„Skanūs“ darbdavių pasiūlymai turi trumpalaikį efektą: kas darbuotojams sukuria tikrąją vertę?

Geriausių specialistų ieškančios įmonės stengiasi juos sudominti bei pritraukti įvairiausiais pasiūlymais: nemokamais užkandžiais ir pietumis, žaidimų erdvėmis, populiariomis darbostogomis. Tačiau lietuvių startuolis „Omnisend“ teigia, jog šios iš pirmo žvilgsnio patrauklios naudos iš tiesų yra nedidelė darbdavių vertės pasiūlymo dalis. Pasak įmonės į laisvas pozicijas pretenduojantys kandidatai dažniausiai vardija kitus organizacijos privalumus.
Živilė Brazė ir Justina Raškauskienė
Živilė Brazė ir Justina Raškauskienė / M.Mikulėno nuotr.

„Būsimus darbuotojus dažnai bandoma suvilioti tiesiogine ir netiesiogine prasme skaniais pasiūlymais, tačiau tokios naudos turi tik trumpalaikį efektą. Jam išblėsus, kyla rizika netekti naujo darbuotojo, su juo nesukuriant stipraus ryšio. Kur kas toliaregiškiau investuoti į organizacinės kultūros vystymą ir ilgalaikę vertę žmogui“, – teigia „Omnisend“ darbdavio prekės ženklo vadovė Živilė Brazė.

Abipusis dėmesys kultūrai

Pasak Ž.Brazės, dėmesys organizacinei kultūrai nėra vien tik deklaratyvus, madingas teiginys, bet esminė sėkmingo verslo dedamoji. Tai, visų pirma, atsispindi organizacijos vertybėse, į kurias turėtų atsižvelgti ir būsimi darbuotojai.

„Kone du trečdaliai naujokų, tiek programuotojų, tiek ir kitų specialistų, pasirinkę mus minėjo įmonės kultūrą ir jau esamų darbuotojų rekomendacijas. Kai žmonės sužino, kaip iš vidaus atrodo mūsų organizacijos „virtuvė“, tai neretai tampa pagrindiniu įsidarbinimą lemiančiu veiksniu. Visa tai atsiremia į vertybes, kurios ir užtikrina darnų komandinį darbą, ir patrauklią atmosferą“, – paaiškina „Omnisend“ atstovė.

Darbe – ne šeima, o komanda

Pašnekovės teigimu, organizacinė kultūra remiasi ir tuo, kaip įmonėje matomi žmonės ar jiems reikalinga nuolatinė priežiūra, ar visgi jie matomi kaip suaugę, savarankiški ir gebantys asmenys. Daugiau nei 70 proc. specialistų, dirbančių prie „Omnisend“ produkto yra itin patyrę specialistai (angl. senior).

„Kadangi kuriame suaugusiųjų (angl. grown-ups) organizaciją, tiek dirbant bei vystant vidinę kultūrą, tiek ir rūpinantis darbuotojų naudomis, galvojame apie brandžius žmones. Be to, taip išvengiama galybės bereikalingų taisyklių ir perteklinės priežiūros – komandos yra savarankiškos pasirinkdamos įrankius ir organizuodamos savo darbą“, – tikina Ž.Brazė.

„Omnisend“ personalo vadovė Justina Raškauskienė papildo, kad ir visa įmonė suvokiama kaip komanda, o ne, pavyzdžiui, šeima.

„Darbe mūsų pagrindinė užduotis – kartu pasiekti organizacijos tikslų, todėl prasmingiau save ir kolegas laikyti sporto komanda. Tai nuolat primename savo darbuotojams, o jie savo ruožtu sutelkia jėgas siekdami komandinių rezultatų”, – sako J.Raškauskienė.

Pasak jos, įmonės darbuotojai, veikdami kaip komanda, yra daug labiau įgalinami. „Tam pasitarnauja ir kiti mūsų tarpusavio bendravimo principai, pavyzdžiui, atviras dalinimasis grįžtamuoju ryšiu bei galimybė siūlyti ir inicijuoti idėjas nepriklausomai nuo užimamos pozicijos. Tai padeda tobulėti, kurti pasitikėjimo atmosferą ir įgalina darbuotojus prisidėti prie produkto pokyčių”, – pabrėžia „Omnisend“ personalo vadovė.

Dėmesio centre – vertė klientams

Produkto vystymu paremta verslo plėtros strategija lietuvių startuoliui yra ne pasirinkimas, o būtinybė. Atsakingai planuodama rinkodaros biudžetą, klientus „Omnisend“ komanda siekia sudominti pačiais pranašiausiais technologiniais sprendimais ir patraukti aukštais esamų klientų vertinimais. Tai, pasak įmonės atstovių, atkreipia ir būsimų darbuotojų dėmesį.

Orientuojantis į klientą, esmine verslo sėkmės dedamąja tampa jam sukuriama vertė. Dėl šios priežasties įmonė kelia aukštą kartelę savo greičiui ir sugebėjimui laiku reaguoti į pokyčius rinkoje.

„Mūsų produkto komandos dirba labai trumpomis iteracijomis. Galima sakyti, kad keisdami produktą ir inicijuodami pokyčius tik daliai vartotojų atliekame eksperimentą, kurio metu surenkame duomenis ir juos įvertinę nusprendžiame, ar atliktas pokytis buvo išties reikalingas klientams. Jei gauname teigiamą rezultatą, diegiame pakeitimus į visą automatizuotos rinkodaros sistemą“, – pasakoja J.Raškauskienė.

Tam, anot pašnekovės, itin pasitarnauja aukšta inžinerinė kompetencija, kuria pasižymi dauguma įmonės specialistų. „Inžinerinė kompetencija – tai gebėjimas pasiekti rezultatų pirmiausia suprantant klientų problemas ir kuriant galimas sprendimų strategijas“, – sako lietuvių startuolio „Omnisend“ atstovė.

Galiausiai, sėkmingai pritaikyti organizacijoje sukauptas technines kompetencijas reikalingas greitis bei lankstumas, todėl labai svarbu, kad komandos išvien veiktų darniai.

„Netflix“ patirtis – ir Lietuvoje

Pernai Lietuvos metų startuoliu išrinkti „Omnisend“ nuo pat įsikūrimo visuomet siekė augti remdamiesi geriausiomis Silicio slėnio technologijų įmonių praktikomis. Viena tokių kompanijų – „Netflix“. Šios internetinių transliacijos paslaugų įmonės kultūra išsamiai aprašoma knygoje „Taisyklė – jokių taisyklių: „Netflix“ ir persitvarkymo kultūra“ (angl. „No Rules Rules: Netflix and the Culture of Reinvention“).

„Ar tai būtų radikalus skaidrumas, ar neribotos galimybės naudotis tam tikrais ištekliais, pavyzdžiui, mokymasis be biudžeto apribojimų, kompensuojamos psichologinės pagalbos paslaugos – visa tai, remdamiesi geriausiomis praktikomis, suteikiame savo darbuotojams. Jie savo ruožtu įsipareigoja racionaliai naudotis jiems skirtomis naudomis ir pirmiausia vadovautis bendrais, visos įmonės interesais. Tokį principą, kuriame dera laisvė ir atsakomybė taip pat pasiskolinome iš „Netflix“, – sako startuolio darbdavio prekės ženklo vadovė Ž.Brazė.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų