Dešiniavairiai automobiliai: pigesni, pavojingesni ir nepageidaujami

Vos prieš mėnesį Europos Sąjungoje priimtam sprendimui, jog Lietuva turės leisti registruoti dešiniavairius automobilius, nepritaria daugiau nei pusė – 62 proc. – lietuvių. Tokius duomenis parodė lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt balandžio mėnesį atlikta apklausa, kurioje dalyvavo daugiau nei 2000 respondentų.
Įvykio vietoje
Įvykio vietoje / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Pasak Viktoro Daukšo, Autoplius.lt plėtros vadovo, didžioji dalis lietuvių mano, kad dešiniavairės transporto priemonės neišvengiamai turės įtakos bendrai eismo situacijai. Tokie automobiliai gali padidinti avaringumą keliuose, nes nei eismo taisyklės, nei patys keliai jiems nėra pritaikyti.

„Tikėtina, jog automobiliai su vairu dešinėje pusėje įneš chaoso, nes juos vairuoti reikia papildomų gebėjimų ir įgūdžių. Pavyzdžiui, situacijose, kada dešiniavaire transporto priemone lenkiamas automobilis ar daromas kairysis posūkis. To vairavimo mokyklose Lietuvoje nėra mokoma, tad tikėtina, jog vairuotojams gali kilti papildomų sunkumų. Be to, dešiniavairių automobilių žibintai pritaikyti geriau apšviesti kairį kelkraštį, tad kelyje akintų važiuojančius priešinga puse“, – dešiniavairių automobilių trūkumus vardina V.Daukšas.

Kita apklausos dalyvių dalis – beveik 30 proc. – sprendimą leisti registruoti dešiniavairius automobilius palaiko, nes tai suteiks progų įsigyti gerokai pigesnių automobilių iš Didžiosios Britanijos. V. Daukšo teigimu, tai ypač aktualu lietuviams emigrantams, kurie užsienyje pirktą dešiniavairę transporto priemonę galės laisvai registruoti ir ją vairuoti Lietuvoje.

Wikipedia.org nuotr./„TVR Cerbera“ interjeras
Wikipedia.org nuotr./„TVR Cerbera“ interjeras

„Šiuo metu naudotos transporto priemonės, kurių vairas yra dešinėje pusėje, kainuoja nuo 30 proc., o neretai ir iki 50 proc. pigiau už įprastus automobilius. Štai mūsų šalyje vieno populiariausių 2006 m. gaminto “Volkswagen Passat” vidutinė kaina Lietuvoje yra 17,3 tūkst. litų. D.Britanijoje tokį automobilį galima įsigyti už 13 tūkst. litų, t.y. trečdaliu pigiau“, – sako V.Daukšas.

Jo teigimu, leidimas tokius automobilius registruoti mūsų šalyje daliai vairuotojų leis sutaupyti nuo 2 iki 10 tūkst. litų, kuriuos kitu atveju tektų investuoti į dešiniavairės transporto priemonės pritaikymą Lietuvos keliams.

Kaip rodo apklausos duomenys, net galimybė įsigyti beveik perpus pigesnį dešiniavairį automobilį lietuvių nevilioja. Net 70 proc. respondentų pripažino, kad mieliau rinktųsi įprastą transporto priemonę, o ne pigesnę ir su vairu dešinėje pusėje. Likusi respondentų dalis atsakė, jog vairas kitoje nei įprastai pusėje jiems didelių problemų nesukeltų, todėl jie rinktųsi dešiniavairę transporto priemonę.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Įvykio vietoje
Tomo Markelevičiaus nuotr./Įvykio vietoje

Apklausos dalyvių taip pat buvo klausiama, ar dešiniavairiams automobiliams turėtų būti taikomi didesni mokesčiai nei įprastiems automobiliams. Beveik 60 proc. atsakiusiųjų pritaria, kad jiems turėtų būti taikomi registracijos, kasko bei civilinės atsakomybės draudimo mokesčiai, nes tokie automobiliai keltų didesnę riziką keliuose. 33 proc. apklausos dalyvių tokie mokesčiai atrodo neteisingi. Anot jų, riziką keliuose kelia ne automobilis, o neįgudę ir vairavimo kultūros stokojantys vairuotojai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis