Rinkodaros specialistas Aivaras Šmitas: „Vartotojai savo duomenis dalija už dyką“

Prieš gerą dešimtmetį rinkodaros specialistams į rankas pateko aukso puodas – pirmuosius socialinius tinklus užplūdo asmenine informacija trokštantys pasidalyti žmonės. Nemokamas informacijos srautas be didelio vargo leido susirinkti naudingą informaciją apie žmonių veiklą, pomėgius ir įpročius, bet kartu su juo atkeliavo ir socialinių tinklų varytotojų išsakoma patirtis apie įvairius prekių ženklus, sako žiniasklaidos agentūros „Mindshare“ verslo planavimo vadovas Baltijos šalims Aivaras Šmitas.
Aivars Šmits
Aivaras Šmitas
Temos: 1 Rinkodara

„Informacijos perteklius – mūsų evoliucijos dalis, todėl nereikia gręžiotis atgal. Vienintelė šiuo metu aktuali problema – visą gaunamą informaciją efektyviai filtruoti ir atsirinkti tik tai, kas aktualu ir naudinga. Šiuolaikinių technologijų privalumas – su didžiuliais informacijos srautais pasiūlomi ir įrankiai tai informacijai apdoroti“, – teigia A.Šmitas.

Anot jo, informacijos perteklius barjeru tapti gali tik tuo atveju, jeigu informacija nebus tinkamai išanalizuota.

Informacijos apdorojimui rinkodaros specialistai turi dvi skirtingas informacijos rinkimo kryptis – reaktyvų ir proaktyvų marketingą. Reaktyviam marketingui duomenys – kaip kuras, t.y. kuo daugiau ir greičiau gaunama informacija, tuo efektyviau galima reaguoti į vartotojų elgesį ir jų siunčiamus signalus.

Vienintelė šiuo metu aktuali problema – visą gaunamą informaciją efektyviai filtruoti ir atsirinkti tik tai, kas aktualu ir naudinga, - sako A.Šmitas.

Proaktyvus marketingas daugiau analizuoja inovacijas ir ieško, ką naujo galima pasiūlyti vartotojams – tai pasiekiama renkant informaciją apie vartotojų elgesį ir jų poreikius.

Pasak A.Šmito, rinkodaros specialistų komanda, norėdama efektyviai suvaldyti surinktą informaciją, privalo turėti ne vienos srities atstovą – komandoje reikia turėti analitiką, duomenų specialistą, programuotoją, matematiką ir t. t., nes nuo komandos profesionalumo priklauso  priimtų sprendimų sėkmė.

„Geros įžvalgos ir žinios atneša sėkmę, kurios pagrindas – detaliai išanalizuoti turimi duomenys. Svarbiausia – suprasti ir įvertinti, kokią reikšmę duomenys turi kiekvieno verslui, ką iš tų duomenų galima gauti, kaip jie gali padėti verslui ir kiek išteklių reikia duomenims apdoroti“, – komentuoja A.Šmitas.

Pasak jo, turėdamas tinkamus duomenis, verslininkas gali kur kas efektyviau koordinuoti savo verslą – nustatydamas kainas, rengdamas specialius pasiūlymus, akcijas ar ruošdamas rinkai naują produktą, pavyzdžiui, kaip tai darė „Coca-cola“, kurdama naujus gėrimo skonius arba „Adidas“ ir „Nike“, pristatydami specialias bėgiojimo apyrankes, kuriomis internetu galima susijungti su kitais bėgiojančiais žmonėmis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis