Pirmasis „Eldrive“ elektromobilių įkrovimo parkas duris atvers gruodžio 11 dieną

Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtotojas „Eldrive“ skelbia, kad jau gruodžio 11 dieną duris atvers pirmasis tokio tipo elektromobiliams skirtas įkrovimo parkas ne tik Lietuvoje, bet ir Baltijos šalyse. Panevėžio aplinkkelyje atidaromame parke vienu metu galės krautis net 20 elektromobilių. Jame veiks „Caffeine“ kavinė, „Narvesen“ parduotuvė, poilsio ir darbo zonos, vaikų žaidimų aikštelė ir vaikų priežiūros kambarys.
Pirmasis „Eldrive“ elektromobilių įkrovimo parkas duris atvers gruodžio 11 dieną
Pirmasis „Eldrive“ elektromobilių įkrovimo parkas duris atvers gruodžio 11 dieną / „Eldrive“ nuotr.

Daugiau apie projektą kalbamės su „Eldrive Lietuva“ vadovu Tomu Tamašausku.

Tomai, gruodžio 11 dieną netoli Panevėžio atidarote pirmąjį Lietuvoje elektromobilių įkrovimo parką. Papasakokite daugiau apie šį projektą.

Taip, gruodžio 11 dieną oficialiai duris atvers pirmasis elektromobilių įkrovimo parkas mūsų šalyje. Tai ilgai lauktas momentas, prie kurio pradėjome dirbti dar 2022 metais. Mūsų komanda ir partneriai įdėjo daug pastangų, kad būtų sukurtas modernus ir inovatyvus įkrovimo parkų konceptas.

Šis parkas ne tik žymi naują etapą elektromobilių infrastruktūros plėtroje Lietuvoje, bet ir svariai prisideda prie elektromobilumo skatinimo mūsų šalyje. Atsižvelgiant į tai, kad 2023 metais Lietuvoje elektromobilių skaičius išaugo daugiau nei 70 proc., tokie projektai yra būtini, kad galėtume patenkinti didėjančią paklausą ir skatinti tvarią transporto ateitį.

„Eldrive“ nuotr./Tomas Tamašauskas
„Eldrive“ nuotr./Tomas Tamašauskas

Kodėl pirmajam parkui pasirinkote būtent Panevėžio rajoną?

Panevėžio rajonas yra strategiškai svarbi vieta, nes yra kelyje „Via Baltica“, kuris jungia Baltijos šalis ir yra gyvybiškai svarbus tarptautiniam transportui. Šis kelias yra viena pagrindinių šiaurės–pietų transporto arterijų, per kurią kasdien pervažiuoja apie 15 000 transporto priemonių, todėl tai ideali vieta mūsų parkui.

Be to, tai pusiaukelė tarp Vilniaus ir Rygos, kas dar labiau padidina jos reikšmę. Pasirinkdami šią vietą, siekiame užtikrinti, kad tiek vietiniai, tiek tarpmiestiniai vairuotojai galėtų patogiai įkrauti savo elektromobilius ir tęsti kelionę be rūpesčių. Tai ne tik pagerins kelionių komfortą, bet ir prisidės prie elektromobilių naudojimo skatinimo Lietuvoje.

Kuo šis įkrovimo parkas bus išskirtinis?

Šis parkas yra unikalus dėl savo dydžio ir technologinių sprendimų. Pirmame projekto etape vienu metu jame galės krautis iki 20 elektromobilių, o ateityje planuojame parką išplėsti, kad vienu metu galėtų krautis net iki 40 transporto priemonių. Tai bus vienas didžiausių tokių parkų Baltijos šalyse, suteiksiantis galimybę aptarnauti didelį elektromobilių srautą.

Čia veiks vieno patikimiausio Europos gamintojo „Alpitornic“ stotelės, o kiekvienos įkrovimo galia sieks iki 200 kW su galimybe ateityje galią padidinti iki 400 kW. Tai leis vairuotojams greitai įkrauti savo transporto priemones – kai kurie elektromobiliai galės būti įkrauti iki 80 proc. vos per 10–15 minučių. Lankytojai tikrai pastebės, kad įkrovimo parkas yra modernaus dizaino su inovatyviais sprendimais. Pastate įrengtos erdvios poilsio zonos, „Caffeine“ kavinė, „Narvesen“ parduotuvė, vaikų žaidimų aikštelė ir vaikų priežūros kambarys. Siekiame, kad kiekvienas lankytojas rastų tai, ko jam reikia patogiai ir maloniai praleisti laiką.

Minėjote, kad šį projektą pradėjote įgyvendinti 2022-aisiais. Kokie buvo didžiausi iššūkiai per šį laikotarpį?

Iššūkių buvo daug ir su jais susiduriame kiekvieną dieną, nes tai projektas, kokio Lietuvoje dar nėra buvę.

