Anot Autoplius.lt plėtros vadovo Mato Buzelio, dešiniavairių automobilių antplūdis gali būti staigus, tačiau laikinas. „Jau matėme Bulgarijos pavyzdį. Šioje pietryčių Europos šalyje taip pat po ilgo laukimo buvo leista registruoti automobilius su vairu dešinėje pusėje ir nors per pirmuosius metus Bulgarijos autoparką papildė daugiau nei 100 tūkst. dešiniavairių automobilių, kurie sudarė apie 3,6 proc. parko, šalyje jie neprigijo“, – teigia automobilių rinkos ekspertas. „Bulgarai įsitikino, kad tokius automobilius vairuoti nepatogu ir naudotų transporto priemonių rinkoje dauguma jų buvo išleista į apyvartą mažesnėmis kainomis.“
Seimo nariai siekia, kad dešiniavairiuose automobiliuose būtų montuojama periskopinio vaizdo įranga. Didelis klausimas, ar tai nesukels papildomų sunkumų vairuoti
M.Buzelis tvirtina, kad automobiliai su vairu dešinėje pusėje yra nepatogūs šalyse, kuriose eismas vyksta dešine puse. „Lenkimo atvejais vairuotojams sunku įsitikinti, ar priešinga kryptimi neatvažiuoja kitos transporto priemonės. Dėl to Seimo nariai siekia, kad dešiniavairiuose automobiliuose būtų montuojama periskopinio vaizdo įranga. Didelis klausimas, ar tai nesukels papildomų sunkumų vairuoti“, – svarsto specialistas.
Vakarų Europoje nėra jokių specialių reikalavimų automobiliams su vairu dešinėje pusėje. Nesiskiria net draudimo įmokos – tereikia sumontuoti eismui dešine puse skirtus priekinius žibintus. Visgi saugumas yra svarbus aspektas, žinant, kad pagal avaringumą Lietuva Europos Sąjungos kontekste yra prie juodžiausių valstybių, todėl prevencinės priemonės iš esmės yra būtinos. Galbūt reikėtų tik konkretizuoti ir supažindinti vairuotojus su periskopinio vaizdo įranga. Tai neturi atrodyti, kaip priemonė, kuria siekiama sumažinti tokių automobilių pagausėjimą šalies keliuose.
Lietuvos automobilių parke vidutinis naudoto automobilio amžius siekia apie 15 metų. Didelė dešiniavairių automobilių injekcija į Lietuvos autoparką galėtų šiek tiek pastumti vidutinio amžiaus rodiklį į gerąją pusę, nes, pavyzdžiui, Didžiojoje Britanijoje tų pačių metų gamybos automobiliai yra kartais net trečdaliu pigesni. O ypač tai jaučiama dėl „Brexit“ įtakos svaro sterlingo kursui.
„Jau matome, kad skelbimuose padidėjo automobilių su vairu dešinėje pusėje dalis. Nuo šių metų liepos iki gruodžio mėnesio buvo patalpinta daugiau nei 2 tūkst. automobilių su vairu dešinėje pusėje skelbimų. Tuo pačiu laikotarpiu pernai dešiniavairių automobilių skelbimų skaičius siekė vos 1,2 tūkst. – 62,4 proc. mažiau, nors dėl padidėjusio bendro skelbimų skaičiaus tokių transporto priemonių augimas turėjo kilti vos 3 procentais“, – naudotų automobilių rinką komentuoja Autoplius.lt plėtros vadovas.
Lietuviai puikiai supranta, kad nuo 2019-ųjų gali užsidaryti Didžiosios Britanijos naudotų automobilių rinka bei naudojasi nusilpusio svaro sterlingo kursu. „Tačiau tai netruks amžinai, o ypač – vairuotojams įsitikinus, jog automobiliai iš šios šalies bus paprasčiausiai nepatogūs naudotis“, – akcentuoja M.Buzelis.
Automobilių rinkos ekspertas pažymi, kad leidimas Lietuvoje registruoti bei eksploatuoti automobilius su vairu dešinėje pusėje padės Didžiajai Britanijai iš apyvartos išimti senesnes transporto priemones. Tuo tarpu Lietuvoje gali būti jaučiamas nežymus rinkos suaktyvėjimas.