15min eksperimentas Vilniuje: ar „Tesla“ padėtų aplenkti Ukmergės g. spūstį?

Praėjusių metų gruodžio pabaigoje atidaryta Vilniaus vakarinio aplinkkelio trečioji atkarpa, sostinės vadovų teigimu, turėjo išlaisvinti miestą iš spūsčių. Arba bent jau dalį sostinės gyventojų ir tranzitu keliaujančių žmonių. Kaip yra iš tikrųjų, įsitikinti nusprendė 15min komanda. Tam pasitelkėme tris skirtingus maršrutus ir tris skirtingus automobilius.

Žilvinas Pekarskas, Dainius Cubera ir šių eilučių autorius Paulius Sviklas surengė improvizuotas lenktynes nuo Ukmergės g. pabaigoje esančios degalinės „Apsaga“ iki prie „Litexpo“ parodų rūmų įsikūrusio kartodromo „Kartlandas“. Pagrindinė sąlyga – laikytis Kelių eismo taisyklių reikalavimų važiuojant trimis skirtingomis gatvėmis.

„Tesla“, „Volkswagen“ ir „Subaru“

Google Maps iliustr./Maršrutas Vilniaus vakariniu aplinkkeliu
Google Maps iliustr./Maršrutas Vilniaus vakariniu aplinkkeliu

Pasirinkome tris kelius: Ž.Pekarskas važiavo Ukmergės g. ir Laisvės pr., D.Cubera – vakariniu aplinkkeliu, o P.Sviklas – Ukmergės bei Geležinio Vilko gatvėmis.

Kadangi Ukmergės g. rytinė eismo spūstis yra bene didžiausia visame Vilniuje, šia atkarpa judantis vairuotojas gavo palengvinimą – elektromobilį „Tesla Model S P85“, kuriuo didžiąją dalį spūsties galima aplenkti važiuojant viešajam transportui skirtomis eismo juostomis (vadinamosiomis A juostomis). Tačiau ar jos pakankamai efektyvios ir leidžia aplenkti kitais keliais judančius kolegas?

Trys skirtingi maršrutai

Ukmergės gatvė yra vieta, aplink kurią gyvenantys žmonės turbūt dažniausiai Lietuvoje vartoja žodžių jungtinį „eismo spūstis“.

Visi maršrutai itin skirtingi, nors atstumas – kone identiškas. Didžiojoje dalyje aplinkkelio leistinas greitis 90 km/val., nė viena sankryža nėra reguliuojama šviesoforu, tačiau eismas jame didžiulis ir kiekvieną rytą prie susijungimo su Oslo gatve (prie Lazdynų) susiformuoja ilga spūstis.

Laisvės prospekte automobilių eismas nėra toks didelis, tačiau šioje gatvėje daugybė šviesoforų, prie kurių stovint tenka sugaišti ne vieną minutę.

Ukmergės gatvė yra vieta, aplink kurią gyvenantys žmonės turbūt dažniausiai Lietuvoje vartoja žodžių jungtinį „eismo spūstis“. Daugybė šviesoforų, šalutinių kelių ir milžiniškas automobilių kiekis lemia, kad čia spūstis dažnai susiformuoja netgi viešajam transportui skirtoje eismo juostoje, nes ja labai mėgsta naudotis eiliniai piliečiai.

Per „Google Maps“ patikrinus visus maršrutus, trumpiausias kelias yra Ukmergės gatve ir Laisvės prospektu – 12,6 km (17 minučių), o greičiausias – vakariniu aplinkkeliu, 13,3 km (11 minučių). Kelionė Ukmergės ir Geležinio Vilko gatvėmis „įsitaiso“ per vidurį: pagal „Google Maps“, nesant eismui, 13,3 km šios atkarpos įveiktume per 15 minučių.

Vis tik realybė, esant eismui, šiek tiek skiriasi nuo teorinių apskaičiavimų. Geriausiai apie juos papasakoti gali patys vairuotojai, tad pateikiame jų komentarus apie įveiktus maršrutus.

VIDEO: 15min eksperimentas: ar „Tesla“ padėtų aplenkti sostinės Ukmergės g. spūstis?