Didžiausias iššūkis buvo sukurti visą konceptą. Iš pradžių sau kėlėme kelis pagrindinius tikslus – didelis elektromobilių įkrovimo vietų skaičius, kad vairuotojai greitai ir be papildomų eilių turėtų galimybę įsikrauti transporto priemones ir tęsti kelionę. Kitas svarbus tikslas buvo komercinės veiklos pastatas, kad sustoję žmonės galėtų nueiti į tualetą, nusipirkti maisto ir gėrimų ar tiesiog pasėdėti ir palaukti, kol transporto priemonė bus įkrauta. O bendrai pagrindiniai iššūkiai buvo susiję su tinkamų vietų parinkimu, efektyviu sklypo panaudojimu, infrastruktūros pritaikymu ir didelės galios elektros tiekimo užtikrinimu.

Be to, reikėjo suderinti daugelio partnerių interesus ir užtikrinti, kad parkas atitiktų tiek dabartinius, tiek ateities elektromobilių vairuotojų poreikius. Džiaugiuosi, kad po intensyvaus darbo dabar galime matyti realius rezultatus.

Ar planuojate atidaryti daugiau tokių parkų Lietuvoje?

Taip, jau pradėjome statybas magistralėje A1 tarp Vilniaus ir Klaipėdos bei Senojoje Varėnoje, netoli Vilniaus ir Alytaus kelių sankirtos. Šie projektai yra mūsų strateginio plano dalis, siekiant sukurti platų įkrovimo parkų tinklą visoje šalyje.

Kiekvienas parkas yra unikalus ir pritaikytas konkrečios vietovės poreikiams. Pavyzdžiui, Senojoje Varėnoje parkas bus kompaktiškesnis, vienu metu bus galima įkrauti iki 10 elektromobilių, tačiau jis taip pat turės visas poilsio zonas bei „Caffeine“ kavinę su „Drive In“ galimybe, tai reiškia, kad vairuotojai galės nusipirkti kavos ar užkandžių neišlipę iš transporto priemonės. Mūsų tikslas – sukurti nacionalinį įkrovimo parkų tinklą, kuris leistų elektromobilių vairuotojams keliauti be apribojimų visoje šalyje.

Kuo skiriasi jūsų įkrovimo parkai nuo tradicinių įkrovimo vietų?

Mūsų parkai yra sukurti kaip savarankiški traukos taškai, o ne tik įkrovimo vietos prie jau egzistuojančių objektų. Jie pasižymi dideliu įkrovimo stotelių skaičiumi ir galia, moderniu dizainu bei patogiomis poilsio ir darbo erdvėmis. Suprantame, kad žmonėms svarbu turėti vietą, kur jie gali kokybiškai praleisti laiką laukdami – išgerti kavos, pavalgyti ar net padirbti.

Parkas pritaikytas įvairiai auditorijai: ne tik pavieniams vairuotojams, bet ir šeimoms su vaikais. Įrengėme specialius vaiko ir motinos kambarius bei vaikų žaidimo aikšteles. Žinoma, čia galės sustoti visi, ne tik tie, kas vairuoja elektromobilius.

Be to, daug dėmesio skiriame saugumui ir komfortui. Parkas veiks visą parą, yra gerai apšviestas ir stebimas vaizdo kameromis, todėl vairuotojai gali jaustis saugiai bet kuriuo paros metu. Tai ypač svarbu, nes daug tradicinių įkrovimo vietų dažnai neturi tinkamo apšvietimo ar patogių laukimo zonų, o tai gali kelti nepatogumų ir nesaugumo jausmą. Mūsų tikslas – suteikti ne tik standartinę įkrovimo paslaugą, bet ir sukurti malonią aplinką, atitinkančią šiuolaikinių vartotojų poreikius.

Kaip manote, kokią įtaką šie įkrovimo parkai turės elektromobilių plėtrai Lietuvoje?

Esu įsitikinęs, kad jie turės didelę įtaką. Viena iš pagrindinių priežasčių, kodėl žmonės dar nesirenka elektromobilių, yra infrastruktūros trūkumas, ypač Lietuvos regionuose. Remiantis tyrimais, apie 60 proc. potencialių elektromobilių pirkėjų nerimauja dėl įkrovimo galimybių kelionės metu.

Sukurdami patogią ir patikimą įkrovimo infrastruktūrą pagrindiniuose šalies keliuose, sudarome galimybę daug patogiau įkrauti transporto priemones ne tik didžiuosiuose Lietuvos miestuose, bet ir ten, kur labiausiai trūksta įkrovimo stotelių. Tai skatins daugiau žmonių pereiti prie elektromobilių, o tai savo ruožtu prisidės prie aplinkos tausojimo ir tvaraus transporto plėtojimo. Tikimės, kad per artimiausius penkerius metus elektromobilių dalis Lietuvos keliuose išaugs iki 10 proc., palyginti su visomis transporto priemonėmis.

Kokie jūsų ateities planai atidarius šiuos parkus?

Toliau planuojame plėsti tokio tipo įkrovimo parkų tinklą ir rengti pavienes įkrovimo stoteles visoje Lietuvoje. Taip pat sieksime tobulinti teikiamas paslaugas, atsižvelgdami į vartotojų atsiliepimus ir rinkos tendencijas. Mūsų vizija – kad elektromobilumo infrastruktūra būtų ne tik funkcionali, bet ir patraukli, skatinanti tvarų gyvenimo būdą ir atitinkanti aukščiausius kokybės standartus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis