Temą siūlykite el. paštu gazas@15min.lt
Regis, informaciniai ženklai ir schemos turėtų paaiškinti, kuria eismo juosta įvažiuoti į žiedą, kad patektus į Konstitucijos prospektą, o kurią į Geležinio Vilko gatvę. Kita vertus, nėra garantijos, kad vairuotojai į žiedinę sankryžą „ne ta“ juosta įvažiuoja netyčia – kartais renkasi laisviausią Konstitucijos pr. juostą ir tik žiede ima manevruoti.
Akivaizdu, kad ten, kur juostos atskirtos ištisine linija, tokie manevrai griežtai draudžiami. O jeigu pataikote į tarpelį su punktyrine?
Anonimu panorusio likti skaitytojo atsiųstame filmuotame siužete matosi, kad tiksliai pataikyti į tokį tarpelį nėra lengva – „Hyundai“ bent vienu ratu tikrai užmynė ir ištisinę.
„Nufilmavau kaip automobilis kerta ištisinę ženklinimo liniją žiedinėje sankryžoje ir nusiunčiau policijai. Policija atsakė, kad tai nėra KET pažeidimas“, – rašo pasipiktinęs skaitytojas.
15min GAZAS negali kvestionuoti policijos sprendimo. Tačiau ir mes, ir vairavimo instruktoriai sulaukia daug panašių klausimų: ar persirikiavimas žiedinėje sankryžoje yra KET pažeidimas iš esmės?
Vairavimo mokyklos Amplius.lt vadovas Artūras Pakėnas sako, kad nėra KET straipsnio, draudžiančio rikiuotis žiedinėje sankryžoje. Viskas priklauso nuo žymėjimo. Akivaizdu, kad rikiuotis per ištisinę liniją griežtai draudžiama. Tą galima daryti tik įvažiavus į punktyrinės linijos zoną, bet yra papildomų sąlygų.
„Rikiuotis žiede nedraudžiama, tačiau nėra saugu. Nes vairuotojo regos laukas, pasisukus automobiliui, labai susiaurėja. Todėl savo veidrodėlyje jis gali tiesiog nepamatyti gretima eismo juosta atvažiuojančios transporto priemonės. Todėl rikiuotis žiede nerekomenduočiau. Savo važiavimo kryptį reikia apgalvoti prieš įvažiuojant į žiedą, kad po to nereikėtų kelti chaoso“, – sakė patyręs vairavimo pedagogas Artūras Pakėnas.