix Pay Later“, kurio tikslas – ne tik pagerinti klientų apsipirkimo patirtį, bet ir palengvinti prekybininkų darbą.“
A.Bolšaitis pabrėžia, kad ir patį sprendimą įdiegti ir naudoti nereikalauja papildomų pardavėjo išteklių: programėlė pradeda veikti vos po penkių minučių ir viena integracija e.parduotuvėje įdiegia mokėjimą kortele ar naudojant internetinę bankininkystę bei mokėjimą dalimis – taip visiškai automatizuoja tokio pirkimo procesą bei įforminimą. Atsiskaitydamas už pirkinį, e.pirkėjas gali pasirinkti mokėti su „Klix Pay Later“, užpildyti trumpą paraišką ir ne vėliau kaip per penkias minutes gauti trijų skirtingų paskolos davėjų pasiūlymus. Pirkėjas taip pat gali pasirinkti pageidaujamą paskolos grąžinimo būdą: per vieną, tris, šešis, dešimt ar dvylika mėnesių, nemokant palūkanų, arba standartines sąlygas su mėnesinėmis palūkanomis iki 36 mėnesių. E.parduotuvės klientui suteikiama paskolos suma gali siekti nuo 50 iki 7 tūkst. eurų.
Veiks ir fizinėse parduotuvėse
Jau nuo rudens mobilioji paslauga „Klix Pay Later“ bus prieinama ir įprastose parduotuvėse.
„Tai bus naujovė Lietuvos rinkoje, nes suteiks naują pirkimo išsimokėtinai patirtį. Pirkėjams nebeteks pildyti popierinių paraiškų arba diktuoti duomenų parduotuvės darbuotojui. Viskas, ko reikės – tai informuoti parduotuvės darbuotoją apie produktą, kurį norima įsigyti išsimokėtinai, ir parduotuvės darbuotojas atsiųs klientui nuorodą į paraišką el. paštu. Klientas dar parduotuvėje užpildo paraišką savo telefone ir per kelias minutes gauna paskolų pasiūlymus, pasirašo sutartį, naudodamas „Smart-ID“ arba „Citadele“ interneto banką, – detalizuoja A.Bolšaitis. – Šis proceso supaprastinimas parduotuvės darbuotojams sutaupys mažiausiai 30 darbo minučių, o ir pirkėjai nori apsipirkti kuo paprasčiau ir neturi laiko pildyti ilgas formas.“
„Klix Pay Later“ jau veikia tokiose parduotuvėse kaip „Dīvāni un Dīvāni“, „Sony Center“, „MySport“, „Electrolux“, parduotuvių tinkluose „Jahonts“ ir „cenuklubs.lv“ Latvijoje. Daugiau informacijos apie e.atsiskaitymų sprendimą „Klix“ – https://klix.app/lt/.