D.Cubera, Vilniaus vakarinis aplinkkelis: „Kadangi pats gyvenu kitame miesto gale ir į Vakarinį aplinkkelį užsuku labai retai, nežinojau, kokios eismo situacijos laukti. Iš pažįstamų girdėjau, kad kai kuriose atkarpose rytais ir vakarais ten būna „krachas“, kiti pasakojo, kad viskas ten maždaug gerai ir įveikti šį 10 kilometrų aplinkkelį trunka neilgai.

Iš tikro sustoti teko tik dviejose vietose. Prieš įvažiuojant į tunelį susidarė tai, ką eismo specialistai vadina fantomine spūstimi: tai yra tokia situacija, kai automobiliai ima stoti vien todėl, kad mažina greitį, kai to nereikia. Arba rikiuodamiesi stabdo vienas kitą. Prieš tunelį susidariusios spūsties priežastis – šimtai automobilių, sukančių link Gariūnų turgavietės ir Kauno. Tie vairuotojai, kurie nori važiuoti link centro, tačiau kažkodėl stoviniuoja pirmoje eismo juostoje, o vėliau prašo kitų vairuotojų malonės įlįsti į antrą bei trečią, sudaro fantominę spūstį, stabdydami kitus automobilius.

15min / Dainiaus Cuberos nuotr./15min eksperimentas: kas greičiau judės mieste, skirtingais keliais?
15min / Dainiaus Cuberos nuotr./15min eksperimentas: kas greičiau judės mieste, skirtingais keliais?

Dar vieno sustojimo priežastis – „butelio kaklelis“ ties nuvažiavimu nuo estakados, kuri jungiasi su Oslo gatve, vedančia nuo Gariūnų turgavietės link Savanorių žiedinės sankryžos. Čia spūsties priežastis elementari – keturios eismo juostos susijungia į dvi. Iš viso dviejose spūstyse praleidau vos 4–5 minutes.“

15min / Dainiaus Cuberos nuotr./15min eksperimentas: kas greičiau judės mieste, važiuojant skirtingais keliais?
15min / Dainiaus Cuberos nuotr./15min eksperimentas: kas greičiau judės mieste, važiuojant skirtingais keliais?

P.Sviklas, Ukmergės ir Geležinio Vilko g.: „Prieš kelionę spėjau, kad greičiausias kelias net ir per rytinę spūstį bus Vilniaus vakarinis aplinkkelis, tačiau galvoje kirbėjo mintis: o galbūt viešojo transporto eismo juostos padarys stebuklą ir visą Ukmergės g. spūstį pavyks aplenkti? Tokia mintis galvoje sukosi ir po starto, tačiau ji dingo Ukmergės g. ties „Senukų“ prekybos centru.

Šioje vietoje atrodo, kad prie dalies automobilių vairo sėdi ką tik iš zoologijos sodo pabėgę veteranai. Čia vyrauja chaosas: viešojo transporto juostomis mačiau važiuojant 2 autobusus, 1 elektromobilį ir maždaug trisdešimt „Hyundai“, „Audi“ ir kitų markių keturračių, kuriuose sėdėjo po dvi rankas ir galvą turintys objektai. Žinoma, vienoje transporto priemonėje 9 iš 10 atvejų sėdėdavo tik po vieną tokį objektą, o 1 iš 10 pasitaikydavo ir 2.

Toje pačioje eismo juostoje legaliai važiuoja dviračiai ir mopedai, tad būdamas gyvybės draudimo agentas jų veiklą laikyčiau rizikingesne už kalnų slidinėjimą.

Nepaisant netvarkos, eismas A juosta vis tik judėjo greičiau nei kitomis dviem ir pusantro kilometro spūstį pavyko pravažiuoti per kelias minutes. Tačiau dažni sustojimai prie šviesoforų ir didelis eismas Geležinio Vilko gatvėje pasėjo stiprią abejonę, ar tik manęs neaplenks abu konkurentais tapę kolegos?“

15min / Dainiaus Cuberos nuotr./15min eksperimentas: kas greičiau judės mieste, važiuojant skirtingais keliais?
15min / Dainiaus Cuberos nuotr./15min eksperimentas: kas greičiau judės mieste, važiuojant skirtingais keliais?

Ž.Pekarskas, Ukmergės g. ir Laisvės pr.: „Subaru“ iki posūkio į Žadeikos g. (ties „Volvo“ ir „Volkswagen“ salonais) kantriai važiavo „Teslai“ iš paskos. Iki šio taško jėgos buvo apylygės. Čia keliai išsiskyrė – juodasis „Subaru“ pasuko į dešinę, Laisvės prospektu, o „Tesla“ nurūko tiesiai...

Nors kelionė Laisvės pr., matuojant kilometrais, turėjo būti trumpiausia, viltys „nugalėti“ žlugo jau prie pirmos sankryžos, reguliuojamos šviesoforu.

Ir nors kelionė Laisvės pr., matuojant kilometrais, turėjo būti trumpiausia, viltys „nugalėti“ žlugo jau prie pirmos sankryžos, reguliuojamos šviesoforu. Prie prekybos centro „Kubas“ prasidėjo „raudona banga“. Spūsčių tarsi nebuvo, tačiau stoviniavimas prie šviesoforų erzino. Suskaičiavau, kad prie kiekvieno šviesoforo (neskaičiuojant stabdymo laiko) sugaišau vidutiniškai po 30 sek. O tokių šviesoforų buvo bent keli: prie EMSI degalinės, ties sankryža su Rygos g., abi Spaudos rūmų sankryžos.

Beje, pakeliui stebėjau ir A juostą – ja smagiai važiavo kelios „Toyotos“, akivaizdžiai neturėjusios teisės to daryti. Tačiau tai beveik neapsunkino bendrojo naudojimo transporto priemonių judėjimo.

Toliau Laisvės prospektu judėti nebuvo sudėtinga. Bet tik kol „Subaru“ nusileido nuo kalno iki „Litexpo“. Ten prasidėjo kelionė vėžlio greičiu – Oslo gatvės ir Laisvės pr. susijungimas – akivaizdžiai probleminė vieta. Ir išsispręs ši problema tikrai negreit – važiuojantys šia trasa link Gerosios Vilties žiedo turėtų psichologiškai nusiteikti „butelio kakleliui“.

Visa laimė, kad galėjau nusukti į šalį anksčiau – pro „Nippon“ automobilių saloną. Ir, prasmukęs po viaduku, išlindau beveik prie kartodromo.“

15min / Dainiaus Cuberos nuotr./15min eksperimentas: kas greičiau judės mieste, važiuojant skirtingais keliais?
15min / Dainiaus Cuberos nuotr./15min eksperimentas: kas greičiau judės mieste, važiuojant skirtingais keliais?

Išvada: elektromobilis – gėris, bet ne panacėja

Finiše visų abejonėms buvo padėtas taškas. Pirmas languotą „Kartlando“ vėliavą išvydo D.Cubera, aplinkkeliu nuvažiavęs per 19 minučių. Praėjus trims minutėms pasirodė „Tesla“, o dar po dviejų – juodasis „Subaru“.

Išvada paprasta: sakydami, kad dalį vairuotojų vakarinis aplinkkelis išlaisvins nuo spūsčių, jo statytojai nemelavo. Ukmergės gatvę bei Laisvės prospektą aplinkkelis šiek tiek atlaisvino, tačiau visiškai spūsčių šioms miesto dalims atsikratyti, matyt, nelemta: aplink jas tiesiog gyvena per daug žmonių, kuriems kasdien reikia judėti į vieną pusę.

15min / Dainiaus Cuberos nuotr./15min eksperimentas: kas greičiau judės mieste, skirtingais keliais?
15min / Dainiaus Cuberos nuotr./15min eksperimentas: kas greičiau judės mieste, skirtingais keliais?

O norintiems per rytinį piką greitai nukakti iš šiaurinės miesto dalies į pietinę, šiukštu nerekomenduotume naudotis Ukmergės gatve. Jeigu ja būtų važiavęs ne elektromobilis, rytinis 15min eksperimentas truktų gerokai ilgiau.

P.S. Elektromobilį „Tesla Model S“ suteikė „Gera dovana“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis