Rezultatų ilgai laukti nereikėjo. Per pirmus 7 šių metų mėnesius (sausį–liepą) už nustatyto važiavimo greičio viršijimą daugiau kaip 30 km/val. administracinėn atsakomybėn patraukti 53 motociklų vairuotojai. Vos pusmetį trunkantis motociklų sezonas jiems sutrumpėjo dar keliais mėnesiais.
Už nustatyto važiavimo greičio 31–40 km/val. viršijimą vairuotojo pažymėjimas buvo atimtas 23-ims eismo dalyviams, 41–50 km/val. – 9-iems, už didesnį nei 50 km/val. – 21-am.
Kaip pasikeitė ši statistika, palyginti neįmanoma: iki 2016 m. gruodžio 31 d. galiojusiame Administracinių teisės pažeidimų registre motociklų vairuotojų greičio viršijimo atvejai atskirai nebuvo klasifikuojami.
Kaip pakito motociklininkų saugumas kelyje
Tačiau motociklininkų saugumas pasikeitė į gerąją pusę. Kiek tam turėjo įtakos nuobaudos ir kiek – kiti faktoriai, paliksime spręsti jums.
Per 2016-ųjų pirmąjį pusmetį Lietuvos keliuose žuvo 7 motociklininkai, per analogišką laikotarpį šiemet – 3. Pirmą 2016-ųjų pusmetį buvo sužeisti 78 motociklininkai, o 2017-aisiais – 62. Statistika labai konkreti ir aiški: motociklininkų saugumas pagerėjo.
Kita vertus, nepamirškime kito faktoriaus, turinčio didžiulę įtaką dviračių transporto priemonių sezonui – oro. Ir čia 2016-ieji nuo 2017-ųjų skiriasi.
Kovo mėnesį į gatves išrieda retas motociklininkas, bet balandį paprastai važiuoti jau galima. Tačiau ne 2017-aisiais: tuomet dar balandžio 16-osios rytą daugelyje Lietuvos rajonų buvo susidariusi 1–5 cm, o Kaune – net 12 cm sniego danga.
Nežiūrint į tai, pirmieji trys motociklininkų mėnesiai (balandis, gegužės ir birželis) šiais metais buvo smarkiai vėsesni nei 2016-aisiais. Didžiausia vidutinės temperatūros riba 2017-aisiais daugelyje rajonų atitinka mažiausią vidutinę temperatūrą 2016-aisiais. Ir jeigu birželį, atrodytų, šiluma leidžia važinėti – vis tik vidutinė temperatūra vietomis pakilo iki 15,9 laipsnių, kritulių kiekis pernykštį aplenkė dvigubai.
Detalesni duomenys, parengti pagal Lietuvos hidrometeorologijos tarnybos ataskaitas, pateikti žemiau esančioje lentelėje.
|
Vidutinė oro temperatūra |
Kritulių kiekis rajonuose |
Saulės spindėjimo trukmė |
---|---|---|---|
2016 m. birželis |
15,8...18,1 °C |
25–90 mm |
275–330 val. |
2017 m. birželis |
14,3...15,9 °C |
46–160 mm |
200–280 val. |
2016 m. gegužė |
13,6...15,5 °C |
18–94 mm |
300–340 val. |
2017 m. gegužė |
10,9...13,1 °C |
4–24 mm |
290–360 val. |
2016 m. balandis |
6,1...7,8 °C |
35–75 mm |
125–235 val. |
2017 m. balandis |
4,4...6,2 °C |
30–90 mm |
140–210 val. |
Saugaus eismo skaičiai skamba gražiai, tačiau realios skaudžių eismo įvykių, kuriuose dalyvauja motociklininkai, sumažėjimo priežastys slypi toliau negu tik baudų griežtinime. Lyjant lietui ar esant žemai oro temperatūrai motociklus gatvėse retai pamatysi, o miškuose bet kokiu oru zujantys „enduristai“ į eismo suvestines ir taip nepatenka – jų avarijos retai nutinka viešo naudojimo keliuose.