Daugiau naujienų apie automobilius – rubrikoje Gazas.lt.
Skaitytojai, ko gero, dar prisimena, kad pirmas prabangus ir galingas automobilis, pasiūlytas nuomai, buvo „Porsche Boxster 718“. Tačiau 2017 m. neblaivus vairuotojas, nusprendęs „prasilėkti“ šiuo automobiliu, jį nepataisomai sudaužė. Tąkart nuostoliai, kuriuos turėjo padengti grubiai KET pažeidęs asmuo, siekė 50 tūkst. eurų.
Pasak įmonės vadovo Kristijono Kaikario, tąkart ir verslas patyrė nuostolių, nes klientai neilgai naudojosi šiuo išskirtiniu automobiliu. Tačiau, pasak K.Kaikario, prabėgo šešeri metai, nuo to laiko pakito vairuotojų kultūra ir supratimas apie galingus automobilius. Be to, įmonė sugalvojo naujų saugiklių, kurie turėtų padėti išvengti panašių incidentų, sudavusių didelį smūgį pasitikėjimui vairuotojais.
„CityBee“ vadovas sako, kad šį kartą neatsitiktinai parinko elektrinį „Porsche“. Ir dėl jame esančių saugumo sistemų, ir dėl inovacijų, nes šis gamintojas yra vienas lyderių. Taip pat labai svarbi ir e-judėjimo, tvarumo idėja.
„Žalias“ automobilis pasirinktas ir tam, kad elektromobilių skeptikai galėtų įsitikinti, jog nuvažiuoti elektromobiliu iš Vilniaus į Palangą greitkelio režimu – jokia problema. Juo labiau kad šis elektromobilis palaiko iki 270 kW įkrovimo galią. Tad kelionės metu visiškai pakanka sustoti 10–15 min. greitojo įkrovimo stotelėje ir toliau tęsti važiavimą maksimaliu leistinu greičiu.
„Greitojo įkrovimo stotelių tinklas plečiasi. Tai – Ignitis stotelė Vilniuje, Vokiečių gatvėje, Ionity stotelės Via Baltica (prie Kauno), prie Kryžkalnio (degalinėje Circle K), stotelė pačiame Vilniaus Porsche centre ir daugybė kitų, kiek lėtesnių“, – sakė 15min „Porsche“ pardavimų vadovas Aurimas Mieliauskas.
„CityBee“ nuomai siūlomas elektrinis „Porsche Taycan“ nėra pats „pikčiausias“, iki 100 km/val. jis įsibėgėja per 5,1 sek., yra varomas galine ašimi. Tačiau būtent toks K.Kaikario ir jo kolegų siekis – kad vairuotojai pajustų galią, tačiau ji neprovokuotų pažeisti taisyklių. Įmonė šiuo metu taiko perspėjimų sistemą, kuri, pasak, vadovo, gerai veikia. Jei vairuotojas viršija greitį, sulaukia operatorės skambučio arba SMS. Įmonė avarijos atveju (jei kaltas „CityBee“ vairuotojas) taiko 600 eurų besąlyginę išskaitą. Bet ši suma galioja tik pigesniems modeliams.
Minėtai elektrinei raketai išskaita priklauso nuo vairuotojo amžiaus.
Įvykus eismo įvykiui, kurio metu dėl kliento kaltės buvo apgadintas automobilis Porsche Taycan, maksimali nuostolių suma, kurią bus prašoma padengti, taikoma pagal šiuos kriterijus:
-25–30 metų amžiaus asmenims – 15 000 Eur;
-30 metų ir vyresniems – 5 000 Eur.
Jei padaryta žala yra mažesnė nei numatyta maksimali finansinė atsakomybė, bus prašoma padengti faktinę nuostolių sumą.
Techniniai duomenys
Beje, šis Taycan, varomas galine ašimi, turi dvi elektros pavaras. Taigi nuo 80 km/val. (apytikriai) persijungia antroji. Tai leidžia taupyti energiją važiuojant greitkeliu. Išsamius techninius duomenis rasite teksto pabaigoje.
Nuo savęs galiu pasakyti tik tiek. Nors elektromobilis aprūpintas visomis įmanomomis saugumo sistemomis, nors jo pakaba tikrai sportiška, tai tarsi yra užtaisytas ginklas. Todėl neatsakingo vairuotojo rankose jis gali tapti pavojingas.
„Porsche Taycan“ teko bandyti konkurso „Metų automobilis“ metu. Juo buvo važiuojama ir ant šlapios dangos Bukiškėse. Pastebėjome, kad elektromobiliai dėl savo didesnės masės yra inertiškesni, jei slysta šonu ar galu. Tad suvaldyti juos ekstremaliomis sąlygomis yra sunkiau, nei įprastą automobilį.
Saugikliai, kurie turėtų mažinti avarijų riziką
Tačiau svarbu kalbėti apie atsakomybę. „Porsche Taycan“ išskaita, kaip jau buvo minėta, nutikus eismo įvykiui, bus gerokai didesnė, nei kitų automobilių.
Įmonė taip pat sugalvojo naujų saugiklių. Kiekvienas, norintis pavairuoti elektrinį „Porsche Taycan“, turi būti ne jaunesnis nei 25-erių metų (dėl draudimo sąlygų). Elektromobilį galima nuomotis kad ir trumpam, bet mokėti vis tiek reikės už valandą - tai kainuoja 59 eurus.
Taip pat yra dar viena sąlyga, kuri turėtų apsaugoti nuo situacijų, kai asmuo nori tiesiog prasilėkti. Jis turi būti prieš tai nustatytu laikotarpiu atlikęs bent 3 keliones „CityBee“ automobiliu. Taip būtų saugomasi spontaniškų poelgių.
Trūksta elektromobilių įkrovimo stotelių?
Paklaustas, kodėl „CityBee“ siūlo nuomai ir vidaus degimo varikliais varomus automobilius, K.Kaikaris paaiškino, kad didelis car sharing elektromobilių antplūdis užimtų visas viešas krovimo stoteles. Tai apribotų kitų vairuotojų, važiuojančių savais elektromobiliais, teises.
„Infrastruktūra kol kas nėra pasirengusi priimti tiek elektromobilių. Todėl mes kol kas neforsuojame. Taip pat norime pažiūrėti, kaip EV parką valdyti ir prižiūrėti. Sukaupę daugiau patirties ir sulaukę geresnės infrastruktūros, EV parką didinsime. O kol kas turime 16 elektromobilių Peugeot 2008 ir 22 elektrinius VW e-Crafter“, – komentavo K.Kaikaris.
CityBee PORSCHE TAYCAN
- Galia AG: 375
- Padidinta galia su „Launch Control“: iki 469 AG
- Didžiausias sukimo momentas: 357 Nm
- Didžiausias sukimo momentas su „Launch Control“: iki 5500 Nm
- Elektros sąnaudos NEDC: 27,0 kWh/100 km
- Nuvažiuojamas atstumas mieste: 500 – 568 km
- Nuvažiuojamas atstumas užmiestyje: 410 km
- Grynoji baterijos talpa: 83,7 kWh
- Nuolatinės srovės (DC) įkrovimo laikas, naudojant 270 kW (nuo 5 iki 80 proc.) – 22,5 min.
- Nuolatinės srovės (DC) įkrovimo laikas, naudojant 50 kW (nuo 5 iki 80 proc.) – 93 min.
- Kaina – 117 434 eurų.