Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

GAZAS.LT su Ignu Gelžiniu apie eismo saugumą: 1. Taisyklinga sėdėsena automobilyje

GAZAS.LT pradeda vaizdo siužetų seriją su Ignu Gelžiniu – vienu geriausių Europos jaunųjų lenktynininkų. Sportininkas papasakos kiekvienam vairuotojui aktualius dalykus – pradedame nuo taisyklingos sėdėsenos.
Ignas Gelžinis
Ignas Gelžinis / Eriko Ovčarenko / BNS nuotr.

„Reikia suprasti, ko mums iš automobilio sėdynės ir vairo reikia“, – sako I.Gelžinis. Vairuotojo kojos pedalus turėtų siekti kiek sulenktos, tačiau jokiu būdu ne 90 laipsnių kampu. Visiškai ištiestos kojos taip pat nėra gerai – avarijos atveju sėdint ištiestomis kojomis stipriai padidėja traumų tikimybė.

Lenktynininkas akcentuoja sėdėjimo pozicijos aukštį – jo teigimu, saugiausia, jeigu vairuotojo sėdynė nuleista kiek įmanoma žemiau. 

Rankos ant vairo turėtų būti uždėtos ties 3 ir 9 valanda. Taip lengviausia valdyti automobilį ir išvengti traumų šovus oro pagalvei. Daugumoje šiuolaikinių automobilių reguliuojamas ir vairo aukštis, ir nuotolis. Jis turėtų būti tokioje padėtyje, kad ištiesus rankas, vairas liktų ties riešais. Abu pečiai – atremti į sėdynės atlošą.

I.Gelžinis didelį dėmesį skiria ir galvos atlošui. Jis turėtų būti tokiame aukštyje, kad uždengtų visą atremtą galvą. Automobiliui gavus smūgį į užpakalinę dalį, galva nevaldomai lekia atgal ir blogai sureguliuotas atlošas sąlygotų kaklo traumą.

VIDEO: Ignas Gelžinis apie taisyklingą sėdėseną automobilyje

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos