Šioje vietoje, kur aplinkkelis iškart už tunelio išsišakoja į dvi dalis (Lazdynų ir Kauno link), eismo spūstys rytinio piko metu nėra naujas reiškinys. Važiuojant Lazdynų link, jos susidarydavo ne vienerius metus, tačiau problema sukantiems į Kauną išryškėjo tik gruodžio mėnesį, kai aplinkkelis sujungė Pilaitės prospektą su Ukmergės gatve. Tuomet visas Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvėmis judėjęs eismo srautas persikėlė į aplinkkelį ir užkišo jo susikirtimą su Oslo gatve taip, kad per rytinį piką čia dažnai galima išvysti kilometro ilgio spūstis iki pat Karoliniškių viaduko.
Ar vairuotojai nedaro klaidos važiuodami ilgesnį kelią? Tai patikrinti pačiu efektyviausiu – eksperimento būdu – nusprendė 15min žurnalistai.
Tačiau kai kurie vairuotojai įsigudrino šią spūstį apvažiuoti pro M.Mironaitės gatvę ir toliau pro Gudelių gyvenvietę einančiais keliais. Jie „išlenda“ prie „Neste“ degalinės Lazdynuose ir čia be problemų gali įsukti į aplinkkelį. Ar vairuotojai nedaro klaidos važiuodami ilgesnį kelią? Tai patikrinti pačiu efektyviausiu – eksperimento būdu – nusprendė 15min žurnalistai.
Ryto eksperimentas
Ankstų rytą, likus keliolikai minučių iki 8 valandos, du 15min žurnalistai, Žilvinas Pekarskas ir Paulius Sviklas, susitiko ant vadinamojo Karoliniškių viaduko, einančio virš vakarinio aplinkkelio.
Patikrinome kelias realiu metu veikiančias ir pagal eismo intensyvumą maršrutus parenkančias navigacijos programas – visos jos („Google Maps“, „Waze“) siūlė važiuoti aplinkkeliu, neva tai – greitesnis kelias tuo metu, kai eismo spūstis nusitęsusi iki pat viaduko.
Pirmoje eismo juostoje įvyko smulki techninė avarija, o už jos prasidėjo automobilių džiunglės.
Kaip yra iš tikrųjų, išsiaiškins juodas „Subaru“ bei pilka „Alfa Romeo“. Pirmasis automobilis nuskubėjo Gudelių link, antrasis pavažiavo šimtą metrų ir iškart už viaduko sustojo spūstyje.
Judėjimas spūstyje po tuneliu nepriminė KET vadovėlio. Pirmoje eismo juostoje įvyko smulki techninė avarija, o už jos prasidėjo automobilių džiunglės.
Kadangi vakarinis aplinkkelis į Oslo gatvę Kauno link įsilieja tik viena eismo juosta, dviem eilėmis važiuojantys automobiliai turi susispausti. Kad būtų dar smagiau, vienas kitas kelių erelis išbando vairuotojų kantrybę aplenkdamas spūstį kelkraščiu ir užlįsdamas į eilės priekį.
Kiek kitokia situacija važiuojant pro Gudelius. Čia, nors gatvėse ir yra greitį ribojančių kalnelių, o pats kelias – dvigubai ilgesnis, juodas „Subaru“ judėjo kone be sustojimų. Pagal KET važiavęs Žilvinas neužtruko nei įveikdamas žiedinę sankryžą prie pirmosios Lietuvoje „Neste“ degalinės Lazdynuose, nei įsiliedamas į vakarinį aplinkkelį, o Paulius tuo metu koją laikė ant stabdžio pedalo ir stovėjo tunelyje.
Finišo vieta – naujasis „Škoda“ automobilių centras Dubliškių gatvėje, netoli Gariūnų turgaus. Važiuodamas pro Gudelius, Žilvinas šį atstumą įveikė per 6 minutes, Paulius užtruko trečdaliu ilgiau – 8. Tiesa, važiuodamas kultūringai – vos prasidėjus spūsčiai, užėmęs pirmą eismo juostą.
Įdomu, kad tiek „Waze“, tiek „Google Maps“ siūlė važiuoti vakariniu aplinkkeliu – neva tai būtų greitesnis kelias.
Tačiau eksperimentas parodė, kad programėlėmis galima pasitikėti ne visada.
Kita vertus, eismo saugumo atžvilgiu geriau sugaišti papildomas dvi minutes ir pastovėti aplinkkelyje: gyventojai niekada nebus patenkinti, jog jų romi gatvelė tapo tranzitine. O ir netikėtai į kelią išbėgusį eismo dalyvį sutikti šansų kur kas daugiau Gudeliuose, o ne aplinkkelyje.