Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Akinimas – dažna avarijos priežastis net ir vasarą

Vairuotojai apakinti gali būti ne tik priešinga kryptimi judančios transporto priemonės žibintų, bet ir saulės. Tai – itin dažnas atvejis ankstyvą pavasarį, kuomet po mėnesius trukusio debesuotumo saulė pasirodo ilgesnį laiką ir akina prie jos nepratusius vairuotojus. Tačiau akinimas – neretas dalykas ir vasarą.
Saulės halas
Saulės halas / 15min skaitytojos Inos L. nuotr.

Pirmadienio pavakarę Vilniuje nutiko būtent tokia situacija. Žirmūnų gatve važiavęs ir į kairėje esančią P.Lukšio g. sukęs vairuotojas padarė keistą avariją – įsirėžė į kelio ženklą. Vairuotojas buvo blaivus, o įvykį matę aplinkiniai svarstė, kad žmogų galėjo apakinti saulė.

Saulės akinimas yra pavojingas, nes dažniausiai būna netikėtas: saulė apakina pravažiavus pastatą ar darant posūkį, kuomet geras matomumas itin svarbus. Tuomet iškyla grėsmė nepamatyti per pėsčiųjų perėją einančių žmonių ar kitų judančių eismo dalyvių. Tai, kad Žirmūnuose avariją padaręs vairuotojas kliudė tik kelio ženklą, yra laimingas atsitiktinumas.

Netikėto akinimo išvengti sudėtinga, vienintelis būdas tokį procesą sušvelninti – vairuojant užsidėti kokybiškus saulės akinius. Žinoma, važiavimas leistinu greičiu ženkliai padidina tikimybę po netikėto apakinimo apsieiti be nuostolių – pavzydžiui, 50 km/val. judantį automobilį pilnai sustabdyti galima per 27 metrus, o 60 km/val. prireiks jau 36 metrų. Tai – trijų pėsčiųjų perėjų pločiai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?