Keliai ne tokie geri, kaip galvojame
Didesnį maksimalų leistiną greitį automagistralėse, nei nustatytas Lietuvoje, turi vos kelios ES valstybės – Lenkija (140 km/val.), Bulgarija (140 km/val.) ir Vokietija (be ribojimo, bet su rekomendacija 130 km/val.). 2018 m. Austrijoje pradėtas eksperimentas, kurio metu tam tikromis valandomis kai kuriuose automagistralių ruožuose greitis buvo padidintas iki 140 km/val., tačiau, Lietuvos automobilių kelių direkcijos žiniomis, buvo atšauktas dėl aplinkosauginių priežasčių.
Vairavimo mokyklos „Autologija“ vadovas Kastytis Povilaitis sako, kad tuomet, kai leidžia infrastruktūra, o jos prižiūrėtojai mato, kad sąlygos didinti maksimalų leistiną greitį yra, jis tokią idėją palaikytų. Tačiau priduria, kad tokius sprendimus Lietuvoje labai apsunkintų eisme dalyvaujančių transporto priemonių greičių skirtumai.
„Kažkada bandžiau iš Kauno į Vilnių važiuoti maksimaliu leistinu greičiu. Man to padaryti nepavyko, nes kelyje juda per daug transporto priemonių, kurių greitis kartais skiriasi vos ne du kartus“, – tvirtina vairuotojų rengimo ekspertas.
Tokius sprendimus Lietuvoje labai apsunkintų eisme dalyvaujančių transporto priemonių greičių skirtumai.
Vokietijoje, kurios automagistrales siūlantieji didinti maksimalų greitį, pateikia kaip pavyzdį, eismas vyksta trimis ar net keturiomis eismo juostomis. Pirmąja važiuoja lėčiausiai judančios transporto priemonės, antrąja – didžioji dalis srauto, o trečiąja ar ketvirtąja – patys greičiausi, kai transporto priemonės judėjimo greitis didesnis nei 150 km/val. Tad lėčiau važiuojančių judėjimo trajektorijos nesusikerta su važiuojančiųjų greitai.
TAIP PAT SKAITYKITE: Spąstai Lietuvos automagistralėse.
„Respublikos vairavimo mokyklos“ Klaipėdoje vadovas Kęstutis Videikis sako, kad net ir Vokietijoje itin greitai važiuojančių automobilių skaičius, kur greitis neribojamas, nėra tiek daug, kaip mes galvojame.