15min paaiškina: kas keičiasi Seimui pakoregavus nuobaudas už ištisinės linijos kirtimą

Seimas antradienį po balsavimo paskelbė švelnesnes sankcijas vairuotojams už ištisinės linijos kirtimą. Iki šiol už tokį pažeidimą būdavo privalomai atimama teisė vairuoti. Pagal naują tvarką, pažeidimai diferencijuojami.
„Volkswagen Passat“, kertantis ištisinę liniją
„Volkswagen Passat“, kertantis ištisinę liniją / Kadras iš vaizdo siužeto

Šis Seimo sprendimas sukėlė šiokią tokią painiavą. Ne iš karto galima suprasti, už kokius ištisinės linijos kirtimus gali būti atimtos teisės, o už kokius gresia tik piniginė bauda.

Pavojingas ir chuliganiškas vairavimas

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus viršininkas Rytis Vosylius paaiškino, kad Administracinių nusižengimų kodekso ANK 420 str. 5 d. (Pavojingas ir chuliganiškas vairavimas), kurioje kalbama apie teisės vairuoti atėmimą už 420 str. nurodytus nusižengimus niekas nekeitė, t. y. lieka kaip buvo numatytas teisių atėmimas už ANK 420 str. numatytas veikas.

Lieka kaip buvo numatytas teisių atėmimas už ANK 420 str. numatytas veikas.

Paprasčiausiai ANK 420 str. nebeliks vienos veikos „įvažiavimas į priešpriešinio eismo juostą pažeidžiant Kelių eismo taisyklių reikalavimus“. Ši konkreti veika perkelta į 417 str. 3 d. ir nuobauda už šį nusižengimą bus 60–90 eurų ir galimas teisių atėmimas 1–3 mėn.

Tokiu pažeidimu kelyje sukėlus pavojingą situaciją bauda didėtų iki 170–230 eurų, o teisės vairuoti neturintiems asmenims – iki 300–600 eurų (nuo sausio 1-osios galiojo griežtesnės sankcijos – 170-230 eurų bauda ir privalomas teisės vairuoti atėmimas 3-6 mėnesiams). Taigi bausmė sušvelninta, bet galimybė atimti vairuotojo pažymėjimą – nepanaikinta.

Priešpriešinių susidūrimų statistika

Šiais metais šalies keliuose priešpriešinių susidūrimų metu žuvo 25 žmonės. Per nepilnus 9 mėnesius įvyko 504 priešpriešiniai susidūrimai. Tarp šių eismo įvykių 177 buvo „įskaitiniai“ – juose buvo sužeista 315 žmonių.

Kas trečias susidūrimas, įvažiavus į priešpriešinę eismo juostą, baigėsi tragiškai.

Kas trečias susidūrimas, įvažiavus į priešpriešinę eismo juostą, baigėsi tragiškai – žmogaus mirtimi arba sužalojimais. Dažnai tokių įvykių metu žūva ir sužeidžiamas ne vienas žmogus: šiais metais penkiuose įvykiuose žuvo po du žmones, dar penkiuose tokiuose įvykiuose buvo sužeista po 5 žmones.

Atsisakyta pasiūlymo visiškai panaikinti teisių atėmimą už lenkimą draudžiamose vietose

Pirminiame ANK 420 str. pakeitimo projekte buvo numatyta panaikinti privalomą teisės vairuoti atėmimą tiek už lenkimą vietose, kuriose pagal KET draudžiama lenkti, tiek ir įvažiavimą į priešpriešinio eismo juostą pažeidžiant KET reikalavimus.

Atsisakyta pasiūlymo panaikinti privalomą atėmimą už lenkimą vietose, kuriose pagal KET draudžiama lenkti.

Įvertinus šių Kelių eismo taisyklių pažeidimų pavojingumą, projektas buvo pakoreguotas ir atsisakyta pasiūlymo panaikinti privalomą atėmimą už lenkimą vietose, kuriose pagal KET draudžiama lenkti.

Kaip pasikeitusios nuobaudos keis vairuotojų elgesį?

„Tikimės, kad šie pakeitimai neturės neigiamos įtakos vairuotojų sąmoningumui ir elgesiui keliuose. Bet kuriuo atveju atsakomybė už šias veikas nepanaikinta, o galimybė drausminti vairuotojus (skirti teisės vairuoti atėmimą), kurie pakartotinai padarys ANK 417 str. 3 d. numatytą nusižengimą, išliks“, – paaiškino Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus viršininkas Rytis Vosylius.

Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis BNS sakė, kad ir įsigaliojus priimtos pataisoms pareigūnai privalės atimti vairuotojo pažymėjimą, kai į priešpriešinę eismo juostą esant ištisinei linijai bus įvažiuojama sukeliant pavojingą situaciją, pavyzdžiui, lenkiant.

Luko Balandžio / 15min nuotr./Ramūnas Matonis
Luko Balandžio / 15min nuotr./Ramūnas Matonis

„Jeigu išvažiuosi į priešpriešinę eismo juostą lenkdamas, liks ir toliau privalomas teisių atėmimas. Nebūtinai bus atimama, kai, pavyzdžiui, apsisukama, arba pastatoma kairėje pusėje kirtus ištisinę, arba šiaip išvažiuojama į kairę pusę nieko nelenkiant“, – sakė R.Matonis.

Taigi už lenkimą vietose, kuriose pagal Kelių eismo taisykles draudžiama lenkti, ir už pavojingos situacijos sukėlimą įvažiuojant į priešpriešinio eismo juostą pažeidžiant taisykles vairuotojo pažymėjimai bus privalomai atimami nuo trijų iki šešių mėnesių.

Vairavimo specialistas: vairuotojas turi būti 100 proc. susikoncentravęs

Luko Balandžio / 15min nuotr./Darius Grinbergas
Luko Balandžio / 15min nuotr./Darius Grinbergas

„Lexus“ vairavimo akademijos vadovas Darius Grinbergas laikosi kritiškesnės pozicijos:

„Manau, kad Seimo nariai priėmė labai neteisingą patikslinimą. Matyt, jie patys pažeidinėja kelių eismo taisykles ir pasirūpino, kad bauda būtų švelnesnė. Tik tuo galėčiau paaiškinti šią situaciją.

Ištisinės juostos kirtimas, lenktyniavimas bendrame eisme yra patys didžiausi ir pavojingiausi kelių eismo taisyklių pažeidimai. Ir už juos reikėtų bausti dar griežčiau. Ir tik nereikia aiškinti, kad kartais pažeidžiama netyčia. Netyčia galima į karvės blyną įminti, o kelyje visuomet turi būti 100 proc. susikoncentravęs, stebėti kitus eismo dalyvius, ženklus, kelio ženklinimą ir numatyti savo veiksmus gerokai į priekį. O jei to nesugebi – yra taksi, visuomeninis transportas arba kojos.“

TAIP PAT SKAITYKITE: Seimas patikslino: kai kuriais atvejais vairuotojai už ištisinės linijos kirtimą galės atsipirkti bauda.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis