Dieną šioje sankryžoje situacija dar pusė bėdos. Norintys iš S.Batoro gatvės pasukti į kairę (Rudens g.) turi luktelti. Nes iš priekio (nuo N.Vilnios) besileidžiančių automobilių srautas – intensyvus. Tiesa, šioje vietoje apribotas maksimalus greitis (iki 50 km/val.), stovi greičio matuoklis. Bet tai situacijos smarkiai nekeičia, sukančių į kairę problemos neišsprendžia.
„Privažiuoji šviesoforą ir, jei nori pasukti į kairę, turi paspausti mygtuką pėstiesiems. Antraip arba lauksi pusę gyvenimo, arba mokinukų, einančių į mokyklą per šią perėją“, – pastebi I.Makaraitytė.
Sudėtingiausia situacija – rytinio piko metu, apie 7.45 val. Šioje vietoje įsikūręs vaikų darželis ir tarptautinė mokykla, tad perėja tikrai reikalinga. Būtent keliaujantys per perėją padeda sukantiems į kairę. Nes, paspaudus pėsčiųjų šviesoforo mygtuką, po keleto sekundžių atvažiuojantiems nuo N.Vilnios užsidega raudonas šviesoforo signalas. Tuo pasinaudoja sukantys į kairę (važiuojantys nuo Olandų g., Drujos g.).
Tačiau kai kurie vairuotojai nusprendė patys išspręsti problemas, kurių nemato Vilniaus savivaldybė. Rytinės spūsties metu jau tapo tradicija, kad arčiausiai pėsčiųjų šviesoforo sustojęs vairuotojas išlipa ir paspaudžia perėjos šviesoforo mygtuką. Tuomet turi maždaug 5 sekundes ramiai grįžti į automobilį ir pasiruošti judėti į priekį, sukti į kairę (žiūr. filmuotą medžiagą).
O, jeigu stovintis ties perėja vairuotojas dar nežino šio triuko, kartais iki „stebuklingo mygtuko“ atbėga ir eilės gale stovinčio automobilio vairuotojas, taip pagreitindamas procesą.
„Kol stovėjau eilės uodegoj, keturi vairuotojai atliko šį veiksmą – išlipo iš automobilių ir spaudė mygtuką. Tik jų dėka eilė judėjo ir galima buvo pasukti. Du rytus šią savaitę pro čia teko važiuoti, nes kitu keliu gaunasi didelis ratas. Šitaip reguliuojama sankryža atsirado dėl čia išdygusios privačios mokyklos – kaip ir viskas OK, nes vaikams reikia saugiai ir civilizuotai pereiti gatvę.
Bet padarius A, iš B gavos cirkas“, – apibendrina I.Makaraitytė.
Eismo ekspertas Saulius Šuminas: situacija labai komiška
Buvęs įmonės „Regitra“ direktoriaus pavaduotojas, eismo ekspertas Saulius Šuminas sutinka, kad situacija yra labai komiška ir taip neturėtų būti:
„Tam ir dirba eismo organizavimo specialistai, kurie turėtų įvertinti šią situaciją. Jie turėtų rasti kitus sprendimus. Tarkime, galima šviesoforą sureguliuoti taip, kad važiuojantiems tiesiai (nuo N.Vilnios, – red. past.) periodiškai užsidegtų raudonas signalas. Tuomet tam tikrais intervalais į kairę galėtų sukti tie žmonės, kurie ketina tai padaryti. Akivaizdu, kad miestas tampa vis išmanesnis, naudojamos įvairios kameros. Tai ir eismas turėtų būti reguliuojamas išmaniai, stebint situaciją per kameras realiu metu.“
Savivaldybė: šviesoforas pastatytas ne sankryžai reguliuoti
Vilniaus savivaldybę apie šią situaciją informavome trečiadienio rytą. Tokį komentarą atsiuntė atstovas ryšiams su visuomene Gabrielius Grubinskas:
„S. Batoro–Rudens–Srovės gatvių sankryža nėra reguliuojama šviesoforais – šviesoforais reguliuojama tik pėsčiųjų perėja. Ji buvo pertvarkyta į šviesoforinę dėl augančio pėsčiųjų srauto, kurį generuoja šalia esančios švietimo įstaigos ir viešojo transporto stotelės. Darbus atliko greta teritorijas vystantys statytojai, kurie dar nėra perdavę šviesoforo eksploatacijos savivaldybei – šviesoforas yra patikrintas eismo specialistų ir veikia užtikrindamas pėsčiųjų saugumą, tačiau pakeitimų savivaldybė kol kas daryti negali.
Atkreipiame dėmesį, kad žalias šviesoforo signalas, kurį iškviečia mygtuką paspaudę vairuotojai, yra skirtas tik pėstiesiems ir nesuteikia teisės automobiliams kirsti STOP juostą ir įvažiuoti į sankryžą. Pagal Kelių eismo taisykles, vairuotojams draudžiama sustoti pėsčiųjų perėjose, todėl vairuotojai turėtų sustoti prie STOP linijos, o pradėję manevrą ir laukdami progos pasukti į kairę – už pėsčiųjų perėjos.
Savivaldybei esama situacija yra žinoma ir po šviesoforų eksploatacijos perdavimo numatoma imtis papildomų priemonių, geriau sureguliuojant eismo srautus ir saugumą. Pavyzdžiui, planuojama vertinti galimybės reguliuoti transporto priemonių greitį prieš sankryžą, šviesoforo pagalba priverstinai stabdant leistiną greitį viršijančias transporto priemones ir taip sudarant geresnes sąlygas kairįjį posūkį atliekantiems vairuotojams“.