Nuo 1984-ųjų iki šiandienos
Pirmoji ABS stabdžių sistema, sauganti ratus nuo užsiblokavimo, Vokietijos Frankfurto mieste esančioje gamykloje buvo pradėta gaminti 1984 metais. Ji tapo bazinės „Lincoln Continental“ ir „Ford Scorpio“ automobilių įrangos dalis. Tuo metu sistemos komponentai svėrė net 11,5 kilogramų.
Tačiau jau po 11 metų šios įrangos svoris sumažėjo iki 2,7 kilogramų. O 2000 metais buvo pristatyta lengviausia pasaulyje, vos 2 kilogramus sverianti ABS sistema. Papildomai 300 gramų svėrė ESC stabilumo kontrolės modulis – jis taip pat buvo lengviausias pasaulyje.
Šiandien šie komponentai yra ne tik itin lengvi, bet ir kuriami moduliniu būdu. Tai leidžia gamintojams tą pačią sistemą pritaikyti tiek motociklams, tiek mažiems automobiliams, tiek ir itin sudėtingų technologijų reikalaujantiems sunkvežimiams. Iš viso per 30 metų buvo pagaminta net 250 milijonų šių elektroninių stabdžių sistemų, kurios surenkamos ne tik Frankfurte, bet ir Japonijoje, Belgijoje, JAV, Kinijoje ir Brazilijoje esančiose gamyklose.
ABS ir ESC padeda išvengti avarijų
Jei visuose motocikluose būtų sumontuota ABS, būtų išvengta dešimtadalio sužeidimais ar mirtimi pasibaigusių eismo įvykių
Papildomai prie ABS, elektroninė stabilumo sistema ESC apsaugo automobilį nuo slydimo pačioje jo užuomazgoje ir leidžia išlaikyti mašiną kelyje. Taip sumažinamas šoninio smūgio į pakelėje esančias kliūtis pavojus. Pasak draudimo statistikos duomenų, tokie atvejai sudaro beveik penktadalį tragiškai pasibaigusių eismo įvykių.
Draudimo įmonės „Allianz“ atlikto tyrimo išvadoje skelbiama, kad būtų išvengta ketvirtadalio sužeidimais ir net 40 procentų mirtimi pasibaigusių eismo įvykių, jei į juos patekusiuose automobiliuose būtų buvusi sumontuota ESC sistema. Šios elektroninės stabdžių saugos sistemos taip pat labai praverstų apsaugoti motociklus nuo avarijų. Jei visuose motocikluose būtų sumontuota ABS, būtų išvengta dešimtadalio sužeidimais ar mirtimi pasibaigusių eismo įvykių.
ESC privaloma Europoje, JAV ir Azijoje
Įstatymų leidėjai Europoje, JAV ir dalyje Azijos šalių pripažino ESC sistemos veiksmingumą ir priėmė atitinkamus įstatymus. Nuo 2014 metų lapkričio mėnesio visi Europoje pirmą kartą registruojami nauji automobiliai privalės turėti bazinę ESC įrangą. Nuo 2012 metų JAV ir Pietų Korėjoje registruojami iki 4500 kilogramų svorio automobiliai taip pat privalo turėti šią sistemą.
70 procentų Vokietijoje važinėjančių automobilių ir 87 procentai pernai šioje šalyje registruotų automobilių turėjo ESC sistemą
Be to, šiuo metu 70 procentų Vokietijoje važinėjančių automobilių ir 87 procentai pernai šioje šalyje registruotų automobilių turėjo ESC sistemą. O nuo 2017 metų visi Europos Sąjungoje registruojami virš 125 cm³ darbinio variklio tūrio motociklai privalės turėti bazinę ABS įrangą.
Vairuotojų pagalbinių sistemų pagrindas
Elektroninės stabdžių sistemos ne tik užtikrina aktyvų automobilių ir motociklų saugumą, bet ir yra vairuotojo pagalbinių sistemų pagrindas. Pavyzdžiui, pagalbinė avarinio stabdymo sistema, užtikrinanti didesnę stabdymo jėgą kritinėje situacijoje, taip pat aktyvi greičio palaikymo sistema, automatiškai be vairuotojo stabdanti automobilį, naudoja elektroninės stabdžių sistemos siunčiamus duomenis.