„Informacijos perteklius – mūsų evoliucijos dalis, todėl nereikia gręžiotis atgal. Vienintelė šiuo metu aktuali problema – visą gaunamą informaciją efektyviai filtruoti ir atsirinkti tik tai, kas aktualu ir naudinga. Šiuolaikinių technologijų privalumas – su didžiuliais informacijos srautais pasiūlomi ir įrankiai tai informacijai apdoroti“, – teigia A.Šmitas.
Anot jo, informacijos perteklius barjeru tapti gali tik tuo atveju, jeigu informacija nebus tinkamai išanalizuota.
Informacijos apdorojimui rinkodaros specialistai turi dvi skirtingas informacijos rinkimo kryptis – reaktyvų ir proaktyvų marketingą. Reaktyviam marketingui duomenys – kaip kuras, t.y. kuo daugiau ir greičiau gaunama informacija, tuo efektyviau galima reaguoti į vartotojų elgesį ir jų siunčiamus signalus.
Vienintelė šiuo metu aktuali problema – visą gaunamą informaciją efektyviai filtruoti ir atsirinkti tik tai, kas aktualu ir naudinga, - sako A.Šmitas.
Proaktyvus marketingas daugiau analizuoja inovacijas ir ieško, ką naujo galima pasiūlyti vartotojams – tai pasiekiama renkant informaciją apie vartotojų elgesį ir jų poreikius.
Pasak A.Šmito, rinkodaros specialistų komanda, norėdama efektyviai suvaldyti surinktą informaciją, privalo turėti ne vienos srities atstovą – komandoje reikia turėti analitiką, duomenų specialistą, programuotoją, matematiką ir t. t., nes nuo komandos profesionalumo priklauso priimtų sprendimų sėkmė.
„Geros įžvalgos ir žinios atneša sėkmę, kurios pagrindas – detaliai išanalizuoti turimi duomenys. Svarbiausia – suprasti ir įvertinti, kokią reikšmę duomenys turi kiekvieno verslui, ką iš tų duomenų galima gauti, kaip jie gali padėti verslui ir kiek išteklių reikia duomenims apdoroti“, – komentuoja A.Šmitas.
Pasak jo, turėdamas tinkamus duomenis, verslininkas gali kur kas efektyviau koordinuoti savo verslą – nustatydamas kainas, rengdamas specialius pasiūlymus, akcijas ar ruošdamas rinkai naują produktą, pavyzdžiui, kaip tai darė „Coca-cola“, kurdama naujus gėrimo skonius arba „Adidas“ ir „Nike“, pristatydami specialias bėgiojimo apyrankes, kuriomis internetu galima susijungti su kitais bėgiojančiais žmonėmis.