„Negalima vienareikšmiškai teigti, kad toks pokytis susijęs su valiutos pasikeitimu, tačiau tikėtina, kad žmonės skubėjo apdrausti savo transporto priemonę dar prieš euro įvedimą dėl jiems aiškesnės draudimo kainos.
Negalima vienareikšmiškai teigti, kad toks pokytis susijęs su valiutos pasikeitimu, tačiau tikėtina, kad žmonės skubėjo apdrausti savo transporto priemonę dar prieš euro įvedimą dėl jiems aiškesnės draudimo kainos.
Kiti nerimavo, kad po euro įvedimo draudimo kainos smarkiai padidės, tačiau tokia baimė buvo visiškai nepagrįsta“, – teigia Europos bendrovės „ERGO Insurance“ Lietuvoje Draudimo departamento direktorius Tomas Nenartavičius.
Nespėję naujų transporto priemonių užregistruoti 2014 m. tai suskubo padaryti pirmąjį 2015 m. mėnesį, per kurį apdraustų automobilių skaičius padidėjo daugiau nei ketvirtadaliu, lyginant su praeitų metų duomenimis. Šių metų sausį draudikai sudarė daugiau nei 27 tūkst. privalomojo transporto draudimo sutarčių.
Psichologinių faktorių svarba ypatingai išryškėja lyginant lengvųjų automobilių draudimo augimą su transporto technikos ir sunkiasvorių automobilių, kuriuos dažniausiai draudžia įmonės, duomenimis.
„Tokie veiksniai, kaip nerimas prieš valiutos keitimą gali sąlygoti lengvųjų automobilių draudimą, tačiau įmonės savo biudžetus planuoja iš anksto ir spontaniškų pirkinių sau neleidžia, todėl ir euro įvedimas įtakos jiems nepadarė.
Tiesa, nedidelis vežėjų draudimo ūgtelėjimas pastebėtas po Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo pakeitimo, kuomet buvo sugriežtinta transporto priemonių registracijos kontrolė. Dėl to dalis transporto priemonių vėl draudžiamos Lietuvoje, o ne kitose valstybėse“, – sako T. Nenartavičius.