Apie padangas – jų pardavėjai: vieni siūlo dygliuotas, kiti – tarpinio mišinio

Artėja lapkričio 10-oji – diena, kai vasarines padangas teks paslėpti garaže. Iki tol reikia išspręsti svarbų klausimą – kokias gi padangas pasirinkti. Kokybiškų padangų rinkinys neretai kainuoja pusę atlyginimo, tad sprendimą reikia priimti atsakingai. Kaip išsirinkti, kokių klaidų nedaryti ir kaip nesumokėti per daug, patarė „Ogmios miesto“ Mašinų kvartale įsikūrę profesionalai.
„Egzotika“ parduotuvėje
„Egzotika“ parduotuvėje / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Naujiena – tarpinio mišinio padangos

„Vianor“ padangų tinklo vadovas Donatas Skulskis, dalindamas patarimus, pradeda nuo naujienos pristatymo – įvertindamas lietuviško klimato ypatumus vairuotojams jis siūlo rinktis tarpinio mišinio padangas.

Pagal ilgalaikę patirtį, mūsų žiemos „minkštėja“. Gamintojai taip pat stebi, kas dedasi su orais pasaulyje

„Pagal ilgalaikę patirtį, mūsų žiemos „minkštėja“. Gamintojai taip pat stebi, kas dedasi su orais pasaulyje. Yra tokios padangos – nei kietos, nei minkštos. Sezonai Lietuvoje dabar tokie, kad nėra nei tikros žiemos, nei vasaros, tad ir padangų tokių atsirado. Jei kažkas garantuotų, kad kasdien bus pūga, dideli šalčiai, galima pirkti dygliuotas ar minkšto mišinio. Jei nujaučiate, kad bus ne tokia atšiauri žiema, tada patariu rinktis tarpinio mišinio gumą. Jos protektorius atrodo, kaip kieto. Minkšto mišinio padangos neturi išmetimo šlapdribai, jos pritaikytos „dirbti“ ant ledo. Jų grioveliai plonesni, o tarpinio mišinio padangos turi griovelius išmetimui ir turi minkštesnę gumą. Taip pasiekiama, kad ant šlapdribos jos veikia puikiai. Jų protektorius nėra toks kietas, šios padangos „padirba“ normaliai ir ant sniego. Ant ledo viskas slysta, išskyrus dyglius. Jei visai tiksliai rinktis, ko gero, reikėtų kreiptis į meteorologus“, – pataria jis.

D.Skulskio teigimu, esant „šlapiai košei“ ant kelio tarpinio mišinio padangos stabdymo kelią sutrumpina 18 metrų, lyginant su minkšto mišinio padangomis.

Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Šalpdriba Vilniuje
Juliaus Kalinsko/15min.lt nuotr./Šalpdriba Vilniuje

Pašnekovo teigimu, lietuviai praktiški išlieka ir pirkdami padangas. Anot jo, lietuviai pirkdami padangas stengiasi nepermokėti: „Pagal gatvėje matomus automobilius galima suprasti ir apie padangų pirkimo įpročius – gatvėje matome apie 80 procentų ne pačių naujausių modelių. Tas pats ir su padangomis. Didelė dalis ne „Premium“ prekinių ženklų“.

Padangų tinklo vadovas pastebi, kad stabiliausiai perkamos vidutinio segmento padangos, gamintos Europoje, Korėjoje. Pigiausio segmento padangos populiarios visais laikais.

Jei visgi nusprendėte rinktis universalias padangas, D.Skulskis pataria jas rinktis atsakingai – ant naujausių universalių padangų jis siūlo ieškoti europinio ženklo, kuris atrodo taip – kalno viršūnė su snaige viduje.

„Taip aiškiai deklaruojama, kad padangos testuotos ir patvirtintos žiemos sąlygomis. Ne šlapdribos metu, o visiškai žiemos sąlygomis. Anksčiau darė universalias padangas iš vasarinių, o suomiai dabar padarė jas iš žieminių“, – aiškina jis.

Luko Balandžio nuotr./Pirmas sniegas Vilniuje
Luko Balandžio nuotr./Pirmas sniegas Vilniuje

Specialisto teigimu, tinkamai parinktos ir tik žiemą eksploatuojamos padangos turėtų tarnauti apie 40 tūkst. kilometrų. „Jei tai mažas automobilis su 1,1 litro tūrio varikliu, tai bus vienaip, jei BMW X5 su penkių litrų tūrio varikliu, bus vėl kitaip. Dabar „madinga“ važiuoti su žieminėmis padangomis ir vasarą, tai šiltuoju sezonu dilimas didesnis. Svarbu nepamiršti, kad 40 tūkst. kilometrų padangos tarnaus ne vien naudojant jas ant varomų automobilių ratų. Padilusias padangas reikia keisti ir dėti ant kitos ašies“, – pataria jis.

Čempionas pataria rinktis dygliuotas

Rokas Lipeikis, 10 kartų Lietuvos ralio čempionas, Mašinų kvartale įsikūrusios parduotuvės „Egzotika“ savininkas, pataria rinktis dygliuotas padangas: „Nes tik jos yra tikros žieminės padangos, o kieto ar minkšto mišinio tik alternatyvos su vienokiais ar kitokiais kompromisais saugumo atžvilgiu“.

Nepatariu rinktis kieto mišinio padangų nes jos yra skirtos ne mūsų klimatui, o švelnioms vidurio Europos žiemoms

Anot jo, jei dėl dažnų kelionių į užsienį (kai kuriose šalyse eksploatuoti automobilius su dygliuotomis padangomis yra draudžiama) ar kitų priežasčių negalite rinktis dygliuotų, tai pirmenybę reikėtų teikti minkšto mišinio padangoms. „Jos užtikrina saugų važinėjimą sudėtingomis žiemos sąlygomis. Nepatariu rinktis kieto mišinio padangų nes jos yra skirtos ne mūsų klimatui, o švelnioms vidurio Europos žiemoms“, – sako R. Lipeikis.

Anot jo, renkantis padangų mišinį pirmiausia reikia įvertinti, kad dygliuotos padangos garantuoja saugumą pačiomis ekstremaliausiomis sąlygomis – esant plikledžiui. „Jis būti tik kelis kartus per žiemą, bet jei tiems kartams bus nepasiruošta, pasekmės gali būti skaudžios. Dygliuotos padangos išsiskiria ilgu tarnavimo laiku, o naudojant naujausias ir pažangiausias technologijas, mitas dėl prasto stabdymo ant šlapio ir sauso asfalto netenka prasmės, ypač jeigu įvertinsite šių padangų pranašumą ant ledo. Minkšto mišinio padangas verta rinktis tiems kas važinėja prastai valomais, apsnigtais keliais. Kieto mišinio padangos tiks didmiesčių gyventojams, kurių pagrindinis maršrutas gerai valomos ir barstomos gatvės bei magistralės“, – patarimų negaili čempionas.

Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Žiemiškas sekmadienio vakaras
Irmanto Gelūno/15min.lt nuotr./Žiemiškas sekmadienio vakaras

Jo nuomone, universalios padangos iš esmės yra skirtos ne mūsų šalies rinkai, tačiau gali būti puiki išeitis tiems, kas eksploatuoja automobilius sąlyginai nedaug ir esant pačiomis sudėtingiausiomis eismo sąlygomis, gali niekur nevažiuoti.

Populiariausios tarp „Egzotikos“ klientų – vidutinio segmento Pietų Korėjos gamintojo „Roadstone“ padangos. Anot jo, vidutiniam R16 padangų komplektui šiuo metu skiriama apie 240 eurų, „Premium“ – apie 400 eurų, o kokybiškas biudžetines padangas galima įsigyti ir už 160 eurų.

Ar įmanoma prailginti žieminių padangų eksploatavimo laiką? Nuo ko jis priklauso? „Padangų tarnavimo laikas priklauso nuo daug aplinkybių. Tik laikantis visu eksploatavimo instrukcijų galime pasiekti, kad padangos tarnautų ilgai ir kelionės būtų saugios“, – pastebi R. Lipeikis.

Pirmiausia, jeigu įsigijote dygliuotas padangas, jas reikėtų atsargiau tausojant „privažinėti“ pirmuosius 1000 kilometrų. Visų rūšių padangų eksploatacijai ir eismo saugumui didžiausią įtaką daro tinkamas slėgis padangose ir tvarkinga automobilio važiuoklė. Reguliariai tikrinkite padangų slėgį ir jūsų padangos tarnaus jums ilgiau. Nepamirškite svarbiausio dalyko tikrinant slėgį – jis turi būti sureguliuojamas, kai padangos yra šaltos. Slėgis vėl turi būti sureguliuojamas iš naujo, kai aplinkos temperatūra sumažėją 10-15 laipsnių.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs