Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Automobilio paruošimas žiemai: ką daryti pačiam, o ką palikti servisui?

Žiemos sezonui automobilį parengti nėra sunku – nuvažiuoji į servisą, pasakai „Padarykit, kad būtų paruoštas žiemai“, ir po kelių valandų išvažiuoji. Tačiau dalį dalykų galima padaryti pačiam vairuotojui, ir tai nėra itin sudėtinga.

Patys paprasčiausi darbai – automobilio langų plovimo skysčio pakeitimas ir kitų skysčio lygio patikrinimas. Norint tai atlikti, užtenka atverti mašinos variklio dangtį ir pažiūrėti į kelias vietas.

Žieminiu langų plovimo skysčiu reikėtų pasirūpinti ne tada, kai oro temperatūra jau neigiama, o anksčiau. Jeigu nutiko taip, kad langų skystis bake vis tik užšalo, reikėtų nuvažiuoti į prekybos centrą, kuris turi požeminę stovėjimo aikštelę ir ten per kelias valandas automobilis sušils. 

Kuo dažniau pasitikrinsit (padangų slėgį), tuo tolygiau padanga dėvėsis ir tolygiau tarnaus

Kitų skysčių lygį patikrinti nesunku, tačiau verta atminti, kad jų lygį reikia vertinti automobilio varikliui esant šaltam – pavyzdžiui, ankstų rytą, prieš važiuojant į darbą. Aušinimo skysčio išsiplėtimo bakelyje „antifrizo“ lygis turėtų būti tarp MIN ir MAX normų – jeigu jo bus per mažai, bus neužtikrinamas geras variklio aušinimas, o jeigu bus per daug, skysčio perteklius jam užkaitus gali būti išpūstas ant variklio.

Tepalo lygį patikrinti reikėtų ištraukus jo lygio matuoklį. Tai dažniausiai geltonos spalvos rankenėlę turintis ilgas metalinis ar plastmasinis daiktas, kurio apačioje būna nubrėžtos dvi linijos su prierašais MIN ir MAX. Tepalo lygis turėtų būti tarp šių normų.

„Nissan Pulsar“
„Nissan Pulsar“

Kitas svarbus dalykas žiemos sezono pradžioje – padangų slėgis. Vos jas permontavus, reikėtų dažniau patikrinti jų slėgį – vizualiai prieš kiekvieną ilgesnę kelionę, o su slėgio matuokliu – bent kartą į savaitę.

„Kuo dažniau pasitikrinsit (padangų slėgį), tuo tolygiau padanga dėvėsis ir tolygiau tarnaus“, – rodydamas į servise sukrautas padangas, kurių viena pusė nudėvėta iki lygumo, o kitoje likę 2-3 milimetrai protektoriaus, sako „Fakto auto“ serviso vyriausiasis priėmėjas Dainius Jarušaitis.

Jis teigė, kad kai kuriuos važiuoklės gedimus galima nuspėti ir pačiam. Jeigu atsirado naujų garsų važiuojant automobiliu, ar tai būtų traškesys, ar bildesys, pasak D.Jarušaičio, reikėtų nedelsiant kreiptis į servisą.

„Jeigu atsiranda iš važiuoklės bet koks garsas, traškesys ar bildesys, reikėtų nedelsiant kreiptis į servisą, kad kelyje nenutiktų nelaimingas atsitikimas“, – sako specialistas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais