87,3 proc. motociklų eismo įvykių lemia žmogiškasis faktorius

Automobilio veidrodėlyje išvydęs artėjantį motociklininką ne vienas vairuotojas šiek tiek įsitempia ir lengviau atsikvepia tik motociklininkui atsidūrus per nemažą atstumą priekyje, rašoma pranešime. Vairuotojai turėtų būti itin atidūs, nes didžiąją motociklų eismo įvykių dalį lemia žmogiškasis faktorius – teigia Europos motociklų gamintojų asociacija (ACEM).
Motociklininkas
Motociklininkas / LTSA nuotr.

Šiemet motociklininkų sezonui prasidėjus balandžio mėnesį, iki birželio 29 d. žuvo 8 motociklininkai, o sužeisti – 33. Mūsų šalyje motociklininkai dažniausiai patenka į eismo įvykius su lengvosiomis transporto priemonėmis. Šių eismo įvykių metu nuo sezono pradžios sužeisti 31 asmenys, žuvo – 5.

„2013–2016 metų statistika rodo, kad dažniausiai į eismo įvykius pateko ar juos sukėlė ir jų metu nukentėjo motociklų vairuotojai, turėję mažesnį nei dviejų metų vairavimo stažą. Lyginant į eismo įvykius patekusių motociklų vairuotojų amžiaus grupes, matyti, kad dažniausiai nukentėdavo 25–34 metų asmenys. Motociklas yra ne tokia saugi ir sunkiau suvaldoma transporto priemonė, todėl eismo įvykių atveju ypač daug lemia vairuotojo vairavimo įgūdžiai“, – į eismo įvykius patekusių motociklininkų skaičius apibendrina Lietuvos transporto saugos administracijos Tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vyriausioji specialistė Aurelija Morkeliūnaitė.

Kaltės neverta versti tik motociklininkams

Lietuvos statistika Europos Sąjungos mastu tokia pati. A. Morkeliūnaitės teigimu, Europos motociklų gamintojų asociacija (ACEM) pažymi, kad eismo įvykių kaltės nereikėtų suversti tik motociklininkams.

„Žiemą motociklininkai eisme nedalyvauja, todėl automobilių vairuotojų atidumas sumažėja. Pavyzdžiui, užmirštama pasižiūrėti į galinio vaizdo veidrodėlį. Štai birželio 9-ąją motociklininkas ir lengvoji transporto priemonė važiavo ta pačia kryptimi, automobilis iš pagrindinio kelio suko į šalutinį ir trenkėsi į kairįjį jo šoną, o motociklininkas lenkė lengvąją transporto priemonę. Įvyko eismo įvykis, kuriame žuvo motociklo vairuotojas. Taigi svarbu nepamiršti taisyklės, kad įsibėgėjus niekada negalima lenkti automobilių ties sankryžomis ir nusukimu į šalutinius kelius“, – neseną skaudų eismo įvykį priminė pašnekovė.

Lietuvos transporto saugos administracijos specialistė pastebi, kad Europoje šiuo metu didžiausias dėmesys skiriamas motociklininkų kultūrai kelyje. Europos motociklininkų asociacijų federacija (FEMA) teiravosi ES gyventojų apie motociklų saugą ir išsiaiškino, kad 51,5 proc. respondentų mano, jog važiavimas motociklu nėra pavojingesnis už kitas transporto rūšis, jei tai susiję su tinkama kultūra kelyje.

Motociklininkų skaičius didėja

„Lietuvos keliuose motociklininkų skaičius pastebimai didėja. Tuo pačiu didėja eismo įvykių tikimybė. Nežiūrint į tai, motociklininkų vairavimo kultūra pastebimai gerėja, taip pat keičiasi motociklininkų ir automobilių vairuotojų požiūris vieni į kitus bei visuomenės požiūris į motociklininkus”, – sako Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asocijacija.

Pasak A. Morkeliūnaitės, Europos motociklininkų asociacijų federacija (FEMA) pradedantiesiems motociklininkams rekomenduoja papildomai treniruotis uždarose aikštelėse ar trasose. Patyrusiems motociklininkams savo turimus įgūdžius siūloma pastiprinti, nes jie gali būti suprastėję dėl motociklo nevairavimo šaltuoju metų laiku. FEMA vykdyto tyrimo ataskaitoje nurodoma, kad Vakarų ir Šiaurės Europos šalyse teises jau turintys motociklininkai savarankiškai lanko papildomus mokymus.

Nepriklausomai nuo amžiaus ar vairavimo patirties, daugiau nei pusė vairuotojų įsitikinę, kad labiausiai eismo saugumą padidintų vairavimo kultūros kėlimas, o ne griežtesnės baudos už Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimus ar daugiau patruliuojančių pareigūnų. Todėl automobilių vairuotojams reikėtų nepamiršti taisyklės – teisus ne tas, kuris didesnis.

„Lietuvos motociklininkų klubas visuose organizuojamuose renginiuose ar važiavimuose stengiasi savo nariams ir kitiems priminti apie taisyklingą ir atsakingą važiavimą. Ne vienerius metus esame organizavę ir socialines akcijas, kurių metu skatinome vairuotojus elgtis atsakingai ir kultūtingai, nepamiršti pažiūrėti į veidrodėlius rikiuojantis. Be abejo, visokių vairuotojų yra ir motociklininkų tarpe, tačiau mes stengiamės skatinti vairuoti atsakingai, kultūringai”, – apie kultūringo vairavimo populiarinimą sako Lietuvos motociklininkų klubo viceprezidentas Mantas Televičius.

Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asocijacijos nuomone, prie motociklininkų kultūros gerinimo ypač prisideda švietėjiška veikla, deja, jos labai trūksta, bei motoklubai, kurių tikslai keli: padėti kolegai kelyje, nelaimėje; pasidalinti žiniomis, patirtimi; sudrausminti netinkamai besielgiančius kolegas. Narystė motoklube įpareigoja prisiimti atsakomybę už savo elgeį kelyje, viešumoje ir pan.

„Geresnių rezultatų pasiektume, jeigu būtų daugiau dėmesio skiriama švietėjiškai veiklai. Pasigendama liberalesnio požiūrio iš kai kurių institucijų į padėtį važiuojamojoje dalyje, kai yra provėžos ir panašūs eismo trikdžiai. Techninių apžiūrų centrai paprasčiau galėtų vertinti papildomų žibintų įrengimą, nes jie priduoda saugumo – pastebimumo. Didžioji eismo įvykių dalis įvyksta tiek dėl vienų, tiek dėl kitų vairuotojų neapdairumo. Automobilių vairuotojai per mažai įpratę prie motociklininkų, o kai kurie motociklininkai pervertina savo ir motociklo galimybes”, – teigia Lietuvos vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos kėlimo mokyklų asociacijos atstovai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis