„Bolt“ paspirtukų nuomos paslauga mažeikiškiams pradėta teikti dar 2021 m. – bendrovė tuo pačiu metu pristatė paslaugą ir Marijampolėje. Šie miestai yra panašaus dydžio – Mažeikiuose gyvena apie 32 tūkst., Marijampolėje – 34 tūkst. gyventojų.
Vis dėlto, nors į Suvalkijos sostinę paspirtukai pavasarį vėl sugrįžo, naftininkų mieste elektrinės spalvos paspirtukai nebešmirinėja.
2021 m. į Mažeikių gatves buvo išleista maždaug 100 paspirtukų.
Utenoje „Bolt“ paspirtukai neišbuvo nei metų – pristatyti 2023 m. gegužę, jie dingo jau šio pavasario pradžioje. Beveik tokiu pat metu ši transporto priemonė atsirado ir tokiu pat metu išnyko Ukmergėje.
Kaip 15min komentavo „Bolt“ dalijimosi paslaugų operacijų vadovas Benas Jurlovas, „Bolt“ elektrinių paspirtukų dalijimosi paslaugų teikimo Utenos ir Ukmergės miestuose nutraukimą lėmė nepakankama paklausa ir paslaugos tiekimas tapo nepagrįstas finansiškai.
„Įvertinus visas aplinkybes šiais metais buvo priimtas sprendimas netęsti elektrinių paspirtukų dalijimosi paslaugos teikimo šiuose miestuose. Taip pat šis sprendimas leido geriau užtikrinti paspirtukų pasiūlą kituose miestuose, kur teikiamos „Bolt“ dalijimosi paslaugos.
Visada aktyviai bendraujame su miestų, kuriuose veikia „Bolt“ dalijimosi paslaugos, savivaldybėmis ir neatmetame galimybės sugrįžti į šiuos miestus ar plėstis į naujus“, – nurodė jis. Pasitraukusi iš trijų miestų, bendrovė šį pavasarį išsiplėtė į Kretingą.
Tuo tarpu Mažeikiuose susiklostė kitokia situacija.
„Elektrinių paspirtukų dalijimosi paslaugą Mažeikiuose teikėme trejus metus. Matėme, kad mažeikiškių ji buvo tikrai mėgiama. Deja, dėl vietos sprendimų priėmėjų įvesto griežto reguliavimo elektrinių paspirtukų dalijimosi paslaugai ji tapo nebe tokia patraukli naudotojams, todėl teko priimti sprendimą veiklos šiame mieste nebetęsti. Tikimės, kad pasikeitus aplinkybėms ateityje „Bolt“ paspirtukai galėtų grįžti į Mažeikius“, – nurodė B.Jurlovas.
Mažeikių seniūnas: laukiame grįžtant, bet tvarka turi būti
Visgi Mažeikių seniūnas Šarūnas Armonas, kalbėdamas su 15min, neigė, kad nustatyta tvarka yra per griežta.
Jis sakė, kad su „Bolt“ nuolat ėjo į kompromisus ir netgi dabar yra pasirengę bendradarbiauti.
Didžiausia ir vienintelė šios paslaugos problema, nurodė pašnekovas, yra paspirtukų palikinėjimas – tiek Mažeikiuose, tiek kitose Lietuvos vietose vartotojai gali paspirtukus įvairiose vietose - ten, kur baigia kelionę.
Nors tai kartais būna patogu kitiems „Bolt“ paspirtukų naudotojams, kadangi taip paspirtuką galima rasti įvairiose miesto vietose, tačiau tokia tvarka lemdavo, kad paspirtukai neatsakingų vartotojų kartais būna „išmėtomi“ kur pakliuvo. Naudotojai ne visada laikydavosi kompanijos rekomendacijų ir statydami paspirtukus užimdavo šaligatvius ir kitas viešas vietas.
„Bolt“ programėlėje nurodomos vietos, kuriose vartotojai gali palikti ir pasiimti paspirtukus. Tokios aikšteles įrengti nėra sudėtinga – tai dažniausiai tiesiog dažais pažymėtas plotas.
Kaip prisimena Š.Armonas, paspirtukai Mažeikiuose taip pat neretai būdavo paliekami bet kur, piktindami gyventojus ir kurdami netvarką.
Miestas irgi norėjo su tuo tvarkytis ir įvesti parkavimo aikšteles, kur vartotojai paliktų ir pasiimtų paspirtukus. Tačiau su tokių aikštelių tankumo reikalavimais Mažeikiuose nesutiko „Bolt“.
„Nurodėme jiems, kad gali ir toliau veikti, bet paspirtukus reikėtų palikti tik tam skirtose vietose. Automobilio juk nepaliekate bet kur, tas pats ir su paspirtukais. Kai jiems netiko pirmasis aikštelių planas, mes sutikome, kad jos gali būti išdėstytos dar plačiau“, – kalbėjo pašnekovas, tvirtindamas, kad seniūnija buvo ir tebėra linkusi tartis.
Tačiau galiausiai „Bolt“ nutarė trauktis iš Mažeikių.
„Išsiskyrėme gražiuoju“, – 15min nurodė Š.Armonas, kurio seniūnija ir išduoda tokius leidimus.
Jis pridūrė, kad Mažeikiai visuomet yra pasiruošę priimti „Bolt“ paspirtukus atgal, tačiau specialios aikštelės jiems privalės būti.