Blogiausio Lietuvos kelio rekonstrukcija: kada prasidės ir kiek užtruks 30 km remontas

Trečiadienį Susisiekimo ministerijoje buvo pasirašyta „amžiaus statybomis“ praminto kelio Vilnius-Utena rekonstravimo sutartis. Spaudos konferencijos metu pranešta, jog jau kovo mėnesį bus pradėti kelio atkarpos nuo Molėtų iki Utenos kapitalinio remonto darbai. Beveik 30 km ruožą planuojama sutvarkyti dar iki šių metų pabaigos.
Prakirstos padangos kelyje Vilnius-Utena
Prakirstos padangos kelyje Vilnius-Utena / Skaitytojo Mykolo nuotr.

„Nuo dešimtmečius girdėtų kalbų ir dalytų pažadų pereiname prie realių darbų: Lietuvos „blogiausio“ kelio vardą visuomenėje turinčiame Utenos plente prasideda ilgai laukti rekonstrukcijos darbai. Visuomet pabrėžiau, kad šio visam Šiaurės Lietuvos regionui svarbaus plento rekonstrukcija yra vienas svarbiausių mūsų prioritetų, todėl dėjome visas pastangas, kad darbai – nepaisant daugybės kliūčių – pagaliau išjudėtų iš mirties taško. Sieksime, kad visi darbai kelyje Vilnius–Utena būtų baigti iki 2025 m. pabaigos, kaip šiuo metu ir yra suplanuota, – sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.

Magistralinio kelio Vilnius–Utena atnaujinimas yra vienas iš šios Vyriausybės kelių infrastruktūros prioritetų. Lietuvos automobilių kelių direkcija nuosekliai siekė šio projekto įgyvendinimo – buvo parengti atkarpos nuo Molėtų iki Utenos techniniai darbo projektai, paskelbti viešojo pirkimo konkursai rangos darbams atlikti, o Vyriausybei šių metų biudžete skyrus tam finansavimą, kovo pradžioje bus pradėti ir fiziniai darbai.

„Dar praėjusiais metais Kelių direkcija pradėjo savo vidinę transformaciją, kurios rezultatai, džiaugiuosi, jau yra matomi ir mūsų darbuose. Nebedaliname pažadų, kurių, žinome, jog negalėsime ištesėti. Atsakingai planuojame, spartiname vykdomus procesus ir nenukeliame problemų sprendimo vėlesniam laikui.

Nehiperbolizuodamas pasakysiu, kad apie „betonkę“ žino visa Lietuva, o šio kelio remonto darbų laukia visi, ypač tie, kam tenka juo keliauti. Šis kelias yra svarbi jungtis tarp Vilniaus, Utenos ir kitų Šiaurės-Rytų regiono vietovių, todėl būtina pagaliau padaryti tai, kas nebuvo padaryta kelis dešimtmečius. Esame pažadėję sutvarkyti šį kelią, jei bus skirtas finansavimas. Finansavimas skirtas – dabar mūsų eilė vykdyti pažadus – kapitaliai suremontuoti šią kelio atkarpą ir užtikrinti saugų ir patogų susisiekimą šioje Lietuvos dalyje gyvenantiems ar ja važiuojantiems žmonėms,“ – sako Kelių direkcijos generalinis direktorius Marius Švaikauskas.

Suremontavus kelią nuo Molėtų iki Utenos, jame bus kapitaliai sutvarkytos dvi eismo juostos, įrengtos autobusų sustojimo aikšteles su paviljonais, saugiam patekimui iki jų numatyti pėsčiųjų takai bei modernus apšvietimas. Siekiant mažinti eismo įvykių, susijusių su žvėrių migracija, skaičių, suplanuota įrengti tinklo tvoras bei horizontalius barjerus. Atsižvelgus į kelyje fiksuojamus transporto priemonių srautus, atlikus transporto srautų modeliavimą, kapitaliai remontuojamame ruože ties sankryžomis numatyta įrengti papildomas kairiojo posūkio juostas.

30 km atkarpos nuo Molėtų iki Utenos kapitalinio remonto darbams sudarytos dvi sutartys, kurių bendra vertė apie 61 mln. Eur su PVM. Darbų atlikimo sutartys pasirašytos su viešąjį konkursą laimėjusia AB ,,HISK‘‘.

Primename, kad 2023 m. spalio mėn. buvo pradėti darbai pirmame atnaujinamame šio magistralinio kelio ruože ties Utenos miestu. Čia darbus planuojama baigti šių metų III ketv.

Šiuo metu taip pat rengiami likusios beveik 43 km kelio Vilnius–Utena atkarpos nuo Riešės iki Molėtų rekonstravimo techniniai darbo projektai. Juos planuojama baigti iki šių metų II ketv. Pabaigus projektavimą, bus skelbiami viešojo pirkimo konkursai rekonstrukcijos darbams atlikti. Sėkmingai įvykdžius šias procedūras, darbai nuo Riešės iki Molėtų galėtų būti pradėti dar šiais metais.

Magistralinis kelias Vilnius–Utena – vienintelis kelias Lietuvoje su betono danga, statytas 1978-1985 m. Paskutiniai rangos darbai šiame kelyje vyko 2019–2021 m., kurių metu buvo rekonstruotas kelio ruožas nuo 16 iki 21,5 km, jis buvo paplatintas nuo 2 iki 4 eismo juostų. Dar anksčiau, 2008-2009 m. vyko kelio ruožo ties Vilniaus miesto riba rekonstrukcija (nuo 10 iki 16 km) ir taip pat buvo praplatinta kelio dalis iki 4 eismo juostų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų