Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Reklama per karantiną: geriau matoma, aiškiau suprantama, daugiau pasiekianti

Reklamos agentūros „Inspired UM“ karantino metu atliktas eksperimentas „Tyla pražūtinga“ atskleidė, kad reklama sumažėjus bendram informaciniam srautui gali būti daug veiksmingesnė: paskelbus ekstremalią padėtį „paleista“ reklaminė kampanija sulaukė daugiau dėmesio, o auditorija geriau įsiminė jos turinį.
Reklama per karantiną
Reklama per karantiną / Partnerio nuotr.

Reklamos sumažėjimas – pretekstas reklamuotis

„Išties mūsų organizuotos akcijos „Tyla pražūtinga“ rezultatai nustebino net mus pačius. Nepaisant to, kad gatvėse žmonių srautas dėl karantino sumažėjo apie 40 proc., mūsų lauko reklamą pastebėjo ir teigiamai įvertino gerokai didesnis kiekis žmonių nei paprastai. Reiškia, kad sumažėjus bendram reklaminiam triukšmui reklamos yra labiau matomos ir atpažįstamos. Žmonės persisotinę blogomis naujienomis, nori matyti gyvenimą kaip ankščiau ir vertina, kad reklama yra naudinga“, – sako Vasaris Oržekauskas „Inspired UM“ direktorius.

Partnerio nuotr./Vasaris Oržekauskas
Partnerio nuotr./Vasaris Oržekauskas

Vidutiniškai lauko reklamą pastebi apie 30 proc. auditorijos, tuo tarpu lauko kampaniją „Tyla pražūtinga“ pastebėjo 79 proc. „Inspired UM“ klientų, 61 proc. LiMA bendruomenės narių, 44 proc. verslo bendruomenės bei 38 proc. vilniečių.

„Tai neįtikėtinai aukštas rezultatas, rodantis, kad krizių metu reklama ne tik naudinga, bet net būtina. Visi žinome, kad reklama skatina vartojimą, vidaus vartojimas sudaro didelę dalį Lietuvos ekonomikos, vadinasi stabdant reklamą savotiškai yra kertama šaka, ant kurios daugelis sėdi. Nelikus pozityvios reklamos įtakos vartojimui, lieka tik negatyvi – natūraliai labiau rezervuotas vartojimas žmonėms būgštaujant dėl ateities. Tad daugelis įmonių galimai susiduria su smarkesniu paklausos mažėjimu nei galėjo būti reklamos neišjungus“, – sako V. Oržekauskas.

Partnerio nuotr./Reklama per karantiną
Partnerio nuotr./Reklama per karantiną

Paveikesnė pritaikyta reklama

Ne mažiau sėkmingai veikė visas reklamos kampanijos „Tyla pražūtinga“ kompleksas, kurį sudarė lauko reklama, baneriai internete bei pranešimai žiniasklaidai. Reklamą pastebėjo 90 proc. „Inspired UM“ klientų, 83 proc. LiMA bendruomenės narių, 52 proc. verslo bendruomenės pastebėjimas bei 47 proc. vilniečių.

„Tai aukštas rezultatas, ypač pirmose dvejose tikslinėse auditorijose, kuriose paprastai pastebėjimas siekia apie 60 proc. Manome, kad prie geresnių nei įprasta rezultatų prisidėjo ne tik reklaminio triukšmo sumažėjimas, bet ir tai, kad reklama buvo susijusi su karantinu – tema, kuri tuo metu labiausiai rūpėjo visoms auditorijoms. Tie, kas sugeba išnaudoti bendrą informacinį lauką, visada pasirodo geriau“, – sako „Inspired UM“ vadovas.

Partnerio nuotr./Reklama per karantiną
Partnerio nuotr./Reklama per karantiną

Viršyti ir kiti reklaminės kampanijos rodikliai, jei lygintume su įprasta, įprastu metu vykdyta reklamos kampanija. 85 proc. reklamą pastebėjusių respondentų ją suprato teisingai, patikimo rodiklis – 7,1 iš 10 galimų balų, o mėgimas – 6,9.

Reklama – tai investicija

„Reklaminę kampaniją vykdėme siekdami atkreipti rinkodaros bendruomenės dėmesį į reklamos svarbą. Pagrindinė kampanijos mintis – reklama nėra „kaštai“, ji yra gerai veikianti investicija, kuri duoda ir trumpalaikę, ir ilgalaikę grąžą. Manome, kad mūsų prielaidos pasitvirtino ir visiems sunkiu metu laimėjo tie, kurie neišsigando, bet skyrė lėšas reklamai. manome, kad jų pozicijos rinkoje dabar gerokai stipresnė nei prieš karantiną“, – sako V. Oržekauskas.

Partnerio nuotr./Reklama per karantiną
Partnerio nuotr./Reklama per karantiną

Reklaminė kampanija „Tyla pražūtinga“ vykdyta š. m. balandžio 27 – gegužės 10 dienomis, jos metu lauko reklamos stenduose, viešųjų ryšių pranešimais bei baneriais lietuviškuose interneto portaluose buvo bandoma atkreipti dėmesį į reklamos svarbą karantino metu.

Reklaminės kampanijos rezultatai lyginti su KOG instituto „post-test“ reklamų duomenų bazėje sukauptais daugiau nei 200 reklaminių kampanijų rodiklių vidurkiais.

Kampanijos poveikiui įvertinti tirtos 4 auditorijos – bendra vilniečių populiacija, verslo bendruomenė, LiMA nariai bei „Inspired UM“ klientai.

„Inspired UM“ užsakymų tyrimą atliko KOG institutas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos