Ar verta skubėti pasikeisti vasarines padangas į žiemines?

Kai kurie vairuotojai neskuba automobilių padangų pakeisti į žiemines, esą ir neslidu, ir žieminės padangos, esant šiltiems orams, labiau dyla. Tačiau Susisiekimo ministerijos atstovas Vidmantas Pumputis sako, kad padangos labiau dyla, kai kelio dangos temperatūra aukštesnė nei 15 °C.
Keičiamos automobilio padangos
Keičiamos automobilio padangos / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

„Kai temperatūra žemesnė, nėra jokios skirtumo, ar -10 °C, ar 10 °C. [...] O daugiametė praktika rodo, kad būtent lapkričio pradžioje prasideda šalnos, orai tampa permainingi“, – pabrėžia jis.

– Pone Pumputi, ar skubėti keisti padangas? Kas apie tai sakoma kelių eismo taisyklėse (KET)?

– KET sakoma, kad nuo lapkričio 10 d. draudžiama su vasarinėmis padangomis eksploatuoti automobilius, kurių masė ne didesnė kaip 3,5 t. Paprastai kalbant, lengvieji automobiliai, važinėjantys su vasarinėmis padangomis, turi būti „perauti“ iki lapkričio 10 d. Jei padangos universalios, mieste galima važinėti visą žiemą. Tačiau užmiesčio keliuose tikrai rekomenduotume pasikeisti į žiemines. Važinėti universaliomis padangomis KET leidžia ir žiemą, bet reikia įvertinti tai, kad dauguma vairuotojų eksploatuoja transporto priemones su žieminėmis (dalis – ir su dygliuotomis) padangomis. O esant slidžiai kelio dangai tokie vairuotojai, pradėję stabdyti, dažniausiai sustoja daug greičiau.

Praktika rodo, kad būtent lapkričio pradžioje prasideda šalnos

– Kai kas sako, kad skubėti neverta, nes dabar žieminės padangos labiau dyla.

– Tyrimai parodė, kad tai daugiau mitas. Įrodyta, kad, kai kelio dangos temperatūra aukštesnė nei 15 °C, dilimas šiek tiek suintensyvėja. Kai temperatūra žemesnė, nėra jokios skirtumo, ar -10 °C, ar 10 °C. Nepatarčiau laukti paskutinės minutės, nes tada prie padangų keitimo punktų dažniausiai būna didelės eilės. Peraukite automobilius maždaug iki lapkričio 6–7 d. Ši data numatyta neatsitiktinai, nes daugiametė praktika rodo, kad būtent lapkričio pradžioje prasideda šalnos, orai tampa permainingi.

– Klausytojai teiraujasi, ar padangos su dygliais negadina kelio dangos? Ar nevertėtų jų uždrausti?

– Toks draudimas kažkada buvo numatytas, bet, įvertinus Lietuvos kelių priežiūros lygį, atšauktas. Galiu patikinti, kad tikrai kelių negadina taip, kaip žmonės įsivaizduoja. Šioks toks poveikis yra, bet ne toks, kad sukeltų labai dideles pasekmes.

Žieminės dygliuotos padangos tikrai rekomenduojamos naudoti atokiose vietose gyvenantiems žmonėms. Pvz., kaimo vietovėse tai nepakeičiamos padangos, su jomis daug lengviau išvažiuoti, ypač kai kelio danga slidi. Jas tikrai pravartu naudoti, kai važinėjama užmiesčio keliais.

– Kiekvienais metais prieš žiemą vairuotojams tenka sukti galvą, ar tebetinka jų pernykštės žieminės padangos.

– Pirmiausia siūlyčiau atkreipti dėmesį į protektoriaus gylį. Jei protektoriaus gylis priartėjęs prie 3 mm (likę apie 4 mm), tikrai vertėtų pagalvoti, ar toliau tęsti keliones su tomis padangomis.

Pagal KET reikalavimus nustatytas minimalus žieminių padangų protektoriaus gylis – 3 mm.

Pagal KET reikalavimus nustatytas minimalus žieminių padangų protektoriaus gylis – 3 mm. Vairuotojai turėtų atkreipti į tai dėmesį ir nevažinėti nudilusiomis padangomis ir dėl to, kad draudimas neišmokės, ir todėl, kad žiemą su tokiomis padangomis važinėti nesaugu.

Taip pat labai patarčiau atkreipti dėmesį į padangų pagaminimo datą. Jei joms daugiau nei aštuoneri metai, pravartu jas pasikeisti į naujesnes.

– Ar yra statistika, kiek dėl padangų kokybės įvyksta avarijų?

– Tokių duomenų nėra. Bet galiu patikinti, kad tikrai ne vienas ir ne du mirtini įvykiai įvyko, kai automobilis buvo su netinkamomis padangomis. Pvz., itin skaudus įvykis buvo pernai kelyje „Via Baltica“ – žuvo keturi žmonės. Vieno automobilio padangų protektoriaus gylis buvo mažiau kaip 2 mm. Manome, kad dėl to jį sumėtė ir jis trenkėsi į kitą automobilį.

– Ar verta pirkti restauruotas padangas?

– Restauruotas padangas dažnai sunku subalansuoti. Jų stabdymo kelias gerokai skiriasi nuo naujų padangų. Taip pat įrodyta, kad kai kuriais atvejais jos greičiau ir dyla, nes guma nėra tokia patvari, kaip naujų padangų. Įvertinus visas aplinkybes, patarčiau pagalvoti, ar verta pirkti restauruotas žiemines padangas, ar įsigyti, kad ir šiek tiek brangiau, tikrai geresnes ir patvaresnes.

– Daug kas taupydamas padangas keičia pats. Ką jūs siūlytumėte?

– Buvo ne vienas įvykis (ir draudimo kompanijos minėjo), kad, kai vairuotojas pats keičia padangas, tai varžtą pamiršta prisukti, tai automobilis nukrinta nuo kėliklio. Dažnai vairuotojai padangų nepasikeičia taip kokybiškai, kaip tai padaro profesionalūs servisai. Be abejo, rekomendacija būtų keisti servisuose. O, jei vairuotojas keičiasi pats, jis turi tai padaryti atidžiai ir nepalikti neprisuktų varžtų ar nepripūstų padangų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų