Ilgametę ženklodaros patirtį sukaupęs A.Urbelis gerai žino, kas yra kūrybiškas sprendimas. Ne taip seniai A.Urbelio įgyvendintas ir daugeliui šiandien atpažįstamas prekės ženklo projektas pateko į geriausių pasaulio mados pakuočių katalogą ir pelnė autoriui svarbų tarptautinį pripažinimą. Apie kūrybos galią, tautinę savimonę ir dizaino sprendimus pasakoja A.Urbelis.
– Neeilinės Lietuvai sukakties proga „Audimas“ skatina dalintis kūrybiškumu ir visus lietuvius kviečia įsitraukti į konkursą, kuriant 100-mečio marškinėlių grafikos dizainą. Kaip vertinate šią iniciatyvą ir pačią konkurso idėją?
– Valstybingumo ar tautinių simbolių panaudojimas – visada įdomi tema kūrybiniams sprendimams. Tokio konkurso idėja – puiki proga kūrybingiems lietuvaičiams ir dizaino profesionalams permąstyti svarbių šalies sukakčių įprasminimą. „Audimas“ dažnai naudoja tautinę simboliką savo kolekcijose, skirtose aktyviam sportui, laisvalaikiui, Lietuvą atstovaujančių sportininkų aprangai tarptautinėse arenose, todėl toks konkursas gali suteikti įdomių sprendimų ir būsimoms kolekcijoms.
– Konkurso šūkis: „kūryba – laisvės išraiška“. Laisvė ir kūryba glaudžiai susijusi ir Lietuvos istorijoje. Ar pritariate, kad kuriantis žmogus – laisvas žmogus?
– Taip, žinoma. Mano nuomone, yra keli skirtingų gyvenimo krypčių vektoriai, kurie parodo žmogaus požiūrį ir jo siekius. Vieni labiau orientuoti į saugumą, kiti – į kūrybiškumą. Į saugumą orientuotas žmogus bus patenkintas tuo, ką turi ir nenorės siekti kažko daugiau. Kūrybiški žmonės dažnai yra vedami kitų paskatų. Laisvė ir rizika – kuriančių žmonių vertybės. Jiems svarbu turėti tikslą ir jo siekti. Todėl džiugu, kad „Audimo” kompanija skatina savo tautiečius būti kūrybiškais ir laisvais žmonėmis.
– Visuomenėje vyrauja požiūris, kad tautinė simbolika yra pernelyg formali ir nepritaikoma kasdieniam vartojimui. Kaip Jūs vertinate jos pritaikymą kasdieninėje aprangoje?
– Teko nemažai susidurti su dizaino projektais, kuriuose naudojama tautinė simbolika. Valstybiniame lygmenyje ji naudojama gan formaliai, nes yra reglamentas. Dažniausiai renkamasi tradicinius simbolius: Lietuvos valstybės vėliavos spalvas, Vytį, Gedimino stulpus. Tačiau tokių konkursų dėka kūrėjai turi galimybę visus šiuos simbolius atskleisti ir kitu kampu. Jų nevaržo formalios taisyklės, jie gali kurti naujas vizualines reikšmes ir formas.
Nors mūsų šalies vėliavos spalvos nėra labai dėkingos ir lengvai derinamos, manau galima sukurti ir sėkmingų spalvinių derinių, kurie sporto ir laisvalaikio drabužiuose moderniai.
– Dirbate su prekiniais ženklais ir dizainu, kaip galvojate, kas šiandien dizaine traukia pirkėjo akį?
– Kalbant apie sporto ir laisvalaikio drabužius šiandieniniuose dizaino sprendimuose dominuoja formalaus ir gatvės stiliaus junginiai. Žmonės renkasi pakankamai netikėtus sprendimus – klasikinį švarką ir sportinio stiliaus kelnes. Pirkėjus traukia ir originalūs grafiniai elementai. Remiantis pasaulinių prekės ženklų praktika, pastebima, kad pirkėjai darosi reiklesni, ieško geresnės kokybės, ilgaamžiškesnių drabužių. Galbūt, tokie rūbai ne visada išsiskiria dizainu, bet yra geros sudėties. Dirbant sporto ir laisvalaikio drabužių srityje itin svarbu sekti tendencijas, nes auditorija yra labai dinamiška ir reikli.
– Kaip manote, ar tokie kūrybiškumą ir laisvę skatinantys projektai kaip nors veikia visuomenę?
– Manau, kad tokie projektai yra labai vertingi, nes padeda keisti kolektyvinę pasąmonę. Bet kuri optimistiška ir įtraukianti žinutė prisideda prie brandžios visuomenės formavimosi proceso. Saviraiškos, kūrybinių idėjų realizavimo laisvė ir panašūs projektai prisideda prie pozityvaus požiūrio kūrimo į savo šalį ir jos ateitį.
Savo marškinėlių grafikos dizaino idėjų eskizus nuo liepos 4 iki liepos 17 d. visi norintys kviečiami talpinti specialiai „Audimo“ sukurtoje aplikacijoje pavadinimu „Kūryba – laisvės išraiška“, adresą rasite ČIA. Penkių konkurso nugalėtojų laukia ne tik 500 eur vertės dovanų čekiai, bet ir galimybė savo marškinėlius išvysti istorinėje kolekcijoje.