Socialinio verslo mitų griovėjai. 4 mitas – socialinis verslininkas nėra tikras verslininkas

Socialinis verslas žmonių sąmonėje vis dar siejamas su neatlygintina veikla. Viena vertus, vyrauja teisingas supratimas, jog tai – darbas, teikiantis naudą ir gerovę visuomenei, tačiau su realiu, finansinius pelnus generuojančiu verslu, šis modelis dar netapatinamas.
Socialinio verslo mitų griovėjai
Socialinio verslo mitų griovėjai / Organizatorių nuotr.

Pirmiausia reikėtų apibrėžti, kas visgi yra tikras verslininkas? Daugumos nuomone, tai būtų asmuo, vykdantis tam tikrą komercinę veiklą ir iš jos generuojantis pelną. Būtent žodis „pelnas“ glaudžiai siejasi su sąvoka „verslininkas“. Tačiau vos tik paminėjus terminą „socialinis verslininkas“, pelno sąvoka nustumiama į šalį ir mintyse koncentruojamasi tik į veiklos pobūdį – esą tai moralinę vertę kurianti veikla.

„Tas verslas tik įvardijamas kaip verslas, bet tai galbūt yra kažkokia pagalba, parama žmonėm.“ „Vykdomos daugiau socialiai remtinos programos.“ – teigia gatvėje kalbinti praeiviai. Tai patvirtina pirminę hipotezę, kad verslininkas siejamas su pelnu, tačiau sąvoka „socialinis“ tuoj pat atima iš jo galimybę būti lygiu su komercine veikla užsiimančiu verslininku.

Tai yra tik mitas. Iš tiesų, socialinis verslininkas yra lygiai toks pat verslininkas, kaip ir vykdantis tradicinį verslą. Net ir siekiant daryti socialinį poveikį visuomenėje, kuriamos darbo vietos bei generuojamos pajamos.

VIDEO: Socialinio verslo mitų griovėjai. 4 mitas – socialinis verslininkas nėra tikras verslininkas

Tai patvirtina ir Europos socialinio verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų instituto vadovė Simona Šimulytė: „Socialinis verslininkas kai kurias savybes turi turėti dar labiau išreikštas. Jis susiduria su žymiai daugiau iššūkių, nes nebūtinai visuomenė jį laiko verslininku, dažniau jį priima kaip paramos prašytoją. Nors iš tiesų, jam be tradicinio verslininko savybių, dar reikalinga ir žymiai labiau išlavinta empatija, nes jis turi atpažinti, labai jautriai, tam tikras problemas“.

Taigi, socialinis verslininkas, be jokios abejonės, yra ir turi būti laikomas tikru verslininku, nes dirbdamas kiekvieną dieną tam, kad padarytų pasaulį gražesniu ir patogesniu kiekvienam iš mūsų, jis lygiai taip pat siekia finansinės sėkmės. Skirtumas tik toks, jog tradiciniame versle pelnas orientuotas į akcininkų gerovę, o socialinis verslininkas pelną panaudoja visuomenės interesų tenkinimui.

Socialinio verslo mitų griovėjai sugriovė dar vieną, tačiau ne paskutinį, mitą. Laukite kitų serijų, tikrinkitės žinias ir griaukite mitus kartu.

O visus Lietuvos kūrėjus, susipažinusius su socialinio verslo modeliu bei siekiančius rinkai pristatyti socialines inovacijas ar norinčius prisijungti prie jau didelį įdirbį padariusių komandų, VšĮ „Europos socialinis verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutas“, Kauno Technologijos Universitetas ir VšĮ „Versli Lietuva“ kviečia registruotis į socialinių inovacijų ir verslo vystymo stovyklą „ChangeMakers’ON“.

Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori prisijungti prie idėjų įgyvendinimo – ČIA.

Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori pateikti naują idėją – ČIA.

Nuoroda į registracijos formą savanoriams, kurie nori prisidėti prie stovyklos organizavimo – ČIA.

Daugiau apie pačią programą ChangeMakers’ON tinklapyje – www.changemakerson.com

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis