Kaip tvirtina Gediminas Ivanauskas-Ivanulė, šįkart jis visureigio paieškas pradėjo išgirdęs apie Charkivo gydytojų poreikį turėti šarvuotą transporto priemonę.
Visai netikėtai jis sulaukė pasiūlymo įsigyti kiek neįprastą modelį – „Santana“ visureigį. Nors iš pradžių į šį ispaniškų šaknų turintį visureigį Gediminas Ivanauskas žiūrėjo skeptiškai, tačiau galiausiai nusprendė, kad būtent jis taps baze naujam šarvuočiui.
„Šis automobilis nėra dažnas Lietuvos keliuose, tačiau kadaise nemažai jų buvo įsigijusi Lietuvos policija. Vėliau tie visureigiai buvo pakeisti kitais automobiliais, o atitarnavusieji iškeliavo į antrinę rinką Lietuvoje. Esame dabar „atkapstę“ kelis tokius modelius.
O su šiuo „Santana“ visureigiu istorija paprasta. Su manimi susisiekė vienas medžiotojas ir paklausė, ar domina tokia mašina. Iš pradžių pasakiau, kad nedomina, tačiau pasidomėjęs išsiaiškinau, kad tai geresnė „Land Rover Defender“ versija. Jame yra net to paties „Defender“ tiltai ir daug detalių. Jame sumontuotas „Iveco“ variklis. Žodžiu, variantas pasirodė įdomus ir tinkamas projektui“, – sakė Gediminas Ivanauskas.
Įsigiję ir į savo dirbtuves parsigabenę naująjį pirkinį Gediminas Ivanauskas su kolegomis kibo į darbus. Beje, jų buvo daugiau nei entuziastai tikėjosi. Prieš ruošiant visureigį šarvavimui metalo plokštėmis pirmiausia reikėjo pasirūpinti kėbulo būkle, kuri buvo išties prasta.
Tačiau lietuviai rankų nenuleido – kėbulas buvo virinamas, stiprinamas, šalinami didžiausi rūdžių židiniai. Po šio proceso laukė kitas žingsnis – „Santana“ kėbulas įgavo šarvus, buvo sumontuoti ir kelis kartus storesni stiklai.
„Kėbulo būklė buvo tikrai liūdna. Tačiau dauguma „Santana“ modelių Lietuvoje jau yra tokie. Lygiai taip pat kaip ir „Defender“. Sunku rasti kažką iš jų su geru kėbulu. Dėl šios priežasties bandome dairytis „Santana“ modelių Lenkijoje. Galbūt pavyks dar ateičiai rasti mažiau korozijos paveiktą variantą.
Šiuo metu beveik visi darbai, kuriuos buvome užsibrėžę padaryti, yra baigti. Uždėti šarvai, sumontuota „gervė“, yra 220V elektra. Viduje viską gražiai uždengėme kilimais. Liko kelios smulkmenos, bet jos bus pabaigtos jau pačioje Ukrainoje“, – sakė Gediminas Ivanauskas.
Be kėbulo sustiprinimo taip pat buvo skirta dėmesio ir agregatams. Naujais buvo pakeisti amortizatoriai, sudėti nauji stabdžiai, pakeista sankaba.
Kaip ir dauguma Gedimino Ivanausko su bendraminčiais pagamintų šarvuočių šis taip pat gavo ir vardą. „Santana“ pavadintas Hanibalu. Beje, visureigių šarvavimo procedūra susidomėjo ir Lietuvos kariuomenė. Prieš Hanibalui išvykstant į Ukrainą jį apžiūrės ir mūsų šalies kariai.