LRT televizijos direktorius Rimvydas Paleckis 15min.lt teigė, kad laidų rėmėjų produkcijos ar prekių ženklų reklama galiojančiam įstatymui neprieštarauja. Tuo tarpu reklamos planavimo agentūros tvirtina, kad galimybė toliau reklamuotis LRT eteryje niekam nėra naujiena. Tai patvirtina ir sumažėjęs, tačiau toliau veikiantis LRT Reklamos skyrius.
Numatė vidaus tvarką
Mes esame įsitikinę, kad laikomės įstatymo.
„Mes esame įsitikinę, kad laikomės įstatymo. Praėjusių metų pabaigoje esame pasitvirtinę tolesnio transliavimo tvarką – tiek kultūrinės reklamos, tiek rėmimo“, – situaciją komentavo LRT televizijos vadovas.
Pasak jo, naujajame įstatyme nėra kategoriško draudimo transliuoti laidų rėmėjų reklamos, jei ji neviršija numatytos trukmės.
„Sutinku, kad įstatymas nėra taip aiškiai viską apibrėžęs, kaip kartais norėtųsi. Ir ne tik mūsų įstatyme nėra viskas labai aišku. Pagal tai, kaip mes perskaitėme įstatymą, vidaus dokumentais pasitvirtinome tvarką ir jos laikomės“, – teigė R.Paleckis.
TAIP PAT SKAITYKITE: LRT nebelieka komercinės reklamos
Visi žinojo
Apie galimybę ir toliau reklamuotis LRT eteryje žinojo visi rinkos dalyviai, – teigė R.Malinauskienė.
Reklamos planavimo agentūros UAB „Omnicom Media Group“ generalinė direktorė Ramunė Malinauskienė 15min.lt tvirtino, kad apie galimybę ir toliau reklamuotis LRT eteryje žinojo visi rinkos dalyviai.
„Reklama po Naujųjų LRT eteryje stebina tik tuos, kurie nesigilino, kokius ribojimus LRT radijui ir televizijai numato pernai priimtas įstatymas.
Dalis žmonių tą ribojimą suprato tiesmukai – kad nematysime iš viso jokios reklamos. Taip nėra. Rėmimo reklaminiai klipai yra trumpi ir atitinka visas nuostatas. Tai yra renginių ir autorinių programų, kurios reikalauja didesnių lėšų, rėmimas“, – teigė pašnekovė.
Jos nuomone, tai būdas LRT surinkti papildomų reklamos lėšas, tačiau reklaminio klipo transliavimo galimybės apribotos įstatymu. Pasak R.Malinauskienės, ir komercinių, ir visuomeninių televizijų programų rėmimo nuostatose yra numatyta galimybė keliems rinkos dalyviams remti vieną programą.
Patraukli vieta reklamuotis
Kol kas neaišku, kas laukia laidų, kurios iš LRT pirkdavo eterio laiką. Viena tokių laidų yra Lietuvos metų automobilio rinkimai.
„Tokie rėmimai nėra nuoseklus reklaminių kampanijų vykdymas. Mes savo klientams jų dar neplanavome. Rėmimas priklauso nuo programos išėjimo laikotarpio. Jis nebūtinai atitinka prekinio ženklo poreikius“, – minėjo agentūros vadovė.
Ji pridūrė, kad LRT toliau vykdo programų rėmimo paiešką. „Jeigu papildomą finansavimą gavęs LRT investuos į savo programą ir sieks kuo didesnės auditorijos, o aš tikiu, kad taip ir bus, tai šis kanalas taps labai patraukliu reklamos užsakovams. Tuščiame eteryje bus tik keletas reklamdavių. Skirto laiko nepakaks pardavimų skatinimui, tačiau formuoti prekės ženklo žinomumui tai bus labai geidžiama erdvė“, – teigė R.Malinauskienė.
Kol kas neaišku, kas laukia laidų, kurios iš LRT pirkdavo eterio laiką. Viena tokių laidų yra Lietuvos metų automobilio rinkimai. LRT televizijos vadovas 15min.lt teigė, kad kol kas tikslaus atsakymo į šį klausimą nėra.