Veržliems pardavėjams – neribotos galimybės gamybos startuolyje

Gamybos sektorius ilgus dešimtmečius buvo žinomas kaip lėtų permainų, inertiškas verslo segmentas. Tačiau pastaruoju metu į jį skverbiasi naujovės ir pokyčiai – kinta verslo modeliai, greitėjantis pasaulis transformuoja užsakovo ir gamintojo santykį bei jų vaidmenis rinkoje. Gimsta naujos verslo koncepcijos, kurios leidžia užsakovams efektyviau ir lanksčiau planuoti užsakymus, greičiau įeiti į rinką. Savo ruožtu gamintojai, pritaikę naujas koncepcijas, sugeba didinti apyvartas bei gerinti finansinius rezultatus.
„ColibrisODM“ vadovas Justinas Bielskis
„ColibrisODM“ vadovas Justinas Bielskis / „ColibrisODM“ nuotr.

„ColibrisODM“, metalo industrijoje besispecializuojantis startuolis, tiesiogiai susiduria su šiais svarbiais pokyčiais ir siūlo savo sprendimus metalo pramonei, kurie leidžia efektyviau dirbti tiek užsakovams, tiek tiekėjams.

„Mūsų verslo modelis – tai kontraktinės gamybos evoliucija. Anksčiau gamyklos viskuo užsiimdavo pačios, nuo gamybos ir tiekimo, pardavimų iki buhalterijos ir patalpų valymo. Tačiau pamažu įmonės pradėjo iškelti neesmines operacijas, palaipsniui buvo prieita ir iki pardavimų, kuomet potencialių klientų ieško išorinė įmonė. Mes žengėme dar toliau: esame įsitikinę, kad gamybos įmonės pagrindinė funkcija – gaminti, o visa kita yra šalutiniai procesai. Todėl siūlome savo partneriams susitelkti į tai, ką jie moka geriausiai – gamybą, o pardavimus palikti mums“, – verslo modelio pagrindus paaiškina „ColibrisODM“ vadovas Justinas Bielskis.

Pardavimų potencialas – milžiniškas

„ColibrisODM“ nuo įsikūrimo 2021 m. sėkmingai augina apyvartą, kuri jau perkopė 0,5 mln. Eur, planuojamas spartus augimas šiemet ir kitąmet. Pozicijas Europos rinkoje stiprinanti bendrovė šiuo metu intensyviai ieško aukštos kvalifikacijos pardavimo specialistų.

„Esame inžinerinė įmonė be gamybos pajėgumų, tai yra, veikiame kaip pardavimų platforma su išorine gamyba. Europos metalo rinka viršija 600 mlrd. Eur, ir, nepaisant geopolitinių iššūkių, ji toliau auga. Mūsų galimybes šioje rinkoje varžo nebent potencialūs tiekėjai, kurių vien Baltijos šalyse yra virš 5000. Taigi, galimybės – neribotos, o kad kuo sėkmingiau jas išnaudotume. Mums reikalingi drąsūs, įgudę, veržlūs pardavimų specialistai, nebijantys sėsti į lėktuvą ir keliauti po Vakarų Europą, ieškant naujų klientų“, – ambicingus siekius įvardija J.Bielskis.

Jis pabrėžia, kad įmonė turi prieigą prie visų įmanomų metalo apdirbimo technologijų, kadangi dirba su pačiais įvairiausiais tiekėjais. Be to, „ColibrisODM“ yra viena iš vos keleto įmonių Baltijos šalių regione, galinti pasiūlyti iškirtinę metalo gaminių skaičiavimo technologiją, kai kaina pateikiama akimirksniu tik įkėlus brėžinį, ir kinta priklausomai nuo gaminio specifikos ir kliento poreikių. „Tai – mūsų unikalumo (angl. USP, unique selling proposition) esmė, klientams galime pasiūlyti novatoriškus sprendimus“, – teigia J.Bielskis.

„Nors darbuojamės metalo apdirbimo srityje, kuri laikoma konservatyvia, esame startuolis ir taikome startuoliams būdingas darbo praktikas. Tarp jų – lankstus darbo grafikas, galimybė keliauti ir dirbti nepriklausomai nuo lokacijos, veiksmų laisvė, neribotos augimo galimybės“, – vardija vadovas.

Verslo modelio principai ir pranašumai

J.Bielskis pasakoja, kad, taikant „ColibrisODM“ verslo modelį, klientas per trumpiausią įmanomą laiką gauna savo užsakymą, o partneris efektyviau panaudoja turimus gamybinius pajėgumus. Užtikrinamas itin spartus ir efektyvus ryšys tarp užsakovų ir tiekėjų. Pasak J.Bielskio, skaitmenizuotos platformos leidžia realiuoju laiku priimti užsakymus ir surasti jiems tiekėjus. Gamybos procesai sutrumpėja dešimtis kartų.

„Su tiekėjais sutariame dėl vienintelio dalyko – valandinių įkainių. Tiekėjas iš mūsų gauna užsakovo brėžinius, technologinio proceso aprašymą ir apdirbimo laikus. Pačiam gamintojui nieko nereikia skaičiuoti ar derėtis dėl kainos – jam tereikia įsivertinti, ar jis turi pakankamai gamybinių pajėgumų priimti šį užsakymą“, – paaiškina J.Bielskis.

„Lietuvoje veikia daugybė mažų ir vidutinių metalo apdirbimo įmonių, jos daugiausiai sukasi vietos rinkoje, o į užsienį nesidairo. Įsisuka užburtas ratas: esami užsakymai neleidžia samdyti brangių pardavėjų, nekyla apyvarta, taigi trūksta lėšų pardavimų skatinimui. O dabar padėtį dar apsunkina dėl ekonominių trikdžių besitraukiantis vartojimas. Mūsų komandos bendra patirtis kontraktinės gamybos srityje – virš 30 metų, taigi puikiai išmanome šį verslą ir mokame spręsti gamintojams kylančias problemas“, – pažymi J.Bielskis.

Gamyba pagal poreikį: postūmis būti lankstiems

„ColibrisODM“ pavadinime matyti tiekimo grandinės valdymo koncepcija ODM, gamyba pagal poreikį (angl. on demand manufacturing). J.Bielskis pažymi, kad ODM principas įgalino svarbius pokyčius metalo pramonėje – tai puiki iliustracija, kaip tiek užsakovai, tiek gamintojai gali lanksčiai ir sparčiai reaguoti į rinkos poreikius. Gamybos pagal poreikį modelis iš esmės skiriasi nuo tradicinės gamybos (angl. build to stock), kuri yra pritaikyta dideliems ir stabiliems užsakymams su ilgu tiekimo terminu. Taikant ODM koncepciją, užsakymas įvykdomas per kelias dienas.

Perspektyvos – visame pasaulyje

Tarptautinėse rinkos apžvalgose skiriama daug dėmesio permainoms gamybos procesuose. Tarptautinė konsultacijų kompanija KPMG įvardija keletą svarbiausių tendencijų 2022-iesiems, susijusių su pagrindiniais gamybos iššūkiais. Tarp jų, šalia logistikos, gamybos vėlavimo ir investicijų pristabdymo iššūkių, akcentuojama ir pernelyg didelė priklausomybės nuo vieno svarbiausio partnerio rizika.

„Daugybė verslų palaiko stiprius ryšius su vienu pagrindiniu tiekėju, vienu dideliu vartotoju ar didele eksporto rinka,vienu svarbiausiu tiekimo grandinės partneriu. Po Covid-19 verslas pripažįsta, kad pravartu identifikuoti alternatyvias verslo partnerystes”, – rašoma KPMG apžvalgoje.

Ekspertai priduria, kad tiekimo grandinės tampa sudėtingesnės, aprėpia daugybę šalių ir kontinentų, tuo tarpu užsakovai tampa vis reiklesni ir pageidauja atlikimo spartos bei lankstumo.

Produktų gyvenimo ciklas trumpėja, tendencijos keičiasi greičiau, ir gamintojams tampa vis sunkiau prognozuoti paklausą. Šiuos staigius pokyčius ir padeda suvaldyti tiek gamybos planavimas pagal šiandienos, o ne ateities paklausą, tiek gamintojų susitelkimas vien į gamybą, leidžiantis efektyviai išnaudoti pajėgumus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Advento kalendoriai – nuo paprastos tradicijos iki prabangos segmento
Reklama
Ekspertai įvertino: ko reikia, kad Lietuvos verslai klestėtų?
Reklama
Sporto veiklų įvairove ir dalyvių gausa Telšiuose pažymėta Sporto diena
Reklama
Kaip išvengti peršalimo komplikacijos – sinusito