Kaip teigia keleivius pervežančios įmonės atstovas Povilas, iki išvykimo panduso uždarymo buvo įsivyravusi tvarka, pagal kurią buvo galima nemokamai kartą per valandą atvykti išleisti keleivius prie išvykimo terminalo. Taip pat kartą per 3 valandas, iki 15 minučių nemokamai pasinaudoti centrine parkavimo aikštele (prieš centrinį įėjimą).
Belieka tik pažeidinėti taisykles?
„Šiuo metu dėl vykstančių rekonstrukcijos darbų, esama tvarka panaikinta, o veikianti yra tik viena trumpalaikio parkavimo aikštelė, kurioje automobilis nemokamai turi galimybę pasinaudoti aikštele tik 15 minučių ir tik vieną kartą per parą. Tvarka galioja tiek atvykus pasitikti, tiek ir atvežus išvykstančius keleivius“, – sako įmonės atstovas Povilas.
Pavežėjų teigimu, nėra alternatyvos privažiavus tiesiog sustoti nemokamai išleisti keleivius, kadangi eismo juostų tvarka neleidžia kitaip tą padaryti, kaip tik įvažiuoti į parkavimo aikštelę, kurioje atvykus nors ir minutei visi kiti įvažiavimai jau apmokestinami kosminiais pinigais. Perkelti finansinės naštos ant keleivių pečių nelabai yra galimybės.
„Mūsų įmonė, kaip ir daugelis kitų įmonių, aptarnauja daugelio viešbučių klientus, Vilniaus miesto svečius, pervežimų į oro uostą turime tikrai daug, ir matome, kad nebeturime alternatyvos, kur nemokamai tiesiog sustoti išleisti skubančius keleivius, kaip kad buvo iki šiol. Manome, jog tai galimai piktnaudžiavimo atvejis iš vienintelio parkavimo aikštelių administratoriaus pusės, pasinaudojant oro uosto rekonstrukcijos darbais“, – skundžiasi esama padėtimi verslininkas.
Oro uosto atstovas: nepatogumai laikini
Marius Zelenius, įmonės „Lietuvos oro uostai“ Komunikacijos skyriaus vadovas, žino apie šią situaciją.
Jis pastebi, kad dėl vykdomų Vilniaus oro uosto išvykimo terminalo rekonstrukcijos darbų šiuo metu parkavimo aikštelės Vilniaus oro uoste veikia ne visa apimtimi. M.Zeleniaus teigimu, nepatogumai laikini. Rudenį, baigus rekonstrukcijos darbus, bus sugrąžinta ir „Kiss & Fly“ juosta. Joje bus galima nemokamai išleisti keleivius.
„Lietuvos oro uostai sudaro tiesiogines sutartis su taksi įmonėmis, kurios atitinka reikalavimus – leidžia atsiskaitymus kortele, gali bendrauti anglų kalba, turi reprezentatyviai atrodantį automobilį. Sutartiniams partneriams nelieka prievolės mokėti už laiką, prastovėtą aikštelėje, jie moka už įvažiavimų skaičių. Tokia tvarka galioja tiek vykstančios rekonstrukcijos metu, tiek galios atlikus rangos darbus bei prieigas pradėjus eksploatuoti visa apimtimi.
Aikšteles administruojanti kompanija UNIPARK turi sudariusi sutartis su pavežėjų kompanija BOLT. Kitos, pavežėjimo paslaugas teikiančios bendrovės taip pat gali kreiptis tiesiogiai į UNIPARK dėl bendradarbiavimo sutarčių sudarymo.
Rekonstrukcija vykdoma vasaros sezonu, vieninteliu tokiems darbams tinkamu metų laiku. Todėl turime iššūkį intensyvius rangos darbus suderinti su didžiausiais keleivių srautais. Priminsime, kad gegužės mėnesį fiksuotas didžiausias mėnesinis keleivių skaičius ne tik šiais metais, bet ir per visą Lietuvos oro uostų istoriją. Dėl to į prieigas atvyksta intensyvus automobilių srautas. Leidžiant nemokamai atvykti dažniau ar ilginant nemokamo parkavimo laiką automobilių srautas dar labiau apkrautų turimą infrastruktūrą bei keltų daugiau nepatogumų“, – komentavo situaciją Marius Zelenius.