Atsarginį ratą pakeičia skyles padangoje užsandarinantys klijai ir kompresorius.
Pasak „Inchcape Motors“ serviso vadovo Donato Gaidelio, automobilių gamintojai taip elgiasi dėl dviejų dalykų. Atsarginis ratas nemažai sveria, o šiais laikais, kai siekiama mažinti taršą, inžinieriai pasitelkia įvairius būdus numesti automobilio svorio. Tad atsarginį ratą pakeičia skyles padangoje užsandarinantys klijai ir kompresorius.
Antra priežastis – saugumas. Neteisingai keldamas daugiau nei toną sveriantį automobilį domkratu, nesaugiai sukdamas ratą, neteisingai priverždamas varžtus tūlas vairuotojas gali susižeisti arba patirti avariją, pavyzdžiui, pametęs nepriveržtą ratą. Dėl to gamintojai siekia, kad visą automobilio priežiūrą vairuotojai patikėtų specialistams. Taip pat ir ratų keitimą.
Gamintojai siekia, kad visą automobilio priežiūrą vairuotojai patikėtų specialistams.
„Pasitaiko atvejų, kai į servisą atvažiuoja vairuotojas, kuris piktinasi, kad važiuojant kažkas bilda, o automobilį mėto. Paaiškėja, kad rato, kurį vairuotojas pats pasikeitė varžtai baigia atsisukti ir jos vos nepametė rato. Ratai – ne juokas. Jiems tenka didžiuliai krūviai ir bet koks nepriveržtas varžtas gali pridaryti bėdos“, – sako D. Gaidelis.
Jis nesistebi, kad vairuotojai, nuleidus padangą, kviečia techninę pagalbą. Ir, skirtingai, nei susidariusi nuomonė, tai daro ne vien moterys.
Pernai, kai bendrovė „Lietuvos draudimas“ pradėjo teikti nemokamą techninę pagalbą vairuotojams, apdraudusiems automobilį Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu (TPVCAPD), kas dešimtam techninės pagalbos tarnybą kvietusiam vairuotojui reikėjo pagalbos pakeisti ratą. Tai buvo viena dažniausių iškvietimo priežasčių.
Dažnai sąlygos pakeisti ratą būna ne per geriausios, o ir įrankius turi ne visi vairuotojai.
„Vairuotojai neturėtų dėl to gėdytis. Dažnai sąlygos pakeisti ratą būna ne per geriausios, o ir įrankius turi ne visi vairuotojai. Daugelis, užuot prakaitavę, ramiai sulaukia techninės pagalbos ir nesusitepę rankų važiuoja toliau“, – sakė „Lietuvos draudimo“ Žalų departamento direktorius Artūras Juodeikis.
Na o tiems, kurie vis dar nori ratus keistis patys, pateikiame kelis patarimus:
- Įsitikinkite kad automobilis stovi lygiame plente, užtraukite rankinį stabdį, po priekine ir galine padanga pakiškite atramą – akmenį ar specialią kaladėlę, kad mašina nenuriedėtų;
- Domkratas turi remtis į tvirtą kietą dangą. Kitaip automobilį kelti bus nesaugu. Domkratą įtvirtinkite tam numatytose automobilio vietose;
- Ratą laikančius varžtus atlaisvinkite, kol padanga dar nepakilo nuo žemės. Visiškai išsukite varžtus tik pakėlę ratą;
- Dėdami atsarginę padangą nepamirškite nuimti ašies tarpinės, jeigu ji naudojama. Varžtus prisukite, bet nepriveržkite;
- Rato varžtus priveržkite, kai padanga jau remsis į žemę.