Socialinio verslo mitų griovėjai. 5 mitas: socialiniame versle – tik savanoriška veikla

Socialinis verslas ir toliau skinasi kelią į visuomenės sąmonę, griaudamas neteisingą nuomonę, kad veikia tik iš altruistiškų ir neapmokamų paskatų. Klaidingai manoma, kad tokiam verslui nereikalingos investicijos, o patys socialiniai verslininkai yra tiesiog savanoriai.
Socialinio verslo mitų griovėjai
Socialinio verslo mitų griovėjai / Organizatorių nuotr.

Svarbu pabrėžti, kad socialinio verslo kuriamos inovacijos skatina visuomenės progresą. Tai gali būti globalių ar lokalių problemų sprendimų ieškojimas, ar tiesiog paprastų, iš pažiūros ne globalaus masto mūsų kasdien naudojamų produktų tobulinimas. Socialinės inovacijos yra vienaip ar kitaip palietę kiekvieną žmogų. Klaidinga manyti, kad daryti visuomenei naudingus darbus pavyktų be kapitalo.

Socialiniame versle reikalingas stiprus žmogaus jautrumas tam, kad būtų pastebėti dalykai, kuriuos galima atrasti ar patobulinti. Idėja, jos generavimas ir tobulinimas yra visiškai savanoriškas bet kokio socialinio verslininko pasirinkimas. Jis atiduoda savo laiką pasirinktos idėjos įgyvendinimui. Tačiau finansine prasme – tai nėra savanoriškas darbas ar neatlygintina veikla. Jokia idėja negalėtų įgauti fizinės išraiškos be finansinio kapitalo, kaip ir bet koks verslas sunkiai įsivaizduojamas be pajamų ir pelno.

„Pinigų man atrodo labai daug tame nėra“, – sako gatvėje kalbintas praeivis. Tai, viena vertus, gali būti tiesa, nes jokio verslo pradžioje pelnas nepradeda generuotis nuo pirmųjų jo gyvavimo akimirkų. Tačiau manyti, kad socialiniame versle apskritai nėra reikalingas finansinis kapitalas ir grąža yra tikras mitas.

VIDEO: Socialinio verslo mitų griovėjai. 5 mitas: socialiniame versle – tik savanoriška veikla

Artiomas Šabajevas, programos paaugliams „TeenShapers“ įkūrėjas, socialinis verslininkas ir socialinių inovacijų bei verslo vystymo programos „ChangeMakers‘ON“ ekspertas išsamiai paaiškina, kodėl socialinis verslas nėra paremtas vien savanoriška veikla: „Jeigu mes kalbame apie įprastą, tradicinį verslą, jam organizuoti ypatingo gebėjimo nereikia, reikia sėkmės ir tam tikrų žinių, bet dirbant rinkos sąlygomis galima nuspėti ir parinkti tam tikrus dalykus. Dirbant socialiniame versle nuspėti nieko neįmanoma. Tu dažniausiai renkiesi nežinomybę.“

Socialinio verslo mitų griovėjai sugriovė dar vieną, tačiau ne paskutinį, mitą. Laukite kitų serijų, tikrinkitės žinias ir griaukite mitus kartu.

O visus Lietuvos kūrėjus, susipažinusius su socialinio verslo modeliu bei norinčius prisijungti prie jau didelį įdirbį padariusių komandų, VšĮ „Europos socialinis verslumo ugdymo ir inovatyvių studijų institutas“, Kauno Technologijos Universitetas ir VšĮ „Versli Lietuva“ kviečia registruotis į socialinių inovacijų ir verslo vystymo stovyklą „ChangeMakers’ON“.

Nuoroda į registracijos formą dalyviams, kurie nori prisijungti prie idėjų įgyvendinimo – ČIA.

Nuoroda į registracijos formą savanoriams, kurie nori prisidėti prie stovyklos organizavimo – ČIA.

Daugiau apie pačią programą ChangeMakers’ON tinklapyje – www.changemakerson.com

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis