Automobiliai su vairu dešinėje registracija
Vairą dešinėje turintys automobiliai Lietuvoje turi būti registruojami – taip kovo 20-ąją išaiškino Europos Teisingumo Teismas. Nepaisant to, Lietuvos įstatymai nepasikeitė, tad norintys asmeniniams poreikiams įsigyti automobilį su vairu dešinėje, turi kreiptis į teismą ir ten aiškinti savo teisybę.
Liepos 1-osios įstatymų pataisos
Vidurvasarį buvo priimta daug naujovių vairuotojams. Vienos buvo priimtos taikiai, o dėl kitų ginčai tebeverda iki šiol.
- Nuo liepos 1-osios įsigijus automobilį, pirma reikia praeiti techninę apžiūrą, o tik po to – jį įregistruoti „Regitroje“. Iki tol galiojo atvirkštinė tvarka.
- Išplėstas trūkumų sąrašas, už kurį policijos pareigūnai galės panaikinti bet kurio automobilio techninę apžiūrą.
- Mėgstantys vairuoti išgėrę teises gali prarasti net dešimčiai metų.
- Jeigu transporto priemonė 90 dienų būna neturėdama galiojančios techninės apžiūros ar civilinės atsakomybės draudimo, jo registracija yra nutraukiama ir, norėdamas transporto priemonę vėl naudoti, savininkas turi iš naujo eiti registracijos procedūras. Po ilgų ginčių šis terminas buvo pakeistas į 180 dienų.
- Nuo liepos 1-osios papildomas vairuotojų mokymas tapo privalomas pradedantiesiems vairuotojams, pažeidusiems tam tikras Kelių eismo taisykles arba sukėlusiems eismo įvykį.
- Asmenys, sulaukę 17 metų, gali savarankiškai pasirengti teorijos egzaminui „Regitroje“, o jį išlaikę, galės pradėti mokytis praktinio vairavimo ir įgyti praktinių vairavimo įgūdžių su šeimos nariu.
Kelių eismo taisyklių pakeitimas
Spalio 11 dieną įsigaliojo keli nauji Kelių eismo taisyklių (KET) punktai. Greitkeliuose iki 120 km/val. vasarą bei 110 km/val. žiemą padidėjo leistinas greitis, 4+ bei elektromobiliams skirtos eismo juostos įteisintos ne tik Vilniuje, o prieš sukdami į dešinę sankryžoje su žalia lentele, vairuotojai privalo sustoti.
Jeigu žiūrėti saugaus eismo kontekste, tai yra logiška – nieko blogo nematau
Pastarasis punktas atnešė daugiausia nežinios. Vairuotojai ilgą laiką neįprato prie reikalavimo sustoti prie sankryžos prieš sukant į dešinę šviečiant raudonam signalui.
„BMW vairavimo akademijos“ vadovas Darius Jonušis šį KET pakitimą vertino teigiamai, tačiau įžvelgė ir tamsiąją pusę. „Jeigu žiūrėti saugaus eismo kontekste, tai yra logiška – nieko blogo nematau. Jeigu, neduok Dieve, tai bus pasipelnymo šaltinis, tada bus liūdna“, – teigė jis.
Naikinamos žaliosios rodyklės
Miestuose aktyviai pradėtos naikinti prie raudono šviesoforo signalo pakabintos žaliosios rodyklės, leidžiančios sukti į dešinę ir šviečiant raudonam signalui. Didesniuose miestuose vairuotojai jau turėjo koreguoti savo maršrutus – kai kurios gatvės, kurių sankryžose rodyklės buvo nuimtos, tapo mažiau apkrautos, tačiau tas pats eismo srautas persikėlė į kitas.
Iki 2020-ųjų Lietuvos miestų sankryžose turėtų nelikti nei vienos žalios rodyklės.
„Sunku pasakyti. Pasauline praktika remiantis, rodyklių yra nedaug, bet manyčiau, čia diskutuotinas klausimas“, – sakė Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis specialistas Antanas Serapinas.
Naujoji estakada Vilniuje
Daugiau nei dvejus metus statyta, šiek tiek pabrangusi ir vėliau nei planuota užbaigta naujoji estakada Vilniuje iš Geležinio Vilko į A.Goštauto gatvę buvo atidaryta lapkričio pabaigoje. Skaičiuojama, kad ja per parą pravažiuos 16 tūkst. automobilių, o važiavimo sąlygos pagerės tiems, kurie važiuoja į miesto centrą ar Žvėryną. Tačiau jeigu ant viaduko įvyks eismo nelaimė, eismas čia gali sutrikti ilgam.
Geriausia klausti šio rebuso herojų – ką jie turėjo galvoje ir kodėl negalėjo padaryti žmoniškai
Nelaimių estakados papėdėje jau buvo: keistą ir ne kiekvienam suprantamą sankryžą vairuotojai ne visada įveikdavo taip, kaip to reikalauja taisyklės.
„Geriausia klausti šio rebuso herojų – ką jie turėjo galvoje ir kodėl negalėjo padaryti žmoniškai“, – taip pamatęs naująją sankryžą su pirmumą nurodančiais kelio ženklais reagavo saugaus vairavimo instruktorius Artūras Pakėnas.
Vėliau ženklai prie estakados buvo pakeisti, tačiau ir vis tiek liko klaidinantys. Dar po kurio laiko buvo iš naujo suformuota sankryža prie naujosios estakados.
Keleivių persodinimo terminalas Klaipėdoje
Klaipėdoje lapkričio pabaigoje pradėjo veikti pirmasis šalyje keleivių persodinimo terminalas. Jame automobilius ir dviračius palikę priemiesčių gyventojai tęsti kelionę skatinami viešuoju transportu. Taip siekiama sumažinti automobilių kiekį miesto centre.
Pirmasis šalyje ir mieste keleivių persodinimo terminalas įrengtas šiauriniame Klaipėdos pakraštyje, kur įsikūręs ligoninių kompleksas. Čia įrengta 40 vietų automobilių stovėjimo aikštelė, į kurią patekti gali elektroninį miesto autobusų bilietą turintys žmonės.
„Šioje aikštelėje, jeigu turi nuolatinį bilietą, problemų nėra. Arba kortelę nešiojamąją.Tu ją pridedi, įvažiuoji ir palieki automobilį. Toliau gali sėsti į maršrutinį autobusą ir važiuoti per visą miestą“, – sako Judita Simonavičiūtė, Klaipėdos savivaldybės administracijos direktorė.
Mažėjanti degalų kaina
Degalų kainos lapkričio-gruodžio mėnesiais mažėjo po kelis centus per savaitę. Didmeninei naftos kainai pastaraisiais mėnesiais nukritus apie 40 proc., Lietuvos vairuotojai trynė rankas, nes mažėjo ir mažmeninė degalų kaina.
Litras dyzelino mažiau nei 4 litus kainuoja jau nuo gruodžio pradžios, o litras benzino žemiau simbolinio barjero ribos atsidūrė paskutinio žiemos mėnesio antroje pusėje.
Degalinių lentelėse tokios kainos nežibėjo daugiau nei keturis metus.