Iš tiesų, tokių vaizdų Lietuvoje matyti tenka retai. Lietuvai tapus Europos Sąjungos nare, vairuotojams vis dažniau išvažiuojant į Vakarų Europą, pasikeitė ir vairavimo kultūros lygis. Todėl panašių vaizdų dažniau matome „YouTube“ vaizdeliuose iš Rusijos ar kitų Rytų valstybių, kur keliuose ne visad vadovaujamasi Kelių eismo taisyklėmis.
Vitoldas Milius, Lietuvos autoverslininkų asociacijos vadovas ir žurnalo „Auto Bild“ vyr. redaktorius sutinka, kad nufilmuotas vaizdas – netipiškas Lietuvai.
„Esu matęs tokių vairuotojų žaidimų, filmuotų kur nors Dagestane ar Čečėnijoje. Mums, europiečiams, kartais sunku suprasti, kodėl jie taip elgiasi ir kuo matuojasi.
Akivaizdu, kad tokie vairuotojai kuria tik jiems vieniems suprantamas taisykles. Nes, peržiūrėjus šį vaizdo įrašą matosi, kad čia nėra jokios agresijos, o kažkoks trijų draugų ar trijų vienodų automobilių važiavimas. YouTube gausu tokių vaizdų, kurie neretai baigiasi ir avarijomis“, – sakė termino #vairuodamasvairuok autorius Vitoldas Milius.
Vairavimo mokyklos „AmpliusLT“ vadovas Artūras Pakėnas išvardijo kelis KET pažeidimus, kuriuos padarė šio „žaidimo“ dalyviai.
„Pagrindinė problema – pavojingas vairavimas. Vairuotojai pažeidė KET punktus 106, 111, 117, 119, 126“, – vardijo ekspertas.
106 KET punkto reikalavimų nesilaikė „Mercedes“, staigiai pasukęs į dešinę iš antros juostos. Nes KET sakoma, kad prieš sukdamas į dešinę, į kairę arba apsisukdamas (išskyrus posūkį į sankryžą, kurioje eismas vyksta ratu) vairuotojas privalo iš anksto pasitraukti prie pat važiuojamosios dalies, skirtos važiuoti ta kryptimi, atitinkamo krašto.
111 punktas sako, kad, jeigu yra lėtėjimo juosta, ketinantis sukti vairuotojas privalo iš anksto persirikiuoti į šią juostą ir lėtinti greitį tik joje.
117 punktas sako, kad, jeigu važiuojamoji dalis horizontaliojo ženklinimo linijomis ir (arba) kelio ženklais suskirstyta į eismo juostas, transporto priemonės turi važiuoti šiomis juostomis. Užvažiuoti ant brūkšninių horizontaliojo ženklinimo linijų leidžiama tik persirikiuojant į kitą eismo juostą.
119 punktas: vairuotojas privalo važiuoti kuo arčiau dešiniojo važiuojamosios dalies krašto.
126 punktas: vairuotojas, atsižvelgdamas į greitį, privalo laikytis tokio atstumo, kad neatsitrenktų į priekyje važiuojančią transporto priemonę, jeigu ji būtų stabdoma, taip pat palikti tokį tarpą iš šono, kad eismas būtų saugus. Rekomenduojama, kad atstumas iki priekyje važiuojančios transporto priemonės būtų ne mažesnis kaip per dvi sekundes nuvažiuojamas atstumas arba ne mažesnis kaip pusė spidometro rodmens, paversto metrais, pavyzdžiui, kai greitis 70 km/val., atstumas turi būti ne mažesnis kaip 35 m, jeigu eismo sąlygos nereikalauja kitaip.
Lietuvos Kelių policijos tarnybos vertinimas
LKPT komentare rašoma:
„Įvertinę automobilio „Mercedes Benz“ važiavimą, manome, kad jo vairuotojas pažeidė šiuos Kelių eismo taisyklių reikalavimus:
1. KET 117 punktas „Jeigu važiuojamoji dalis horizontaliojo ženklinimo linijomis ir (arba) kelio ženklais suskirstyta į eismo juostas, transporto priemonės turi važiuoti šiomis juostomis. Užvažiuoti ant brūkšninių horizontaliojo ženklinimo linijų leidžiama tik persirikiuojant į kitą eismo juostą“.
2. KET 119 punktas „Vairuotojas privalo važiuoti kuo arčiau dešiniojo važiuojamosios dalies krašto“.
3. KET 106 punktas „Prieš sukdamas į dešinę, į kairę arba apsisukdamas (išskyrus posūkį į sankryžą, kurioje eismas vyksta ratu) vairuotojas privalo iš anksto pasitraukti prie pat važiuojamosios dalies, skirtos važiuoti ta kryptimi, atitinkamo krašto“.
4. KET XI skyriaus „Įspėjamieji signalai“ reikalavimus.
5. KET 135.4. papunktis „Vairuotojui draudžiama staigiai stabdyti, jeigu tai nebūtina eismo saugumui“.