„Driftinti“ ar „nedriftinti“, arba Kaip saugiai pasimokyti valdyti slystantį automobilį

Nors vaizdas už lango labiau primena pavasarį negu viduržiemį, sniegas, tikėtina, anksčiau ar vėliau pasirodys. O tada, kaip ir kasmet, į gatves išriedės „driftingo“ mėgėjai.
BMW avarija Vilniuje: nulėkė nuo kelio ir rėžėsi į viešbučio sieną
BMW avarija Vilniuje: nulėkė nuo kelio ir rėžėsi į viešbučio sieną / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Lietuvos kelių policijos tarnybos Specialios paskirties skyriaus vyriausiasis tyrėjas Jonas Davidonis pabrėžia, kad dalyvavimas eisme yra itin atsakingas darbas, todėl apie jokias „pramogas“ kelyje nė svarstyti nereikėtų. Pašnekovas taip pat pasidalijo naudingais patarimais, padėsiančiais vairuoti saugiai.

Apie lietuvių vairavimo įgūdžius žiemą nuomonę išsakė ir buvęs lenktynininkas, „Audi Sport Driving Academy“ instruktorius Audrius Gelžinis.

Žiemos iššūkiai

Nors vaizdas už lango vargiai primena lietuvišką žiemą, eismo dalyviams atsipūsti nereikėtų. Kaip pastebėjo 15min kalbintas J.Davidonis, iššūkių kelia ne vien slidi kelio danga, bet ir sutrumpėjęs šviesusis paros metas. Tamsoje matomumas tampa dar sudėtingesnis ir prastesnis, todėl atsiranda didesnė tikimybė vėliau pastebėti kliūtį ar pėsčiąjį.

Pašnekovas pastebėjo, kad blogos sąlygos eismo dalyvius mobilizuoja, šie tampa drausmingesni, atidesni, o ir eismas mažiau intensyvus. Kai kurie, anot jo, įvertinę sąlygas ir savo vairavimo įgūdžius net nesėda prie transporto priemonės vairo – atsisako kelionės, jei ji nėra būtina.

„Tačiau būna, - pridūrė J.Davidonis, - kad iškritęs pirmasis sniegas ar ant kelio dangos susiformavęs ledas pridaro nemalonumų, o ypač tiems vairuotojams, kurie yra nepasiruošę: neįvertino kelio ir oro sąlygų, žiemos sezonui neparuošė transporto priemonių.

Saugaus vairavimo žiemą patarimai

Ką daryti, kad kelionė automobiliu žiemą būtų saugesnė?

Visų pirma, svarbu neviršyti leistino greičio. Žinoma, anot 15min pašnekovo, kartais tam tikromis oro sąlygomis net ir leidžiamas greitis nėra saugus, todėl vairuotojai turėtų atsižvelgti į savo vairavimo įgūdžius, važiavimo sąlygas, kelio ir transporto priemonės būklę (krovinį), meteorologines sąlygas, taip pat eismo intensyvumą, kad galėtų sustabdyti transporto priemonę iki bet kurios iš anksto numatomos kliūties. Be to, privaloma sulėtinti važiavimo greitį ir prireikus sustoti, jeigu to reikia dėl susidariusių aplinkybių, ypač kai blogas matomumas.

Kartais net ir leidžiamas greitis nėra saugus.

Ne mažiau svarbu laikytis saugaus (didesnio) atstumo iki kitos – ne tik priekyje, bet ir šone – važiuojančios transporto priemonės. Ypač atsakingai reikėtų elgtis slidžiame kelyje lenkiant kitas transporto priemones - įvertinti ar nebus kliudoma priešpriešiais atvažiuojančioms transporto priemonėms, ar baigdamas lenkti vairuotojas galės grįžti į savo eismo juostą, nesukliudydamas lenkiamai transporto priemonei.

Lenkimo metu, pasak pašnekovo, dažniausiai susiduria priešpriešiais važiuojančios transporto priemonės, arba nesuvaldžius automobilio nuvažiuojama nuo kelio, o tokių eismo įvykių pasekmės neretai būna pačios skaudžiausios.

Be to, negalima pamiršti, kad kelyje yra ir kitų eismo dalyvių - pėsčiųjų, dviratininkų, vadeliotojų, todėl ypatingo atidumo reikėtų važiuojant tamsiu paros metu, prieš pėsčiųjų perėjas, užmiesčio keliuose. O ką jau kalbėti apie tinkamą automobilio techninę būklę – žieminės padangos, tvarkingi šviesos prietaisai, veikiantys ir geri stiklo valytuvai, stiklų plovikliai – būtinas atributas. 15min kalbintas J.Davidonis taip pat priminė, kad vairuotojai turėtų įvertinti ir nuolat besikeičiančias oro sąlygas.

Apie „pramogas“ net svarstyti nereikėtų

Vos pašalus ir iškritus pirmajam sniegui – į gatves išrieda ir žiemos „pramogų“ – šonaslydžio – mėgėjai. Vis dėlto, kaip pabrėžė LKPT Specialios paskirties skyriaus vyriausiasis tyrėjas, dalyvavimas eisme yra itin atsakingas darbas, todėl apie jokias pramogas net svarstyti nereikėtų.

Lietuvos kelių policijos duomenimis 2019 metais Lietuvoje išaiškinti 3777 pavojingo vairavimo atvejai ir 275 chuliganiško vairavimo atvejai. J.Davidonis paaiškino, kad administracinių nusižengimų kodekse už pavojingą vairavimą numatyta bauda nuo 170 iki 230 eurų ir teisės vairuoti atėmimas nuo 3 iki 6 mėn., o už chuliganišką vairavimą numatyta bauda nuo 450 iki 550 eurų ir teisės vairuoti atėmimas nuo 12 iki 24 mėn.

2019 metais Lietuvoje išaiškinti 3777 pavojingo vairavimo atvejai ir 275 chuliganiško vairavimo atvejai.

Vis dėlto, ar tikrai šonaslydis, šnekamojoje kalboje dažniausiai vadinamas tiesiog driftu arba driftingu, toks pavojingas? Juk yra teigiančių, kad taip vairuotojai išbando savo automobilius bei tobulina vairavimo slidžiame kelyje įgūdžius. 15min pašnekovo žodžiais tariant, būtina suprasti, kad šonaslydis draudžiamas ne šiaip sau – tai kelią grėsmę eismo saugumui, o norintys tobulinti įgūdžius vairuotojai tai turėtų daryti tik specialiai pritaikytose vietose.

„Šonaslydį ar kitokios formos agresyvesnį ar sportinį vairavimą legaliai galima išbandyti autodromuose, uždarose specialiai tam įrengtose trasose ar aikštelėse. Tokie mokomieji autodromai pritaikyti įvairių kategorijų vairuotojams rengti bei kvalifikacijai kelti. Juose įrengti specialieji vairavimo elementai su sausa ar slidžia (šlapia) kelio danga, vairavimas vingiais (manevravimas), vairavimas ir stabdymas važiuojant slidžia nuokalne ar įkalne, kliūčių apvažiavimas stabdant ant slidžios kelio dangos ir panašiai. Be to, tokiuose autodromuose yra galimybė pasinaudoti ir profesionalių instruktorių paslaugomis, kurie ir padės išmokti saugiai vairuoti automobilį bet kokiomis oro sąlygomis“, - kalbėjo J.Davidonis.

Aliaus Koroliovo/15min nuotr./„Saugus senjoras“ senjorai parodė vairavimo įgūdžius slidžioje trasoje
Aliaus Koroliovo/15min nuotr./„Saugus senjoras“ senjorai parodė vairavimo įgūdžius slidžioje trasoje

„Šiuolaikiniai automobiliai už vairuotoją padaro labai daug“

Apie lietuvių vairavimo įgūdžius žiemą 15min paklausė buvusio lenktynininko A.Gelžinio. Anot jo, dėl klimatinių sąlygų – ryškaus sezoniškumo – lietuviai išmoksta gerai vairuoti.

Kalbėdamas apie autoįvykių priežastis pašnekovas pabrėžė, kad skaudžiausios nelaimės įvyksta tada, kai žmogus būna nepasiruošęs, pavyzdžiui, orams kiek atšalus neįvertina kelio dangos. „Kitas svarbus dalykas, - pabrėžė jis, - įgūdžiai. Svarbu, kad vairuotojas žinotų ką reikia daryti automobiliui pradėjus slysti.“

Svarbu, kad vairuotojas žinotų ką reikia daryti automobiliui pradėjus slysti.

„Jeigu vairuojate naujesnį automobilį, tai svarbiausia stebėti eismo sąlygas, pasirinkti tinkamą greitį, o vairą nukreipti ten, kur norite važiuoti. Šiuolaikinių automobilių sistemos veikia taip tobulai, kad už vairuotoją padaro labai daug, todėl net jeigu ir specialiai bandysite „driftinti“, nelabai pavyks“, - paaiškino pašnekovas.

Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Audrius Gelžinis
Eriko Ovčarenko / 15min nuotr./Audrius Gelžinis

15min paklaustas apie šonaslydžio mėgėjus A.Gelžinis teigė, kad norintiems tokiu būdu įgyti vairavimo patirties reikėtų atvykti į specialiai tam skirtas vietas, dalyvauti renginiuose ir mokymuose, pavyzdžiui, Kauno Kačerginės trasoje, kur išbandyti tam pritaikytą automobilį galima su instruktoriumi.

Norintiems įgyti vairavimo patirties reikėtų atvykti į specialiai tam skirtas vietas, dalyvauti renginiuose ir mokymuose

TAIP PAT SKAITYKITE: Lenktynininkas Rokas Baciuška pataria: kaip suvaldyti automobilį slidžiame kelyje

Brankink gyvybę. Rinkis saugų greitį

Skiltis Saugukelyje.lt rengiama kartu su Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis