TPVCAD sudaro bene didžiausią draudimo bendrovės pajamų dalį. Vis tik per bendrovės veikimo istoriją yra užfiksuotas ne vienas eismo įvykis, smarkiai papurtęs draudikų kišenes. Kita vertus, dar skaudesni atvejai minimi, kai dėl vienokių ar kitokių priežasčių kaltininkas pats visą išmokėtą kompensaciją privalėjo grąžinti draudikui.
„Per visą BTA veiklos Lietuvoje istoriją užfiksuotas tikrai ne vienas skaudus įvykis, bendrovei kainavęs milijonus litų. Daugiausia tokių nelaimių buvo užsienyje, ypač daug - Lenkijoje, tačiau keletas užregistruota ir Lietuvoje. Dažniausiai bendrovė turi padengti sužalotų asmenų gydymo ir reabilitacijos išlaidas.
Ypač skaudžiais atvejais, kai žūsta žmogus, kuris buvo dar ir šeimos maitintojas, bendrovė kompensuoja „maitintojo netekimo išlaidas“, t.y. moka periodines išmokas šeimos nariams. Todėl labai svarbu visada elgtis taip, kad nelaimės atveju nesudarytumėte aplinkybių, kuriomis kaltininkui reikėtų TVPCAD žalą kompensuoti draudikui. Viena dažniausių iš jų – pabėgimas iš įvykio vietos“, - teigia BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.
Lietuvos transporto žalos mažesnės nei užsienyje
Lietuvoje nutikusių eismo įvykių žalos - kiek mažesnės. Čia skaudžiausius įvykius sukėlė specializuotos ūkio technikos vairuotojai ar dideliu greičiu skriejantys lengvieji automobiliai. Tarp įvykių su lengvaisiais automobiliais pasitaikė ir tokių, kurie bendrovei kainavo daugiau kaip 1,7 mln. litų.
Dažniausiai tokiose situacijose vairuotojai lekia dideliu greičiu, nesuvaldo transporto priemonės ir išvažiuoja į priešpriešinį eismą, kur susiduria su kita transporto priemone. Aukų tokiuose įvykiuose išvengti praktiškai neįmanoma. Jei eismo įvykio kaltininkas neturi TVPCAD, išmokas moka transporto draudikų biuras.
Tačiau, pasak BTA Ekspertizių skyriaus vadovo, daugiausiai klausimų ir nesusipratimų kyla, kai avarijos kaltininkas neturi privalomojo automobilio draudimo. Tokiu atveju nukentėjusiajam žala atlyginama įprastai, tačiau toliau aiškintis situaciją draudikas perduoda Lietuvos Respublikos transporto priemonių draudikų biurui. Šis iš karto kompensuoja draudikui išmokėtą žalą, kurią vėliau regreso būdu išieško iš kaltininko.
Ekspertas pastebi, kad dažnai žmonės baiminasi tokioje situacijoje likti be nuostolių atlyginimo, todėl skuba nuraminti, kad jei yra aiškus avarijos kaltininkas ar identifikuojama kaltininko transporto priemonė, kompensacija visuomet bus išmokėta.
Sprukti iš įvykio vietos – neapsimoka
Neretai šoko ištikti ar dėl kitų priežasčių kaltininkai vairuotojai pasišalina iš įvykio vietos. Pasitaiko, kad jie sprunka net nepastebėję, kad įvykio vietoje liko jų automobilio valstybinis numeris arba smūgio metu jo įspaudas liko kitoje transporto priemonėje.
Dažnai valstybinį numerį užfiksuoja kameros, o kartais būna ir taip, kad vairuotojas automobilį palieka pačioje nusikaltimo vietoje ir sprunka pėsčiomis.
Taip pat labai svarbu apklausti aplinkinius ir išsiaiškinti, ar nėra eismo įvykio liudininkų. Neretai jų parodymai gali turėti lemiamos įtakos sprendimui. Visais minėtais atvejais draudimo bendrovė išmoka žalą nukentėjusiajam, o vėliau ją išieško iš kaltininko. Jei vairuotojas pasišalina iš įvykio vietos palikdamas automobilį – atsako jo savininkas.
Svarbu atkreipti dėmesį, kam skolinate automobilį, ar tikrai pasitikite šiuo asmeniu, ar nerizikuojate likti atsakingas už galimus nelaimės padarinius.