Vartotojas surėmė ietis su Vengrijos skrydžių bendrove ir pasiekė pergalę

150 eurų – daug ar mažai? Lietuvos vartotojas nusprendė, kad tai dideli pinigai, dėl kurių verta suremti ietis su Vengrijoje registruota skrydžių bendrove ir priversti ją vykdyti savo įsipareigojimus. Apginti savo teises vartotojui pavyko tik į pagalbą pasitelkus Europos vartotojų centrų tinklą (ECC-Net).
Skrydžio bilietai
Skrydžio bilietai / 123RF.com nuotr.

Dar praėjusiais metais vartotojas gavo dovanų – tris skrydžių bendrovės dovanų kuponus, kurių bendra vertė – 150 eurų. Vartotojas, dar nepasibaigus kuponų galiojimo laikui, pabandė užsisakyti lėktuvo bilietą, o visas su skrydžiu susijusias išlaidas apmokėti dovanų kuponais. Bilietas su visais mokesčiais panašiai tiek ir kainavo.

Vartotojas nemaloniai nustebo, kai bilietui pirkti buvo užskaityta tik nedidelė dalis dovanų kuponų vertės – vos 32 eurai (suma už administracinius mokesčius ir prioritetinį įlaipinimą į lėktuvą). Skrydžių bendrovės nurodytose dovanų kuponų panaudojimo taisyklėse teigiama, kad kuponais galima apmokėti skrydį, padengti visus mokesčius bei paslaugas. Vartotojas kreipėsi į vežėją, kad būtų pratęstas kuponų galiojimo laikas, atstatyta jų vertė arba grąžinti pinigai.

Oro vežėjas bendravo nenoriai ir pagaliau pareiškė, kad, nepaisant įvykusios klaidos, kuponų vertės neatstatys ir pinigų negrąžins. Vartotojas nedelsiant kreipėsi pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje.

Šio centro Lietuvoje vedėja daktarė Raimonda Balnienė teigia, kad, bendradarbiaujant su Europos vartotojų centru Vengrijoje, vartotojo teisės buvo apgintos.

„Vengrijos skrydžių bendrovė nusprendė nesutarimus spręsti taikiai ir atsiuntė pasiūlymą: vartotojo paskyra bus papildyta 150 eurų su neribotu panaudojimo terminu. Vartotojas sutiko su tokiu pasiūlymu.

Primenu, kad vartotojus giname nemokamai, ir kviečiu į mus kreiptis visus, manančius, kad Europos Sąjungos valstybėse, taip pat Norvegijoje ir Islandijoje, buvo pažeistos jų teisės perkant prekę ar gaunant paslaugą“, - teigia Raimonda Balnienė.

Europos vartotojų centrų tinklas (ECC-Net) imasi ginti vartotojus, jei jiems patiems nepavyksta to padaryti. Pagalba teikiama nemokamai. Europos vartotojų centras vartotojo gyvenamojoje valstybėje, bendradarbiaudamas su centru verslininko šalyje, padeda spręsti problemas, kilusias vartotojams Europoje, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą kitose Europos Sąjungos valstybėse, Norvegijoje ar Islandijoje.

Europos vartotojų centrų tinklą sudaro 30 centrų.

Europos vartotojų centras Lietuvoje veikia nuo 2005 m.

Daugiau informacijos svetainėje www.ecc.lt.

Šio straipsnio publikavimas yra finansuojamas Europos Sąjungos Vartotojų Programos (2014-2020).

Šio straipsnio turinys atspindi tik autoriaus poziciją bei yra jo atsakomybė; tai negali būti vertinama kaip atspindinti Europos Komisijos ir/ar Vartotojų, sveikatos, žemės ūkio ir maisto programų vykdomosios agentūros (CHAFEA) ar kitos Europos Sąjungos institucijos poziciją. Europos Komisija ir Agentūra neprisiima jokios atsakomybės už pateiktos informacijos panaudojimą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų