Dar viena mįslė: kodėl neišsiskleidė sudaužyto „Volvo XC60“ pagalvės?

Dar nespėjus rasti atsakymų į klausimą, kodėl avarijos metu Anykščių rajone neišsiskleidė „Toyota CH-R“ pagalvės, į viešumą išlindo dar viena panaši istorija. Į avariją netoli „Megos“ prekybos centro patekus saugumu garsėjančiam automobiliui „Volvo“, jis buvo sumaitotas - patyrė stiprų smūgį į galą ir silpnesnį į priekį. Tačiau pagalvės nesuveikė. Laimei, šį kartą visi keleiviai liko gyvi. Štai kaip nelinksmus įvykius prisimena kaunietis Dovydas Lygutas, kurio mama pateko į šią avariją.
Balandžio 8 d. avarija prie Kauno: pienovežis atsitrenkė į „Volvo XC 60“
Balandžio 8 d. avarija prie Kauno: pienovežis atsitrenkė į „Volvo XC 60“ / D.Lyguto nuotr.

„Mane sujaudino šių dienų skandalas, kai naujame automobilyje Toyota CH-R avarijos metu neiššoko nei viena saugos oro pagalvė ir ši tragedija pasibaigė jauno žmogaus gyvybe. Viskas yra taip artima, viskas taip išgyventa visai neseniai, nes kaip ir gedintis tėvas prarado savo dukrą, aš vos nepraradau savo mamos“, – savo „Facebook“ paskyroje rašė Dovydas Lygutas.

Jo mama naują automobilį „Volvo XC 60“ pernai rugpjūtį įsigijo Kauno „Volvo“ centre, ,„Sostenoje“. Pasak vyriškio, mokėjo kiek daugiau nei 48 tūkst. Eur. Spėjo per pusę metų nuvažiuoti apie 22 tūkst. km ir pateko į avariją.

„Avariją balandžio 8 d. keli kilometrai už Kauno sukėlė pienovežio vairuotojas. Jis trenkėsi į mamos automobilio galą ir suknežino beveik visą transporto priemonės galinę dalį. Lūžo net transmisija. Automobilis priekiu dar trenkėsi į atitvarus, taigi gavo stiprų smūgį ir į priekį – net sėdynės beveik išlūžo, mama buvo sužeista.

Tačiau Volvo XC 60 oro pagalvės taip pat neiššoko. Tad visi žinovai ir visuomenės veikėjai neigiantys faktą, kad Lietuvoje pardavinėjami tokios pačios kokybės automobiliai kaip ir daugelyje Europos šalių, nesakykite, kad Toyotos istorija – pirmas toks įvykęs atvejis“, – teigė Dovydas Lygutas.

Reikšdamas užuojautą Šleikų šeimai, praradusiai dukrą „Toyota CH-R“ avarijoje, kaunietis skatina automobilių gamintojus ir pardavėjus artimiau bendradarbiauti su pirkėjais, aiškinantis tokius incidentus.

„Kauno Volvo centras su mumis bendradarbiauti nepanoro, nes tiesiog nusprendė, kad avarijoje patirtas smūgis buvo per silpnas, kad iššoktų saugos oro pagalvės. Vėliau siūlė į Švediją siųsti automobilio juodąją dėžę, kad galėtų nustatyti, koks buvo smūgis“, – sakė D.Lygutas.

D.Lyguto nuotr./Balandžio 8 d. avarija prie Kauno: pienovežis atsitrenkė į „Volvo XC 60“
D.Lyguto nuotr./Balandžio 8 d. avarija prie Kauno: pienovežis atsitrenkė į „Volvo XC 60“

Mistinė istorija

Kaip Dovydas pasakojo 15min/Gazas, nesėkmingai susiklosčius aplinkybėms, jam nepavyko atlikti sudaužyto „Volvo“ ekspertizės ar gauti bent „juodosios dėžės“.

„Po avarijos, dar mamai gulint ligoninėje (moteris smūgio metu patyrė galvos traumą), draudikai ir lizingo bendrovė paklausė, ar pasiliksime sudaužytą automobilį, ar jie gali parduoti ir mums išmokėti kompensaciją. Kadangi automobilis atrodė neremontuotinas, visas galas suknežintas, leidome Volvo pasiimti draudimo bendrovei.

O jie automobilį pardavė kitam savininkui. Kai atsitokėjome ir su advokatais pradėjome ieškoti priežasčių, kodėl pagalvės neišsiskleidė, iš pradžių atrodė, kad naujasis savininkas bendradarbiaus. Tačiau staiga paaiškėjo, kad jis perpardavė sudaužytą XC 60. O trečiasis savininkas jau nerodė didelio noro bendrauti ir galiausiai pradingo. Susidarė įspūdis, kad kažkas viską užglaistė. Taip ir neišsiaiškinome tiesos“.

Dovydas tvirtina praradęs pasitikėjimą Lietuvos pardavėjais. Todėl už gautą draudimo išmoką kitą automobilį – apynaujį E klasės „Mercedes“ įsigijo Vokietijoje.

„Taip sutampa, kad su Lietuvoje pirktais automobiliais nuolat nutinka bėdų. Nežinau, kaip kitiems, bet man geriau tarnauja automobiliai, įsigyti Vokietijoje“, – apgailestavo D.Lygutas.

Primename, kad 15min/Gazas kalbinti saugaus eismo ekspertai atmetė bet kokias sąmokslo teorijas ir atvejus, kai naujuose automobiliuose avarijų metu neišsiskleidžia oro pagalvės, vadino lemtingu aplinkybių sutapimu.

TAIP PAT SKAITYKITE: Tragedija iškėlė klausimą: ar autoįvykio metu gali neišsiskleisti oro pagalvės?

Bendrovės komentaras

Beata Višnevska Kunevičienė, „Volvo Cars Lietuva“ Marketingo ir viešųjų ryšių vadovė žadėjo atsiųsti daugiau informacijos, kai jos turės. O kol kas atsiuntė tokį komentarą:

„Istoriją viešina ir komentuoja asmuo, kuris, mūsų duomenimis, nebuvo įvykio dalyvis, ir, mūsų manymu, nėra įsigilinęs į visas detales, faktines ir technines aplinkybes, galbūt neturi visos informacijos.

Mūsų duomenimis aptariamoje situacijoje visos sistemos suveikė būtent taip, kaip turėjo suveikti konkrečioje situacijoje, kad maksimaliai apsaugotų žmogaus gyvybę“.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų