Autoplius.lt plėtros vadovo Viktoro Daukšo teigimu, pagrindinės žūčių Europos Sąjungos keliuose priežastys – saugaus greičio viršijimas, vairavimas išgėrus ir važiavimas neprisisegus saugos diržų.
2010-ųjų metų duomenimis (Autoledi.lt apklausa), net trečdalis Lietuvos vairuojančių gyventojų (35,5 proc.) pripažino, kad dažniausiai KET pažeidžia viršydami greitį.
Lietuvos Respublikos Susisiekimo ministerijos 2012-aisiais atliktas tyrimas parodė, kad Lietuvoje aštuoni iš dešimties respondentų patys visada užsisega saugos diržą, užsega juos vaikams. Tik keturi iš dešimties užsisega diržą sėdėdami gale. Ketvirtadalis respondentų teigė, kad nesisega diržų, jeigu žino, jog važiuos trumpą atstumą.
„Tai parodo vairuotojų ir keliaujančiųjų keliuose neatsargumą. Susidaro įspūdis, jog žmonės sąmoningai nesiima visų įmanomų priemonių apsidrausti nuo sunkių sužalojimų. Juk saugos diržą užsisegti užtruksite vos keletą sekundžių, o avarijos atveju tos kelios sekundės nukentėjusiems gali labai pagelbėti“, – akcentuoja V.Daukšas.
Juk saugos diržą užsisegti užtruksite vos keletą sekundžių, o avarijos atveju tos kelios sekundės nukentėjusiems gali labai pagelbėti
Kasmet tarp žūstančiųjų yra 17 proc. motociklininkų arba mopedų vairuotojų, nors jie sudaro tik 2 proc. kelių eismo dalyvių.
Motociklininkai Lietuvoje privalo būti itin atsargūs. Važinėjimo sezonas yra trumpas, o žiema ilga, jos metu motociklų vairuotojų įgūdžiai šiek tiek „atbunka“. Antra didelė problema yra ta, kad kitų transporto priemonių vairuotojai nepratę prie motociklų ir neretai keliuose jų tiesiog nepastebi.
Per 2014 metus Lietuvos keliuose žuvo 265 žmonės – apie 4 proc. daugiau nei per 2013-uosius metus. Reikia pastebėti ir tai, kad avarijų šalies keliuose įvyko beveik 2 procentais mažiau – 3 325.
Autoplius.lt plėtros vadovo Viktoro Daukšo teigimu, kuo toliau, tuo žuvusiųjų skaičių keliuose sumažinti bus sunkiau.
„Didžiausias šios statistikos mažėjimas buvo užfiksuotas ne tik dėl eismo infrastruktūros gerinimo Europos Sąjungoje. Prie to labai smarkiai prisidėjo automobilių pramonėje imtos taikyti pažangios technologijos, inovatyvios saugumo naujovės. Štai, pavyzdžiui, užuolaidinės oro pagalvės stipraus šoninio smūgio metu, kada į automobilio šoną rėžiasi visureigis, sunkių galvos traumų ar net žūčių skaičių sumažina beveik pusiau – 45 procentais“, – teigia ekspertas.
Tačiau V.Daukšas pastebi, kad dauguma svarbiausių naujovių jau yra naudojamos automobiliuose, todėl inžinieriams bei mokslininkams vis sunkiau sugalvoti ką nors naujo ir efektyvaus.
Automobilių rinkos ekspertas teigia, kad Europos Komisija, siekdama pasiekti strateginį tikslą, nuo 2010 iki 2020 metų dvigubai sumažinti žūčių keliuose skaičių, imsis papildomų veiksmų – atliks svarbią informaciją atskleisiančius tyrimus apie sunkius sužalojimus, persvarstys profesionalių vairuotojų mokymo ir kvalifikacijos gaires bei infrastruktūros saugumo valdymo veiksnių sistemą.