„Važiuodamas per geležinkelio pervažą prisiminiau istoriją, tad noriu atkreipti visų dėmesį į ne vietoje įrengtą autobusų sustojimo aikštelę. Važiuojant pagrindiniu keliu Kauno Kreidos gatve ir kirtus geležinkelio pervažą, prie pat jos, Jiesios plente, įrengtas autobusų sustojimas („Jiesios kraštovaizdžio draustinis“ – aut. past.). Niekada neatkreipiau į jį dėmesio, nors ne kartą teko pravažiuoti šiuo keliu, kol nepapuoliau į labai pavojingą situaciją“, – istoriją 15min žurnalistei ėmė pasakoti Arūnas.
Kreidos gatvėje jis automobiliu pasivijo lėtai važiuojantį maršrutinį autobusą. Šis neskubėdamas kirto geležinkelio pervažą. Arūnas nusprendė stabtelti ir palaukti prie užtvaro. Kai tik autobusas įveikė pervažą, pajudėjo per bėgius ir jis.
„Bet staiga autobusas sustojo stotelėje, įrengtoje iškart už pervažos. Iš jo lėtai ėmė lipti senutė. Aš buvau priverstas sustoti viduryje geležinkelio pervažos. Ir prasidėjo... Pirmiausia išgirdau pervažos skambučius, pranešančius, kad atvažiuoja traukinys. Atvažiavę iš priekio šalia autobuso prie užtvaro sustojo keli automobiliai, tad aplenkti priešais mane stovinčio viešojo transporto nebuvo jokios galimybės. Negalėjau išvažiuoti iš geležinkelio pervažos.
Nuo Jiesios į pakalnę greitai artėdamas ir trimituodamas važiavo traukinys. Neįgali močiutė, prisilaikydama ramentais, vis dar lipo iš autobuso. Padėjo išlipti ir diedukui. Tos kelios sekundės kainavo daug nervų“, – toliau pasakojo kaunietis.
Laimei, pamačiusi susidariusią situaciją, greitai ir efektyviai sureagavo pervažos budėtoja – ji pristabdė besileidžiantį užtvarą ir parodė mostu Arūnui, kad šis važiuotų atbulas iš geležinkelio pervažos į tiesiai besidriekiančią Kalkinės gatvę. Prie užtvaro tuo metu stovėjo pagrindiniu keliu Kreidos gatve atvažiavę automobiliai.
„Man tik spėjus nuvažiuoti nuo bėgių, trimituodamas prazvimbė traukinys. Atsidusęs pagalvojau: koks asilas sugalvojo šitoje vietoje įrengti autobusų sustojimą? Gerai, kad pervažos budėtoja nepasimetė, ir gerai, kad aš su lengvąja mašina. O ką būtų daręs sunkvežimio arba autobuso vairuotojas, važiuodamas iš paskos su žmonėmis? Tokiu greičiu lekiantis traukinys tikrai nebūtų sustojęs. Šioje vietoje gali įvykti neįsivaizduojamo masto katastrofa. Juk geležinkeliais ir automobiliais vežami įvairiausi kroviniai, vyksta žmonės. Linkiu nepapulti į tokias situacijas“, – teigė Arūnas.
Man tik spėjus nuvažiuoti nuo bėgių, trimituodamas prazvimbė traukinys. Atsidusęs pagalvojau: koks asilas sugalvojo šitoje vietoje įrengti autobusų sustojimą?
Pasak jo, nuo tarpstotyje Kaunas–Jiesia esančios pervažos iki žiedo Jiesios plente turėtų būti draudžiama sustoti. O prie žiedo galėtų atsirasti ženklas „Pagrindinis kelias“ – kad galima būtų laisvai nuvažiuoti nuo pervažos, nes, atvažiuojant automobilių srautui Piliakalnio gatve, gali susidaryti automobilių spūstys.
Pasak UAB „Kauno autobusų“, „Jiesios kraštovaizdžio draustinio“ stotelė prie pervažos įrengta seniai. Šiuo metu joje, dešimt kartų per parą, stoja 47 numeriu pažymėtas autobusas bei 65 ir 65A maršruto mažieji miesto autobusai.
Sprendimus, kur turi būti įrengiami viešojo transporto sustojimai, priima Kauno miesto savivaldybė.
Perkels sustojimą
Supažindintas su šia Arūno istorija ir jo pasiūlymais, Kauno miesto savivaldybės Saugaus eismo komisijos pirmininkas Rimantas Mikaitis patikino apie problemą girdintis pirmą kartą. Susisiekęs su savivaldybės transporto skyriaus specialistais jis pažadėjo ieškoti šios problemos sprendimo variantų.
Pasak AB „Lietuvos geležinkelių“ Komunikacijos departamento atstovo Tado Valančiaus, Jiesios plente autobusų stotelės ženklas įrengtas 25 metrų atstumu nuo kraštutinio bėgio ir per penkerius pastaruosius metus šioje pervažoje eismo įvykių neužfiksuota.
„Tačiau sustojus autobusui ir iš paskos važiuojančiam autotransportui nesilaikant saugaus atstumo, kyla rizika sustoti ant bėgių. Apie artėjantį traukinį vairuotojai yra perspėjami iš anksto, tačiau teoriškai gali susiklostyti rizikinga situacija dėl pernelyg arti bėgių įrengtos stotelės. Todėl šiemet, atliekant pavasarinę pervažų apžiūrą, įvertinome tai kaip rizikos veiksnį ir savo iniciatyva pasiruošėme apie tai perspėti Kauno miesto savivaldybės administraciją. Rekomenduosime administraciją perkelti autobusų sustojimo ženklą atokiau nuo pervažos, didinant atstumą nuo kraštutinio bėgio arba įrengiant salelę, skirtą specialiai autobuso sustojimui“, – patikino „Lietuvos geležinkelių“ atstovas.
Atsižvelgiant į tikrai teisingą pastabą, stotelė bus iškelta į kitą vietą. Tikėtina, kad ji bus iškelta prieš pervažą – į Kreidos gatvę.
Anot Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyrius vedėjo Pauliaus Kero, stotelei – ne mažiau kaip 20 metų.
„Niekada neturėjome jokių nusiskundimų jos atžvilgiu, bet, atsižvelgiant į tikrai teisingą pastabą, stotelė bus iškelta į kitą vietą. Tikėtina, kad ji bus iškelta prieš pervažą – į Kreidos gatvę. Tuomet visiems bus saugiau“, – pažadėjo P.Keras.