„Continental TechnikForum“ renginyje, skirtame žieminių padangų bandymams, įmonės produktų krepšelio vadovas prof. dr. Burkhardas Wiesas atskleidė kelis jų atliktus tyrimus, kurių skaičiais vėliau pavyko įsitikinti ir žurnalistams, atliekant įvairius bandymus.
Vienas aktualiausių – padangų protektoriaus gylio įtaka sukibimui. Lietuvoje įstatymai leidžia žiemines padangas naudoti iki kol jų protektoriaus gylis lieka 3 mm, tačiau padangų gamintojai siūlo jas keisti, kai lieka 4 mm (naujų padangų protektoriaus gylis – 8-10 mm).
Išmesti žiemines padangas jų protektoriui nudilus iki 4 milimetrų nebūtina – jas galima naudoti ir vasarą, tačiau tai nėra rekomenduojama. Žieminės padangos šiltu oru dirba prasčiau nei vasarinės, jomis apautas automobilis naudoja daugiau degalų ir sukelia daugiau triukšmo.
B.Wiesas parodė kelis atliktus tyrimus apie žieminių padangų charakteristikų pokyčius mažėjant protektoriaus gyliui. Stabdymo ant sniego dangos bandyme žieminė padanga, nudilusi iki 6 mm, demonstravo labai panašias charakteristikas kaip ir nauja – jos efektyvumas mažesnis tik 5 proc. Iki 4 mm nudilusi padanga stabdymo testą atliko 87 proc. efektyvumu, lyginant su nauja (100 proc.), tačiau toliau dylant protektoriui, jos efektyvumas mažėja dar stipriau. 3 mm padanga yra apie 80 proc. efektyvi, lyginant su nauja.
Stabdymo testuose ant šlapio asfalto padangų charakteristikos skyrėsi mažiau. Iki 6 mm nudilusi padanga demonstravo praktiškai tokį patį sukibimą kaip ir nauja, o net ir nudilusios iki 3 mm efektyvumas siekė daugiau nei 90 proc. Tačiau rizika čia kita – sulig kiekvienu protektoriaus gylio mažėjimo milimetru padangos akvaplanavimo tikimybė gerokai išauga.
Stabdymo testų rezultatuose stipriai naudotos padangos pasirodė palyginti neblogai, tačiau jų juodoji valanda išaušo bandant sukibimo savybes posūkiuose. Čia jų efektyvumo kritimas, lyginant su stabdymo testu, yra bene dvigubai didesnis.
Visi bandymai buvo atliekami septintos kartos „Volkswagen Golf“ automobiliais, o bandytų padangų dydis – 205/55 R16.