Žmonės vis rečiau susitelkia į vairavimą. Vos tik pasitaiko menkiausia galimybė nuo kelio nusukti akis, jie tai būtinai ir padaro. Dėl to automobiliai, užsidegus žaliam šviesoforo signalui, pajuda per lėtai. Kita vertus, artėdami prie raudono šviesoforo signalo mes nežinome, kiek laiko jis dar degs, todėl dažnai pristabdome visai be reikalo. „Audi“ mano, kad visas šias problemas galima išspręsti.
Kol vairuotojas įnirtingai ieškos naujos radijo stoties, automobilis pats žinos, kada jam reikia užvesti variklį. Tai „Stop/Start“ technologija atliks pora akimirkų prieš užsidegant žaliam signalui. Taigi pajudėti vairuotojai galės iš karto. O artėjant prie šviesoforu reguliuojamos sankryžos tereikės pažvelgti žemyn – prietaisų skydelyje bus matyti laikas, po kurio pasikeis signalas. Tada vairuotojas galės priimti sprendimą, ar jam reikia šiek tiek prilėtinti, kad nereikėtų sustoti, ar pagreitinti, kad suspėtų įveikti sankryžą, kol dega žalia. „Audi“ kol kas šio sprendimo neketina priimti už vairuotojus – automobiliai nebus stabdomi, net jei įvažiuos į sankryžą degant raudonam signalui. Bet kaip veiks ši sistema, vadinama „Project Traffic Light Online“?
Pagrindiniai šios technologijos tikslai yra sumažinti protines apkrovas vairuotojui, kovoti su spūstimis ir, aišku, pasiruošti autonominių automobilių atėjimui į rinką. Šiuo metu „Audi“ jau ilgiau nei metus bandymus atlikinėja Las Vegase, tačiau nemažai žmonių vis dar gerai nesupranta, kaip veiki ši sistema. Jei trumpai, tai Las Vegaso miestas suteikė „Audi“ prieigą prie eismo kontrolės centro. Automobilis žino savo poziciją mieste ir judėjimo kryptį. Jis taip pat žino, kada šviesoforo signalas keisis, nes šią informaciją interneto ryšiu gauna tiesiai iš kontrolės centro. Tuomet telieka šiuos duomenis sudėti drauge ir vairuotojui pateikti informaciją.
Ta informacija yra ne tik laikas, kuomet šviesoforo signalas keisis, bet ir greitis, kuriuo važiuojant nereikės sustoti prie raudono signalo. Mažesnis sustojimų/pajudėjimų skaičius leis sumažinti degalų sąnaudas ir pagerins miestų eismo situaciją. Tiesą sakant, eismo tėkmė turėtų pagerėti net jei tik „Audi“ automobiliai susikalbės su šviesoforais.
„Audi“ savo technologijų kitiems gamintojams taip lengvai neatiduos. Jie tikriausiai laikui bėgant išvystys savo analogiškas sistemas. Visgi eismo sąlygos pastebimai pagerės net jei tik 5-10 proc. automobilių žinos, kada keisis šviesoforo signalas. Nors vairuotojui tai bus labai patogu, ypač kai variklis pats užsives prieš pat užsidegant žaliam signalui, iš tikrųjų ši technologija ruošiama tiems laikams, kai automobiliai važinės be žmonių pagalbos. Galima įsivaizduoti, kad ryšys kada nors ateityje bus abipusis – autonominiai specialiųjų tarnybų automobiliai galės keisti šviesoforo signalus taip, kad žmonėms į pagalbą nuvyktų kiek įmanoma saugiau.