Siekti tikslo dalyviams padėjo per 50 įvairiausių sričių ekspertų, kurie dalinosi žiniomis bei pasauline praktika paremta patirtimi. Jų įžvalgos ir patarimai padėjo kūrėjams atrasti savo produktams ne tik naujų rinkų, bet ir stipriai praplėtė pačių produktų funkcionalumo, pritaikymo perspektyvas.
„Prieš pradedant organizuoti stovyklą, išsikėlėme sau gana aukštus tikslus. Tikrai rizikavome parengdami labai intensyvią programą, kurioje poilsiui laiko neliko, tačiau norėjosi sudaryti dalyviams kaip įmanoma daugiau galimybių pasikonsultuoti su skirtingų sričių ekspertais, pažvelgti į savo vystomus produktus iš įvairių perspektyvų. Tikrai nežinojome, kaip į tai sureaguos dalyviai.
Turėjome labai aiškų norą – kad kiekvienas iš atrinktų dalyvių suvoktų, ar tinkamu keliu eina, ar tiki produktu, ar mato jam ateitį. Man pačiai nemažas iššūkis buvo viena koja būti organizatorių pusėje, kita – ekspertų. Emocijos, kurias matome dalyvių akyse, atsiliepimai, kuriuos girdime ir planai, kuriuos pasitvirtinome ateičiai – yra pati didžiausia dovana ir atsakymas, kad rizikuoti buvo verta. Tai pats didžiausias motyvatorius ieškoti dar daugiau galimybių ChangeMakers‘ON programai ir sudaryti sąlygas kuo didesniam skaičiui inovatorių sudalyvauti joje.“, – mintimis dalijosi ChangeMakers‘ON programos iniciatorė, VšĮ „Europos socialinis verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutas“ vadovė Simona Šimulytė.
Didžiąją dalį veiklų „ChangeMakers‘ON CAMP 2017“ programoje sudarė individualios sesijos, skirtos produktų įvedimui į rinką. Jų metu ekspertai, pasikeisdami individualiai konsultavo komandas.
Eleonora Sakalauskaitė, daugiau nei 15 metų dirbanti kainodaros ir verslo plėtros srityje bankininkystės sektoriuje Baltijos rinkose bei vadovaujanti kainodaros konsultacijų verslui Pricing.lt., pateikė daug pasaulinių rinkų pavyzdžių bei suteikė vertingų žinių, kaip nustatyti kainą naujam produktui, kaip klientai priima sprendimus pirkti ir t.t.
Komunikacijos subtilybėmis dalinosi, komunikacijos taktikas pasirinkti padėjo kūrybininkė Delija Milašiūtė, žiniasklaidos priemonės „Kas vyksta“ įkūrėjas Vaidas Pilkauskas bei vienas žinomiausių Lietuvos youtube‘rių, vizionierius Darius Kniūkšta.
Mantas Aleksejevas iš „Google“ suteikė žinių, kaip tapti pirmaujančia kompanija skaitmeniniame pasaulyje ir kaip naudotis visomis priemonėmis, kad galėtumėte matyti bei susivienyti bendruomenę. Finansinius srautus planuoti dalyviams padėjo Lietuvos „Metų finansų vadovo 2017“ titulą pelniusi „KG Group“ finansų direktorė Erika Zakarauskienė bei Lietuvos finansų rinkų instituto vadovas Marius Kalesinskas.
Darnios plėtros ir išteklių valdymo ekspertas iš Derbio universiteto Charitos Zapitis apžvelgė kaip globalizacija veikia verslo aplinką, analizavo būdus, kaip užtikrinti tvarumą. Iš investuotojo pozicijos kuriamų naujų socialinių verslų koncepcijas vertino bei įžvalgomis dalinosi investuotojas, finansų makleris Algimantas Variakojis.
KG Group įmonių grupės valdybos pirmininkas bei Lietuvos grūdų perdirbėjų asociacijos prezidentas Tautvydas Barštys dalyvius įkvėpė kurti aukščiausios kokybės produktus savo šaliai. Siekti tikslų komandoms padėjo ir VšĮ „Versli Lietuva“ atstovai Gytis Morkūnas, Neringa Stroputė, Paulius Zaviša, taip pat akademinio sektoriaus atstovės iš Kauno Technologijos universiteto – darnaus vystymosi veiklų koordinatorė Inga Gurauskienė bei socialinių inovacijų tyrėja Eglė Butkevičienė. Didelį indėlį į dalyvių vystomus produktus įnešė tarptautinės kompanijos „Barclays“ atstovai Donatas Bagdonas, Aleksandras Čičasovas, Aleksej Vjalicin, Artūras Bubokas, verslininkai Arvydas Bložė, Ada Jonušė, Dominikas Karpovič, Gintarė Jarašiūnė bei daugybė kitų Lietuvos ir užsienio verslo profesionalų bei socialinių inovacijų ekspertų. O ekspertų mintis realiu laiku grafiškai fiksavo bei iliustravo Agnė Rapalaitė, „visualmind.lt“ platformos įkūrėja, kurios darbai dalyviams padėjo įsiminti patirtį bei suvokti visumą.
Bendrų veiklų metu verslo profesionalai dalindamiesi savo istorijomis, kuriose iki didžiulės sėkmės neretai vedė ir netikėtumai bei nesėkmės, įkvėpė kūrėjus žvelgti plačiau ir atrasti bei pamatyti daugiau būdų, daugiau idėjų realizavimo galimybių.
„Galimybė betarpiškai dirbti bei konsultuotis su tokiais patyrusiais, kompetentingais, autoritetingais verslo profesionalais bei investuotojais, gauti jų individualius patarimus, su jais diskutuoti, apsikeisti galvojimais, gerti informaciją, kuri toje aplinkoje tarsi smelkiasi, yra tikrai neįkainojama patirtis ir vertingiausios pamokos, kokias tik galėjome gauti“, – džiaugėsi viena stovyklos dalyvių Viktorija Varnaitė.
Kiekviena diena stovykloje prasidėdavo „ChangeMakers’ON“ programos iniciatorės Simonos Šimulytės bei „tvarkos generolu“ stovykloje tituluoto Artiomo Šabajevo empatijos lavinimo treniruotėmis, kuriose gausu refleksijų bei atvejų analizių, padėjusių dalyviams suformuoti platesnį požiūrį tiek į verslo procesus, tiek rengiant įvedimo į rinką strategijas efektyviai išanalizuoti savo tikslinį klientą, aiškiau suprasti jo poreikius bei padidinti savo galimybes komercializuoti produktus.
Įjungti pergalingo mąstymo galias įgalino stovyklos programoje pasikartojančios Dariaus Lomsargio moderuojamos stalo žaidimo „Fresh Biz“ sesijos, kuriose simuoliuojamos verslo situacijos. Tai tarsi daugialypės treniruotės, parodžiusios, jog kūrybiškas elgesys su pinigais yra kur kas svarbesnis, nei pats pinigų kiekis. Dalyviai kurdami verslus, imdami paskolas, prekiaudami akcijomis, derėdamiesi ir sudarinėdami sandorius, turėjo galimybę pajusti, kaip platus mąstymas išlaisvina išteklius, bendradarbiavimą ir padeda pasiekti optimalių rezultatų.
„Tikrai pavyko suburti, sutelkti komandas ir paversti jas gerokai stipresnėmis. Komandos per sąlyginai trumpą laiką ženkliai ištobulino savo produktus, atrado daug platesnį požiūrį ir matymą iš skirtingų kampų, suformavo aiškius veiksmų planus, su kuriais jie išeina, turėdami dar stipresnį tikėjimą savo idėjomis. Beveik visos komandos užsitikrino palaikymą tam tikrų ekspertų, kurie ateityje galėtų padėti vystyti dalyvių sukurtus produktus kartu ir tai tikrai, mano manymu, puikūs rezultatai, kuriuos nulėmė gera organizacija bei atitinkamas formatas. Ši stovykla sudarė sąlygas, skirti laiko plėstis sąmoningumui bei supratimui apie pačius produktus bei jų būsimus vartotojus, taip pat potencialiems investuotojams atvėrė galimybes žymiai giliau suprasti problemas, kurias sprendžia startuoliai ir tokiu būdu užtikrinti tų įdėjų gyvybingumą“, – besibaigiant stovyklai, įžvalgomis dalinosi, tiek prie organizavimo, tiek prie programos išpildymo prisidėjęs Artiomas Šabajevas.
Visos komandos per savaitę, praleistą „ChangeMakers‘ON CAMP 2017“ pasiekė neįtikėtinų rezultatų, prisipildę žinių bagažą kibo į tolimesnius darbus ir neabejotinai jau netrukus tokios inovacijos kaip išmani kuprinė, lavinamoji programa autistiškiems vaikams, drabužiai ir aksesuarai iš perdirbamos tekstilės, mokyklų bendruomenėms nepamainomai naudinga aplikacija, inovatyvios pamokos mokyklose panaudojant virtualios realybės akinius bei platforma, sujungianti verslą, socialines problemas ir sprendėjus užkariaus rinkas ir pasieks pirmuosius vartotojus.