Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Damoklo kardas virš Lietuvos vairuotojų – tyliai pakeistos Kelių eismo taisyklės

Spalio 11 dieną įsigaliojo keli nauji Kelių eismo taisyklių (KET) punktai. Greitkeliuose iki 120 km/val. vasarą bei 110 km/val. žiemą padidėjo leistinas greitis, 4+ bei elektromobiliams skirtos eismo juostos įteisintos ne tik Vilniuje, o prieš sukdami į dešinę sankryžoje su žalia lentele, vairuotojai privalo sustoti.
Sankryža
Sankryža

Būtent pastarasis punktas atnešė daugiausia nežinios – Lietuvos gatvėse stebėti vairuotojai dar nežino naujosios taisyklės. Sankryžose, kuriose raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su į dešinę nukreipta žalia rodykle, vairuotojams leidžiama sukti į dešinę ir degant draudžiamam šviesoforo signalui.

Skaitytojo priminimą apie šią naujovę rasite čia.

Nuo praėjusio šeštadienio prieš įvažiuodami į sankryžą degant raudonai šviesai, jie privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop“ arba „Stop“ liniją, o jeigu jų nėra, – prieš pėsčiųjų perėją arba šviesoforą. Pradėti važiuoti galima tik įsitikinus, kad tai daryti yra saugu.

Nesustojęs vairuotojas būtų baudžiamas taip, tarsi važiuotų per draudžiamą šviesoforo signalą – gautų 100–300 litų baudą arba 1–6 mėnesiams atsisveikintų su vairuotojo pažymėjimu.

Vairuotojas įsitikina, pamato, ar viskas gerai – mašinų nėra, niekam netrukdo

Naujovė yra sveikintina

Eismo saugumo specialistai šią naujovę įvertino teigiamai, juolab kad nuo 2020 m. žaliųjų rodyklių bus visiškai atsisakyta.

„Manyčiau, kad tai gerai. Vis dėlto vairuotojas įsitikina, pamato, ar viskas gerai – mašinų nėra, niekam netrukdo“, – komentavo Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos ir eismo priežiūros skyriaus vyriausiasis specialistas Antanas Serapinas.

Anot jo, reidų, tikrinančių, ar vairuotojai laikosi būtent šios taisyklės, dar nebuvo ir vargu ar bus. Daugiau šansų kad miestuose bus vykdomi kompleksiniai reidai, kai tikrinamas ne vienos eismo taisyklės laikymasis tuo pačiu metu.

„BMW vairavimo akademijos“ vadovas Darius Jonušis šį KET pakitimą vertino teigiamai, tačiau įžvelgė ir tamsiąją pusę. „Jeigu žiūrėti saugaus eismo kontekste, tai yra logiška – nieko blogo nematau. Jeigu, neduok Dieve, tai bus pasipelnymo šaltinis, tada bus liūdna“, – teigė jis.

Anot ekstremalaus vairavimo instruktoriaus, sankryžose su žalia rodykle yra daug pavojų, tad stabtelėjimas prieš įvažiuojant į ją yra naudingas. Tuo metu gatvę esant žaliam šviesoforo signalui kerta ne tik automobiliai, bet ir pėstieji.

„Viskas čia gerai. Juk ir žmonės daro klaidų, ir dviratininkai kartais važiuoja per perėjas, nors ir neturėtų ten važiuoti, o turėtų nulipti nuo dviračio. Sustojimas taps papildomu dėmesio fokusavimu į tai, kas vyksta pėsčiųjų perėjoje“, – kalbėjo specialistas.

Lenktynininkas Vaidotas Žala, nugalėjęs paskutiniame Lietuvos automobilių ralio čempionato etape Druskininkuose, šią naujovę taip pat vertino teigiamai.

Jeigu nusuksime tas žalias rodyklėles ir niekas iki 2020-ųjų nepasikeis, tai bus liūdna. Jeigu mes lygiuojamės į Europą, turėtume atlikti daugiau

„Logiška, labai logiška. Tikrai gerai sustoti prieš sankryžą ir įsitikinti, kad viskas gerai. Tiesa, tokia bauda už nesilaikymą gal ir ginčytinas dalykas, bet pati taisyklė – logiška“, – sakė sportininkas.

Rodyklių panaikinimas diskutuotinas

Nuo 2020-ųjų metų Lietuvoje nebeliks nė vienos žalios rodyklės ant šviesoforų. Sekama Vakarų Europos pavyzdžiu – daugumoje žemyno valstybių miestų žalios rodyklės neegzistuoja. Pasak A.Serapino, tai nėra vienareikšmis sprendimas ir jo pliusus bei minusus verta apsvarstyti.

„Sunku pasakyti. Pasauline praktika remiantis, rodyklių yra nedaug, bet manyčiau, čia diskutuotinas klausimas“, – sakė eismo specialistas. 

Tokio sprendimo nauda nebuvo įsitikinęs ir D.Jonušis. 

„Dviprasmiškai. Jeigu yra A, tai turi būti ir B. Jeigu nusuksime tas žalias rodykles ir niekas iki 2020-ųjų nepasikeis, tai bus liūdna. Jeigu mes lygiuojamės į Europą, turėtume atlikti daugiau“, – sakė vairavimo instruktorius.

Nemažai sankryžų Vakarų Europos valstybėse turi jutiklius, kurie skaičiuoja pravažiuojančius automobilius ir pagal tai nustato, kiek laiko švies žalia bei raudona spalvos ir kada tiksliai jas reikia įjungti.

D.Jonušis pažymėjo, kad šviesoforų su jutikliais įdiegimas tiek didmiesčiuose, tiek vieną ar dvi šviesoforais reguliuojamas sankryžas turinčiuose miesteliuose būtų naudingas: „Vakarų Europoje dažnai iš toli matai degančią raudoną šviesą, privažiuoji, net pristabdyti nereikia, ir užsidega žalia.“

„Jeigu taip bus padaryta ir Lietuvoje, tai galbūt tos rodyklės ir nereikalingos. Jeigu taip neįvyks, bus liūdniau – turėsim daugiau eismo spūsčių“, – kalbėjo specialistas.

VIDEO: Šviesoforas su žalia rodykle

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos