Visos gastronomijos, „HoReCa“ ir svetingumo sektorių naujienos bus pristatytos jau šią savaitę lapkričio 8–10 dienomis, „Litexpo“ dviejų parodų metu: Baltijos maisto ir gėrimų parodoje BAF ir tarptautinėje parduotuvių, viešbučių ir restoranų įrangos parodoje „BaltShop. BaltHotel. BaltGastro 2018“.
Iki parodų likus vos kelioms dienoms klausiame jų dalyvių – kas gi šiemet veda į priekį „HoReCa“ sektorių ir kas padeda išlaikyti modernius verslus konkurentų priešakyje?
Ryškėja aiškios maisto tendencijos
Jau kurį laiką dauguma pasaulio restoranų didelį dėmesį skiria lokalumui bei produktų sezoniškumui. Vis daugiau restoranų lankytojų nori išgirsti, iš kur ant jų stalo atkeliavo žuvis, mėsa ar jūros gėrybės. Taigi ši tendencija šiemet tik dar tvirčiau užėmė savo pozicijas.
Tiesa, ją papildo ir kita, į tradicijas atgręžta, mada. Jei skoniui ir tekstūrai transformuoti prieš kelerius metus buvo pasitelkta fizika ir chemija, tai dabar kuo toliau tuo labiau į restoranų verslą sugrįžta tradiciniai patiekalų ruošimo būdai, tokie kaip fermentavimas, lėtas virimas, skrudinimas ir pan.
Kita per pasaulio maitinimo įstaigas vilnijanti banga – augaliniai produktai ruošiami kaip mėsa arba vietoj mėsos. Tai užtvirtina jau ne vienerius metus populiarėjantį sveikos mitybos reiškinį, tačiau taip pat skatina ir atsakingesnį požiūrį į aplinką.
„Natūralių skonių ir natūralių produktų bei sveikatingumo linijos gaminiai atliepiantys pasaulines tendencijas šiais metais ryškiai atsispindi ir BAF parodos turinyje. Joje dalyvauja daug nedidelių įmonių, smulkių ir vidutinių gamintojų iš Italijos, Azerbaidžano, Estijos, Latvijos, Baltarusijos bei Lietuvos, kurie parodoje pristato unikalius nedidelėmis partijomis gaminamus produktus bei gėrimus. Su visais jais galima susitikti parodos metu“, – teigia maisto ir gėrimų parodos BAF projekto vadovė L. Dirsienė.
Galiausiai šiemet labai daug dėmesio sudarinėjant meniu yra skiriama tvarumui. Šefai, saugodami gamtą ir skatindami vartotojų atsakingumą bei pasitelkdami savo fantaziją, ieško įvairiausių būdų išnaudoti visą gyvulį arba visą augalą.
Tvarumas ir grįžimas prie ištakų rūpi ne tik restoranams
Pasaulinės tendencijos veda prie ištakų ne tik kulinarijos atstovus, bet ir barų veikla užsiimančius profesionalus: „Barai, kurie, kaip ir restoranai, ne taip seniai įkvėpimo ieškojo fizikos ir chemijos vadovėliuose, grįžta prie to, nuo ko pradėjo“, – teigia konsultantas barams ir internetinės parduotuvės barams įkūrėjas ir savininkas Vilius Šukys.
Taip pat jis užsimena, kad nors Vilniuje yra pasauliniu mastu žinomų barų, vis dar porą metų atsiliekame nuo pasaulinių tendencijų. O ten daug dėmesio yra skiriama būtent tvarumui. Diegiamos technologijos, kurios ne tik taupo darbuotojų laiką, bet ir naudojamą elektros energiją, vandenį, dujas ir pan.
„Šiemet parodoje pristatysime gamtą tausojančias ir sveikos mitybos technologijas bei įrangą. Pavyzdžiui, švedų gamybos virtuvės inventoriaus granulinę plovimo mašiną „Granuldisk“. Ji taupo ne tik didelį kiekį vandens, bet ir energiją bei chemikalus“, – pasakoja viena iš „BaltShop. BaltHotel. BaltGastro“ parodos dalyvių, „MBR Parduotuvių ir restoranų įranga“ įmonės vadovė Inga Jakučionienė. Ilgai lauktų naujienų žada ir dar daugybė kitų abiejų parodų dalyvių.
Vizualus pateikimas tampa dar svarbesnis
Kalbant apie tendencijas svarbu pastebėti, kad vizualumas šiais laikais yra ne ką mažiau svarbus nei tvarumas ar originalumas. Akivaizdu, kad socialinių medijų augimas neaplenkė ir „HoReCa“ sektoriaus, o ypatingai restoranų ir barų verslų. Tai skatina šefus ar barmenus kurti kuo vizualesnius patiekalus ar kokteilius ir taip pritraukti naujų klientų.
Siekti šių tikslų jiems padeda ir indų kūrėjai. Jei anksčiau balti keramikiniai indai su minimalia apdaila buvo dažniausias pasirinkimas, tai šių dienų stalas neapsieina be spalvų. Beje, kuo jos labiau kontrastuojančios ir sodrios – tuo geriau.
„Indų tendencijos per kelis metus stipriai pasikeitė, matome, kad indų gamintojai stengiasi kuo labiau išsiskirti, būti drąsesniais ir klientams pasiūlyti kuo įvairesnės spalvos paletės indų. O bene didžiausią dėmesį gavo juoda spalva, kuri kaip ir balta turi nemažai atspalvių – matinę, blizgią, pilkšvą ar tamsesnę. Tuo pačiu atsirado įvairių formų, nestandartinių dydžių lėkštės, puodeliai, serviravimo indai“, – pasakoja Kristina Indrašiūtė, įmonės „Karšta Šalta“ atstovė.
Taip pat Kristina džiaugiasi, jog ir Lietuvoje šios tendencijos ima prigyti: „Užsakovai nebijo eksperimentuoti, ieško drąsių sprendimų, kaip estetiškai pateikti maistą. Taigi klasikinę baltą spalvą šiuo metu renkasi tik vienas kitas restoranas, ar išsiskirti nesiekiančios valgyklos.“
Mažiau įprasti dalykai tampa vis labiau norma
Vis daugiau įmonių, dirbančių aptarnavimo ir mažmenos srityse, kovodami dėl klientų dėmesio ieško netradicinių būdų išsiskirti. Vieni jų atranda kvapus, kurie kuria ypatingą ryšį su klientu:
„Papildžius pabodusias marketingo schemas profesionaliais kvėpinimo sprendimais, galima pasiekti klientą emociniame lygmenyje“, – išduoda įmonės „Kvapai verslui“ steigėjas ir vadovas Ignas Gaigalas.
Istoriškai pirmieji kvapų marketingo naudotojai buvo viešbučiai transliuodami žinutes apie švarą ir priežiūrą, šiuolaikiškumą ir stilių. O šiandien, pasak I. Gaigalo, praktiškai nebeliko verslo sričių, kur kvapai nebūtų įdarbinti: „Pasaulyje kvapų marketingas vystosi jau daugiau nei 40 metų ir stabiliai auga 10 % per metus. Mūsų šalies verslas sparčiai vejasi pasaulines tendencijas. Rinka auga apie 30 % per metus“, – teigia verslininkas.
Kvapai versle yra tik viena iš galimybių išsiskirti ir atrasti naujų krypčių augimui. Dviejų parodų – kasmetinės Baltijos maisto ir gėrimų parodos BAF ir kas antrus metus organizuojamos tarptautinės parduotuvių, viešbučių ir restoranų įrangos parodos „BaltShop. BaltHotel. BaltGastro“ – metu galima bus atrasti ir išbandyti kur kas daugiau „HoReCa“ sektoriaus naujovių bei skonių.