Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vartotojų skundai: girgždantis klozeto dangtis ir nesudygusios sėklos

Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai (VVTAT) kasmet tenka spręsti vis daugiau ginčų tarp vartotojų ir verslininkų bei paslaugų teikėjų. Pernai ši tarnyba išnagrinėjo 2127 ginčus ne teismo tvarka, o 2014 metais tokių skundų buvo 1421.
Vyras tualete
Tualetas / Shutterstock nuotr.

„Pusantro karto išaugęs ginčų skaičius įrodo, kad vartotojai vis geriau išmano savo svarbiausias teises ir žino, į kurią instituciją kreiptis dėl jų gynimo. Taip pat tai yra ir rimtas ženklas ir verslininkams, kad pirmiausia reikia galvoti ne apie pelną, o apie prekių ir paslaugų kokybę“, – tarnybos pranešime cituojamas teisingumo ministras Juozas Bernatonis.

2015 m. tarpininkaujant VVTAT 460 atvejų ginčo šalims pavyko susitaikyti. 1137 atvejais tarnyba priėmė nutarimus, kuriais vartotojų pretenzijos visiškai ar iš dalies patenkintos (2014 m. buvo priimti 574 tokie nutarimai). 174 atvejais ginčų nagrinėjimas buvo nutrauktas, nes vartotojai nepateikė reikalingų dokumentų.

Daugiausia vartotojų ir pardavėjų ar paslaugų teikėjų ginčų išnagrinėta vartojimo prekių srityje (59 proc.), laisvalaikio paslaugų srityje (13 proc.), elektros, vandens bei statybos ir būsto priežiūros paslaugų srityje (8 proc.).

„Šiemet Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos nutarimai jau yra privalomi verslininkams, todėl tokios problemos, kuomet atsisakoma tenkinti pagrįstus vartotojų skundus, nebeliks“, – teigia J. Bernatonis.

2015 m. nemažą skundų dalį sudarė ginčai dėl internetu ar telefonu sudarytų sutarčių. Vartotojai skundėsi dėl laiku nepristatomų prekių, negrąžintų pinigų ar netinkamų prekių pristatymo.

Taip pat nemažai skundų gauta dėl suteiktų galbūt nekokybiškų autoservisų paslaugų bei renginių organizatorių veiklos. Dėl pastarųjų vartotojai skundėsi dažniausiai, nes nebuvo grąžinami pinigai už neįvykusius koncertus.

Pernai pirmą sykį gauta ir nemažai skundų dėl privačių darželių teikiamų paslaugų kokybės bei ugdymo įstaigų atsisakymo nutraukiant sutartis grąžinti iš anksto sumokėtus pinigus, – J.Bernatonis.

„Pernai pirmą sykį gauta ir nemažai skundų dėl privačių darželių teikiamų paslaugų kokybės bei ugdymo įstaigų atsisakymo nutraukiant sutartis grąžinti iš anksto sumokėtus pinigus. Pastaraisiais metais daugėja pirkėjų skundų dėl padėvėtų daiktų kokybės.

Dažniausiai tokie daiktai perkami radus skelbimus socialiniuose tinkluose neįsitikinus pardavėjų patikimumu“, – pasakoja J.Bernatonis.

Deja, tokiais atvejais VVTAT negali spręsti tokių ginčų, o pirkėjams patariama neišsprendus ginčo taikiai kreiptis į teismą.

VVTAT taip pat atsakė į daugiau kaip 11 tūkst. vartotojų paklausimų bei prašymų suteikti konsultacijas. Didžioji dalis šių klausimų buvo apie vartojimo prekes.

Tarnybos specialistams tenka spręsti ne tik rimtus skundus, bet ir aiškintis šypseną keliančias istorijas. Pavyzdžiui, tarpininkaujant VVTAT, pavyko taikiai išspręsti ginčą tarp pirkėjo, kuris skundėsi girgždančiu klozeto dangčiu, ir pardavėjo. Prekė pirkėjui buvo pakeista.

Kitas vartotojas skundėsi, kad jis užsisakė didžkukulius į namus ir paprašė grietinės ir spirgučių padažą pateikti atskirai, o jis buvo pateiktas sumaišytas. Klientui dėl šio nesusipratimo įmonė grąžino pinigus.

Dar vienas asmuo pateikė skundą dėl kaimo turizmo sodybos – skelbime buvo nurodyta, kad joje yra kepsninė, tačiau jos ten nebuvo, todėl atsivežta šviežia mėsa sugedo. Vartotojo paprašius pateikti įrodymus apie įsigytus maisto produktus, šis jų nepateikė, todėl ginčas toliau nebuvo nagrinėjamas.

Taip pat buvo gautas skundas, kad prekiautojai turgavietėje neleidžia pirkėjams patiems išsirinkti vaisių ir daržovių. Turgavietės administracija atsakė tarnybai, kad visi prekiautojai dėl šio skundo įspėti.

Kitas vartotojas skundėsi, jog parduotuvėje nusipirko sėklų, kurios nesudygo. Tas skundas buvo persiųstas Valstybinei augalininkystės tarnybai, o ši atliko sėklų patikrinimą ir nustatė, kad sėklos atitinka minimalius daigumo reikalavimus ir gali būti teikiamos rinkai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs