Kaip dažnai turi būti atnaujinamos darbo ar poilsio, klientų aptarnavimo vietos lemia kokiame sektoriuje įmonė dirba, koks jos dydis, veiklos specifika, klientų lūkesčiai. Noras atsinaujinti gali būti sezoninis, pavyzdžiui, lauko sezono atidarymas kavinei ar restoranui, ir nulemtas objektyvių kriterijų – per kelerius metus atsiradęs baldų nusidėvėjimas, dirbančios komandos augimas ar verslo plėtra. Bet kuriuo atveju, atsinaujinti galima taupiai.
Skirtingų zonų išskyrimas
Svarstant apie biuro atnaujinimą, verslo interjero dizainerė kviečia įsivertinti pagrindines poreikio priežastis – jei tai auganti komanda, jums gali reikėti sukurti daugiau darbo vietų. Trūkstant erdvės neformaliems pokalbiams, gali tekti ieškoti vietos, kurioje galėtų atsirasti tokia zona.
„Apgalvokite, ar tikrai turimos erdvės atitinka dabartinius jūsų verslo poreikius. Užduokite sau klausimus, ar darbo vietos yra patogiose vietose, ar pakanka poilsio, susitikimų zonų. Tai išsigryninus, galite improvizuoti sukurdami skirtingas zonas. Paprasčiausia pradėti nuo erdvių, kuriose yra lengvai perkeliamų baldų – pavyzdžiui, poilsio, ar valgomojo zonose. Eksperimetuoti galite pastumdant baldus ar darbo erdvę paverčiant poilsio kampeliu. Pavyzdžiui, vos pakeitus mažesnius baldus tokius kaip kavos staliukai, kėdės, fotelis ir prie jų priderinus aksesuarus, tekstilę, sukursite atpalaiduojančią atmosferą. Tam pasitelkti galite net ir pastatomus šviestuvus – jie gali būti puikus dekoratyvinis poilsio zonos akcentas, kuris, įjungus, sukurs jaukumo jausmą. Daugiau darbo vietų gali atsirasti, pavyzdžiui, sustūmus darbo stalus greta ir perplanavimus darbuotojų judėjimą“, – pasakoja specialistė.
Ji priduria, jog laisvalaikio zoną nuo darbinės erdvės atskirti gali padėti žalumos pripildyta mobili sienelė. Privatumo taip pat suteikia tinkamai pakabintos užuolaidos, širmos, už kurių gali atsidurti poilsio zona – fotelis ar patogus pufas.
Investuokite į kokybę ir pokyčius kurkite po truputį
Verslo interjero dizainerė dalinasi, jog planuojant verslo erdvių atnaujinimą, nebūtina visko keisti iškart, o investicijos į kokybę ir tinkamus baldus – atsiperka.
„Nebūtina planuoti visų pokyčių iškart: pradėkite nuo to, ką keisti reikia labiausiai. Mes visada rekomenduojame pradėti nuo funkcijos ir to, ko reikia darbuotojų, klientų patogumui. Tai gali būti ergnomimiškos biuro kėdės ir stalai. Dar vienas svarbus kriterijus pokyčiams – jeigu yra kažkas, kas dirbant kliudo nuolat, galbūt atrodo nepraktiška. Pavydžiui, darbuojantis su IKEA verslo klientais, dažnai pastebiu naudojamus per didelius darbo stalus. Kampiniai stalai užima daugiau vietos, o ant jų atsiranda daugiau netvarkos, tad turint mažiau erdvės, funkcionalesnis pasirinkimas bus mažesnis stalas ir priderintas mobilus daiktų laikymo sprendimas, pavyzdžiui, spintelė ant ratukų“, – patirtimi dalinasi A.Lėkytė.
Verslo interjero dizainerė atkreipia dėmesį į tai, jog kokybiški baldai yra ilgaamžiškumo garantas. Pasak A.Lėkytės, tokių baldų pasirinkimas ilgalaikėje perspektyvoje leis verslui sutaupyti. Vienas tokių pavyzdžių – balandžio mėnesį IKEA pasirodę serijos MITTZON tvirti ir ilgaamžiški moduliniai baldai. Seriją sudaro tarpusavyje puikiai derantys baldai – nuo rašomųjų stalų, akustinių sienelių iki mobilių lentynų. Baldus galima išardyti ir vėl surinkti, restauruoti ir remontuoti, kad tarnautų daugelį metų, net keičiantis biuro adresui. Be to, sistema pagaminta iš aukštos kokybės, dėvėjimuisi atsparių medžiagų.
Suplanavus investicijas, mažesnius pokyčius darbo erdvėje galite kurti po truputį. Pavyzdžiui, artėjant vasarai galite pasirūpinti naujais tekstilės sprendimais – pakeisti pagalvėlių užvalkalus lauko terasoje. Artėjant tamsiajam sezonui, teliks pasirūpinti, kad verslo patalpose būtų pakankamai šviesos šaltinių. Šiomis priemonėmis patalpas galima atnaujinti ne tik greitai, bet ir per daug neišlaidaujant.
Paprasčiausias pokytis – daugiau tvarkos
Specialistė dalinasi patirtimi su verslo klientais – sezoniškumas yra viena priežasčių, kodėl verslo organizacijos ieško pokyčių. Tam dažnai pakanka minimaliai sutvarkyti biuro ar kitą kuriamo verslo aplinką – darbuotojų poilsio zoną, klientų laukiamąjį ar studijos erdvę.
„Galite pradėti nuo didelių kaštų nereikalaujančio veiksmo – pakaks tinkamai sutvarkyti darbo vietas ar kitas biuro zonas. Daugelis iš mūsų ant darbastalio laiko ausines, įkroviklį ir kitus laidus, kurie gali atrodyti netvarkingai. To išvengti padės specialios laidų dėžutės, kuriose patogu paslėpti laidus, įkroviklius ir ilgintuvus, kad nesimėtytų ant stalo ar grindų. O tam, kad įvairūs dokumentai ar žurnalai nepasklistų po kolegų stalus, sugrupuokite juos ir tvarkingai laikykite tam skirtuose dėkluose. Kaip ir daugumoje erdvių, tvarką darbo vietoje palaikyti taip pat padeda dėžutės. Rinkitės tokias, kurias galima sudėti vieną ant kitos – taip jos užims mažiau vietos, o viduje lengva paslėpti daiktus, kurių nenorite laikyti atvirai. Sutvarkius darbo vietą, daiktų laikymą ir kitas matomas zonas, jūsų darbo erdvė atrodys tarsi nauja“, – dalinasi A.Lėkytė.
Galite pradėti nuo didelių kaštų nereikalaujančio veiksmo – pakaks tinkamai sutvarkyti darbo vietas ar kitas biuro zonas.
Ji priduria, kiekvienu atveju, kurdamas ar atnaujindamas interjerą, IKEA verslo klientų padalinys įsigilina į pirkėjo lūkesčius. „Visuose projekto etapuose teikiame nuolatines konsultacijas pirkėjams – kur būtų galima sutaupyti, o kur galbūt geriau investuoti daugiau. Individualiai parenkame tinkamiausius tam verslui interjero sprendimus“, – reziumuoja interjero specialistė.
Nemokama interjero dizaino paslauga verslui
IKEA verslo klientų padalinys siūlo estetiškų ir funkcionalių interjero sprendimų, skirtų būtent verslo reikmėms. Interjero dizaineriai parengia interjero projektą, padeda išsirinkti tinkamiausius baldus ir įgyvendinti sumanymą reikiamose patalpose: biure, krautuvėlėje, kavinėje, viešbutyje, nuomai skirtame bute ar kitur.
Nusprendus įgyvendinti IKEA dizainerių pasiūlytą projektą, įsigyjant bent 70 proc. tame projekte numatytų IKEA baldų ir aksesuarų, interjero dizaino paslauga suteikiama nemokamai. Daugiau informacijos įmonėms rasite čia.