Geriausias metų pasiūlymas! Prenumerata vos nuo 0,49 Eur/mėn.
Išbandyti

Kodėl dviratininkai Lietuvos keliuose dar negali jaustis saugiai

Atšilę orai į gatves išvilioja ir vis daugiau pasivažinėjimus dviratėmis transporto priemonėmis pamėgusių gyventojų. Dviratininkai, motociklų ir motorolerių vairuotojai netrukus bus vis labiau pastebimi miestų gatvėse ir užmiesčio keliuose, tačiau ne visuomet sėdusiems prie šių transporto priemonių vairo pavyksta išvengti pavojingų eismo įvykių.
Rytinis reidas
Rytinis reidas / Viktorijos Savickos nuotr.

Bendrovės „ERGO Insurance“ duomenimis, praėjusiais metais iš viso gauti 65 pranešimai apie eismo įvykiuose dalyvavusius dviračių transporto priemonių vairuotojus. Dėl žalos atlyginimo į draudikus pernai kreipėsi 35 motociklininkai, 19 dviratininkų ir 11 motorolerių vairuotojų.

Būtent automobilių vairuotojai statistiškai yra atsakingi už didesnę dalį susidūrimų...

„Lyginant su 2015 metais, avarijų, kuriuose nukentėjo motociklų ir motorolerių vairuotojai, skaičius pernai sumažėjo apie 15 proc. Tai rodo šių transporto priemonių vairuotojus tampant vis sąmoningesniais, o ir automobilių vairuotojus labiau paisant kitų eismo dalyvių kelyje.

Būtent automobilių vairuotojai statistiškai yra atsakingi už didesnę dalį susidūrimų, kuriuose dalyvauja motociklininkai ar motorolerių vairuotojai, nepaisant populiaraus įsitikinimo, kad būtent pastarieji yra didžiausi kelių chuliganai“, – sako bendrovės „ERGO Insurance“ Transporto priemonių žalų administravimo skyriaus vadovas Raimondas Bieliauskas.

Anot R.Bieliausko, automobilių ir dviračių transporto priemonių susidūrimai dažniausiai įvyksta dėl to, kad ne visuomet persirikiuojant į kitą eismo juostą pasivarginama žvilgtelėti į galinio vaizdo veidrodėlį, nepaisoma pirmumą numatančių taisyklių ir ženklų, nepasirenkama saugaus greičio ar paprasčiausiai važiuojama išsiblaškius.

Policijos statistika

Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenimis, per praėjusius metus dėl motociklininkų kaltės Lietuvoje įvyko 98 eismo įvykiai. Jų metu 5 žmonės žuvo, 98 buvo sužeisti. Iš viso praėjusiais metais šalyje žuvo 10 motociklų vairuotojų ir vienas tokia transporto priemone važiavęs keleivis. Dar 163 motociklų vairuotojai eismo įvykiuose buvo sužeisti.

Praėjusiais metais šalyje žuvo 10 motociklų vairuotojų ir vienas keleivis.

Į atskirą rizikos grupę, kalbant apie eismo saugumą, anot R. Bieliausko, patenka dviratininkai. Anot draudimo eksperto, dviračiais lietuviai jau ne tik važinėja laisvalaikiu pramogai, bet vis dažniau naudoja juos ir kaip transporto priemonę kasdienėms kelionėms.

„Lietuvoje dar iš tiesų trūksta abipusio automobilių vairuotojų ir dviratininkų supratingumo. Pirmieji antruosius dar ne visuomet laiko visaverčiais eismo dalyviais, o dviratininkai taip pat neretai kelių eismo taisyklių paiso tik tuomet, kai jiems tai yra patogu. Be to, dviratininkai išvažiuodami į gatves ne visuomet pasirūpina visomis būtinomis ir rekomenduojamomis apsaugos priemonėmis, tokiomis kaip atšvaitai, šviesą atspindinčios liemenės ir šalmai. Tai dažnai lemia susidūrimus ir skaudžias jų pasekmes“, – sako R.Bieliauskas.

R.Bieliausko teigimu, pernai „ERGO Insurance“ išmokėjo ir 6 kompensacijas pagal dviratininko draudimo sutartis. Šis draudimas apsaugo dviratininkus nuo trijų pagrindinių rizikų – dviračio vagystės, nelaimingo atsitikimo, įvykusio naudojantis dviračiu, ir tretiesiems asmenims važinėjant padarytos žalos.

Lietuvos kelių policija iš viso pernai fiksavo 201 dviratininkų susidūrimą su kitomis transporto priemonėmis. Eismo įvykiuose Lietuvoje pernai 17 dviratininkų žuvo. Net 122 eismo nelaimės praėjusiais metais įvyko dėl pačių dviratininkų kaltės.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Trijų s galia – ne tik naujam „aš“, bet ir sveikoms akims!
Reklama
Televiziniai „Oskarai“ – išdalinti, o šiuos „Emmy“ laimėtojus galite pamatyti per TELIA PLAY
Progimnazijos direktorė D. Mažvylienė: darbas su ypatingais vaikais yra atradimai mums visiems
Reklama
Kodėl namui šildyti renkasi šilumos siurblį oras–vanduo: specialisto atsakymas